
Σε περικοπή των χρηματοδοτήσεων της που αφορούν σε υποδομές δρόμων και τροποποίηση των κανόνων θα προχωρήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο πλαίσιο της επίτευξης των κλιματικών της στόχων, αν και θα διατηρήσει ανοιχτή την ροή των χρηματοδοτήσεων προς έτερες υποδομές του κλάδου των μεταφορών. Αυτό αποκάλυψε σε συνέντευξη του στους «Financial Times» ο αντιπρόεδρος της τράπεζας, Κρις Πίτερς.
Η ΕΤΕπ την ερχόμενη εβδομάδα θα δημοσιεύσει το πλάνο της αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις στον κλάδο των μεταφορών για τα επόμενα πέντε χρόνια, ήτοι μέχρι το 2027. Η δε, αναθεώρηση έρχεται σε απάντηση της κριτικής που έχει δεχτεί από περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και ακτιβιστές, που την κατηγορούν πως υπονομεύει την προσπάθεια για την επίτευξη των πράσινων στόχων κλιματικής αλλαγής της Ευρώπης συνεχίζοντας να χρηματοδοτεί δρόμους και projects των μεγάλων ενεργειακών κολοσσών.
Διαβάστε επίσης: ΕΚΤ: Τι έδειξαν τα κλιματικά stress test για τις τράπεζες
Νέα τεστ
Στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η ΕΤΕπ θα απαιτεί πιο αυστηρά τεστ για τη λειτουργία των δρόμων που θα χρηματοδοτεί, ειδικά όταν το κόστος ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ, έτσι ώστε να υπολογίζεται η πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση και δη, το κόστος των εκπομπών ρύπων που θα προκύπτουν από τα οχήματα.
Τα τεστ θα ελέγχονται με διαφανή τρόπο από την διοικητική επιτροπή και το συμβούλιο, που απαρτίζεται από εκπροσώπους και των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., έτσι ώστε να διασφαλίζεται πως τα project είναι συμβατά με τους κλιματικούς στόχους της Ένωσης.
Οι επενδύσεις σε δρόμους αναλογούσαν στο 38% των κονδυλίων, ύψους 11 δισ. ευρώ, που δρομολόγησε η ΕΤΕπ για project του κλάδου των μεταφορών μόνο την περσινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι η Τράπεζα είχε ανακοινώσει πως θα σταματούσε να στηρίζει έργα ορυκτών καυσίμων από τα τέλη του 2021 και να δίνει προτεραιότητα σε κλιματικά project με νέες επενδύσεις που θα έφταναν έως και το 1 τρισ. ευρώ μέχρι το 2030.
Μόλις πρόσφατα η τράπεζα έδωσε το πράσινο φως για την χορήγηση 30 εκατ. ευρώ για ένα τμήμα αυτοκινητοδρόμου στη Γαλλία, ενώ μελετά την χορήγηση περίπου 400 εκατ. ευρώ για αυτοκινητοδρόμους στην Πολωνία.
Αλλαγή προτεραιοτήτων
«Προσπαθούμε να τονώσουμε την ηλεκτροκίνηση και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και να μην έχουμε νέους δρόμους για αυτοκίνητα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, όμως είναι ένας συνδυασμός, οπότε δεν μπορούμε να πούμε πως δεν θα επενδύσουμε καθόλου σε δρόμους, όταν έχουμε αυτό το πολύ σημαντικό δίκτυο στην Ευρώπη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πίτερς.
Ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ αναφέρθηκε κυρίως στην στήριξη της τράπεζας στο δίκτυο του Trans-European Transport Network, ένα δίκτυο δρόμων, σιδηροδρομικών διαδρομών και υδάτινων διαδρομών που έχει σχεδιαστεί για να ενώσει καλύτερα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.. Το πρώτο σκέλος του δικτύου πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.
Επίσης, εξήγησε πως η τράπεζα θα δώσει στο εξής μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη project αστικών μεταφορών, όπως το μετρό και το τραμ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού και την μείωση της χρήσης οχημάτων.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας