Η χρήση ιδιωτικών τζετ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Ο επιχειρηματικός αυτός κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται σε άνθηση εδώ και αρκετό καιρό για τους μεγάλους κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ, σε τέτοιο βαθμό που δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πέρυσι, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί. Η εταιρεία ερευνών δεδομένων αεροπορίας Wingx κατέγραψε 3,3 εκατομμύρια απογειώσεις επαγγελματικών τζετ το 2021, τις περισσότερες για ένα έτος και 7% περισσότερες από το προηγούμενο υψηλό του 2019.
Διαβάστε επίσης: Πετώντας με λίαρ τζετ την εποχή του κορωνοϊού
Η έκρηξη του πλούτου που συγκεντρώνεται στα χέρια όλο και πιο λίγων, η ισχυρότερη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την Covid-19, φαίνεται να οδηγούν τον κλάδο των επιχειρηματικών αερομεταφορών τους τελευταίους μήνες. Αλλά η διάρκεια και η αντοχή των πιο πάνω παραγόντων στην εντυπωσιακή πορεία του κλάδου αναμένεται να δοκιμαστούν φέτος.
Iσχυρή ζήτηση
«Έχουμε δει πολύ ισχυρή, σημαντική δραστηριότητα τους τελευταίους 18 μήνες που συνεχίζεται και στο τρίτο τρίμηνο», δήλωσε ο Σκοτ Νιλ, αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων στη μεγάλη εταιρεία κατασκευής τζετ Gulfstream. «Πραγματικά έχουμε ρεκόρ πωλήσεων», πρόσθεσε.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη διεθνή έκθεση αεροπορίας Farnborough International Airshow την Τρίτη, ο Nιλ απέδωσε τις επενδύσεις που έκανε η εταιρεία για να επεκτείνει τον νέο στόλο ιδιωτικών τζετ στο γεγονός ότι πλέον προσελκύονται πελάτες με τρόπο που δεν είχαν ξαναδεί.
Διαβάστε επίσης: Ιδιωτικά τζετ – Ρεκόρ παραγγελιών – Γιατί καθυστερούν οι παραδόσεις;
Αυτό περιλαμβάνει αγοραστές που προβαίνουν για κινούνται για πρώτη φορά για την απόκτηση ιδιωτικού αεροσκάφους, κι αυτό «είναι ένα σημαντικό και αυξανόμενο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας».
Ο Nιλ αρνήθηκε να αποκαλύψει το ακριβές ποσοστό των πελατών που αγοράζουν ιδιωτικό τζετ της Gulfstream, αλλά τόνισε ότι αυτή η αυξανόμενη τάση ήταν «μεγάλο συστατικό» της πελατειακής τους βάσης όσον αφορά τις πωλήσεις σε ετήσια κλίμακα.
«Είτε το πιστεύετε είτε όχι, για αρκετούς από τους αγοραστές μας για πρώτη φορά, το πρώτο τους αεροπλάνο ήταν ένα G650», είπε ο Nιλ, αναφερόμενος σε ένα μοντέλο ιδιωτικού τζετ που είναι δημοφιλές μεταξύ των μεγιστάνων του πλούτου.
«Οι ώρες πτήσεων του στόλου είναι στα υψηλά όλων των εποχών, έχουμε πλήρης ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αυτό ίσχυε πιθανότατα στα τέλη του περασμένου έτους και σίγουρα μεταφέρθηκε έντονα σε αυτό το έτος», είπε ο Zimmerman. “Λοιπόν, νομίζω ότι σε όλη τη διαδρομή βλέπουμε πραγματικά ισχυρά μηνύματα αυτή τη στιγμή από την αγορά.”
Μεγάλη κλιματική επιβάρυνση
Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον και οι εκπομπές αερίων του άνθρακα των ιδιωτικών αεροσκαφών στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί με ταχύτερους ρυθμούς από τις εμπορικές αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους ισοδύναμου CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Οι εκστρατείες περιβαλλοντικών οργανώσεων μεταξύ άλλων επισημάινουν την ανάγκη σημαντικής μείωσης της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών από ιδιώτες και εταιρείες και πρότειναν ειδικό φόρο καυσίμων στα ιδιωτικά αεροσκάφη έως ότου τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση το 2030.
Latest News
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα