Μετ’ εμποδίων ξεκίνησε η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στις τράπεζες και τα σουπερμάρκετ (με περισσότερους από 250 εργαζομένους) αφού καταγράφονται κρούσματα καταστρατήγησης του ωραρίου.
Ωστόσο η μεταρρύθμιση στην αγορά εργασίας προχωράει όπως διαμηνύουν και κύκλοι του υπουργείου Εργασίας οι οποίοι εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την πρεμιέρα του μέτρου, επισημαίνοντας ότι διανύει τη δίμηνη περίοδο προσαρμογής. Υπογραμμίζουν ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στην Ψηφιακή Κάρτα εντάσσονται επί του παρόντος μόνο οι εργαζόμενοι με φυσική παρουσία, ενώ στις τράπεζες σημαντικός αριθμός εξακολουθεί να εφαρμόζει τηλεργασία (τον Ιούνιο το ποσοστό των εργαζομένων σε τηλεργασία στις τράπεζες ήταν πάνω από 10%).
Επίσης αρκετοί είναι και οι εργαζόμενοι που απουσιάζουν τον Ιούλιο σε θερινές άδειες.
Τι υποστηρίζει το υπουργείο Εργασίας
Από το υπουργείο Εργασίας σημειώνεται ακόμη ότι το ποσοστό χρήσης της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα αυξηθεί περαιτέρω τις επόμενες ημέρες, καθώς επιχειρήσεις και εργαζόμενοι εξοικειώνονται με το νέο σύστημα, ενώ εξαντλείται παράλληλα η περίοδος κατά την οποία δεν θα επιβάλλονται κυρώσεις για τη μη ενεργοποίησή της.
Οσον αφορά στις καταγγελίες που έγιναν αφορούν πρακτικές που «εξουδετερώνουν» την κάρτα εργασίας και επιτρέπουν τη διεύρυνση ωραρίου εργαζομένων χωρίς να καταγράφεται και να αμείβεται ανάλογα.
Οι καταγγελίες της ΟΤΟΕ
Σύμφωνα με καταγγελίες από την ΟΤΟΕ υπάλληλοι υποχρεώνονται να χτυπούν την ψηφιακή κάρτα αργότερα από τον πραγματικό χρόνο έναρξης της εργασίας τους ή νωρίτερα από τον πραγματικό χρόνο αποχώρησης.
Διαβάστε ακόμα: «Φάλτσα» με ψηφιακή κάρτα βλέπει η ΟΤΟΕ
Η ΟΤΟΕ σημειώνει ότι «ήδη λαμβάνουμε αναφορές από συλλόγους-μέλη μας για:
- Προβλήματα ορθής καταγραφής του πραγματικού χρόνου εργασίας των εργαζομένων με φυσική παρουσία (δήλωση εισόδου μετά την πραγματική έναρξη της εργασίας ή/και δήλωση εξόδου πριν από την πραγματική της ολοκλήρωση, ή ακόμα και συνέχισή της με μη δηλωμένη τηλεργασία).
- Προβλήματα ορθής εφαρμογής των κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό των διευθυνόντων υπαλλήλων κατά την απογραφική διαδικασία σε κάθε Τράπεζα, με συνέπεια να εμφανίζεται καταχρηστικά ασυνήθιστα υψηλός αριθμός «διευθυνόντων υπαλλήλων» οι οποίοι θεωρούνται «ελεύθεροι ωραρίου».
- Προβλήματα από την εξαίρεση της τηλεργασίας από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Για την εξαίρεση αυτή υπάρχει, από την πλευρά της πολιτείας, σοβαρή καθυστέρηση ένταξης στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή καταγραφή και τήρηση του συμβατικού ωραρίου καθώς και η πλήρης άσκηση του δικαιώματος αποσύνδεσης του εργαζομένου, το οποίο στον κλάδο μας, βάσει της οικείας ΣΣΕ, οφείλει να διασφαλίζει πλήρως ο εργοδότης.
Απογραφή
Επισημαίνεται ότι η απογραφή των εργαζομένων σε επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρώτη φάση για την ψηφιακή κάρτα εργασίας εντός του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ/Ψηφιακή Οργάνωση του Χρόνου Εργασίας πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι και την 31η Αυγούστου 2022. Από 1ης Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2022 θα πραγματοποιηθεί απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι ήδη διαθέσιμες στους εργαζομένους και τις επιχειρήσεις για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σουπερμάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζομένους.
Διαβάστε ακόμα: Μητσοτάκης: Σημαντική κατάκτηση για τους εργαζόμενους η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Σε πραγματικό χρόνο
Πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζομένους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Ο μηχανισμός ανάγνωσης της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το σκανάρισμα των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή CardScanner έχει διατεθεί ήδη στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση.
Latest News
Έρχεται νέο ασφαλιστικό μέσα στο 2025 - Πώς θα υπολογίζονται οι συντάξεις
Το νέο ασφαλιστικό αλλάζει τη βάση υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης - Θα πάψει να αυξάνεται με τον πληθωρισμό από το 2025
Ψηφιακός φάκελος για όλους τους φορολογουμένους - Το νέο Taxis
Ποια στοιχεία θα γνωρίζει η Εφορία του μέλλοντος που στήνεται από την ΑΑΔΕ - Θα παραμένει για τουλάχιστον 100 χρόνια, ολόκληρο το ιστορικό στη μνήμη
Νωρίτερα οι συντάξεις Φεβρουαρίου - Πότε θα δοθούν τα αναδρομικά
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
e-ΕΦΚΑ: Η «Θάλεια» απαντά στα ερωτήματα των ασφαλισμένων
Η «Θάλεια», η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι ένα ψηφιακό avatar, που δημιούργησε ο e-ΕΦΚΑ
Προκήρυξη για 2.213 θέσεις μόνιμου προσωπικού: Ποιους αφορά - Πότε είναι οι αιτήσεις
Ζητούνται δεκάδες ειδικότητες αποκλειστικά για προσωπικό ΔΕ που κατανέμονται σε φορείς του Δημοσίου ανά την Ελλάδα
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Ποιοι θα βρεθούν στο στόχαστρο της εφορίας το 2025 – Τι ισχύει με τις δαπάνες [γράφημα]
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται από την Εφορία για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις - Ποιες αλλαγές έρχονται
Πότε καταβάλει ο e-ΕΦΚΑ τις συντάξεις Φεβρουαρίου
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν το φορολογικό διαζύγιο - 18 ερωτήσεις, απαντήσεις
Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Σε εξέλιξη η εγγραφή των υπόχρεων φορέων του Δημοσίου στο μητρώο για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι φορείς του δημοσίου τομέα, οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο έως και 15 Ιανουαρίου 2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE»