Σε περικοπή των χρηματοδοτήσεων της που αφορούν σε υποδομές δρόμων και τροποποίηση των κανόνων θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο πλαίσιο της επίτευξης των κλιματικών της στόχων, αν και θα διατηρήσει ανοιχτή την ροή των χρηματοδοτήσεων προς έτερες υποδομές του κλάδου των μεταφορών. Αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξη του στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος της τράπεζας, Κρις Πίτερς.
Η ΕΤΕπ την ερχόμενη εβδομάδα θα δημοσιεύσει το πλάνο της αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο των μεταφορών για τα επόμενα πέντε χρόνια, ήτοι μέχρι το 2027. Η δε, αναθεώρηση έρχεται σε απάντηση της κριτικής που έχει δεχτεί από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και ακτιβιστές, που την κατηγορούν πως υπονομεύει την προσπάθεια για την επίτευξη των πράσινων στόχων κλιματικής αλλαγής της Ευρώπης συνεχίζοντας να χρηματοδοτεί δρόμους και projects των μεγάλων ενεργειακών κολοσσών.
Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Τι έδειξαν τα κλιματικά stress test για τις τράπεζες
Νέα τεστ
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η ΕΤΕπ θα απαιτεί πιο αυστηρά τεστ για τη λειτουργία των δρόμων που θα χρηματοδοτεί, ειδικά όταν το κόστος ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να υπολογίζεται η πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση και δη, το κόστος των εκπομπών ρύπων που θα προκύπτουν από τα οχήματα.
Τα τεστ θα ελέγχονται με διαφανή τρόπο από την διοικητική επιτροπή και το συμβούλιο, που απαρτίζεται από εκπροσώπους και των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., έτσι ώστε να διασφαλίζεται πως τα project είναι συμβατά με τους κλιματικούς στόχους της Ένωσης.
Οι επενδύσεις σε δρόμους αναλογούσαν στο 38% των κονδυλίων, ύψους 11 δισ. ευρώ, που δρομολόγησε η ΕΤΕπ για project του κλάδου των μεταφορών μόνο την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι η Τράπεζα είχε ανακοινώσει πως θα σταματούσε να στηρίζει έργα ορυκτών καυσίμων από τα τέλη του 2021 και να δίνει προτεραιότητα σε κλιματικά project με νέες επενδύσεις που θα έφταναν έως και το 1 τρισ. ευρώ μέχρι το 2030.
Μόλις πρόσφατα η τράπεζα έδωσε το πράσινο φως για την χορήγηση 30 εκατ. ευρώ για ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου στη Γαλλία, ενώ μελετά την χορήγηση περίπου 400 εκατ. ευρώ για αυτοκινητοδρόμους στην Πολωνία.
Αλλαγή προτεραιοτήτων
«Προσπαθούμε να τονώσουμε την ηλεκτροκίνηση και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και να μην έχουμε νέους δρόμους για αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όμως είναι ένας συνδυασμός, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πως δεν θα επενδύσουμε καθόλου σε δρόμους, όταν έχουμε αυτό το πολύ σημαντικό δίκτυο στην Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πίτερς.
Ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ αναφέρθηκε κυρίως στην στήριξη της τράπεζας στο δίκτυο του Trans-European Transport Network, ένα δίκτυο δρόμων, σιδηροδρομικών διαδρομών και υδάτινων διαδρομών που έχει σχεδιαστεί για να ενώσει καλύτερα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.. Το πρώτο σκέλος του δικτύου πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.
Επίσης, εξήγησε πως η τράπεζα θα δώσει στο εξής μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη project αστικών μεταφορών, όπως το μετρό και το τραμ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού και την μείωση της χρήσης οχημάτων.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης