Συνολικά 9,7 δισ. ευρώ, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από ότι ανέφεραν τα σενάρια, σχεδιάζει να καταβάλλει το γαλλικό δημόσιο προκειμένου να υλοποιήσει το σχέδιο για την κρατικοποίηση του ενεργειακού κολοσσού Electricite de France (EDF). Στόχος είναι να υποστηρίξει οικονομικά την εταιρεία, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που μαστίζει την ευρωπαϊκή αγορά.

Το γαλλικό δημόσιο είναι ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της EDF με ποσοστό ύψους 84%, όμως το σχέδιο που ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαιώνει την πρόθεση του να υποβάλει προσφορά για την εξαγορά των υπόλοιπων μετοχών και των μετατρέψιμων ομολόγων της εταιρείας, στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε επίσης: Κομισιόν: Δεν «βλέπει» να επαναλειτουργεί ο Nord Stream 1

Η προσφορά

Όπως ανακοινώθηκε, προς τους μετόχους μειοψηφίας της εταιρείας θα δοθεί μια  προσφορά ύψους 12 ευρώ ανά μετοχή, τιμή που αναλογεί σε ένα premium ύψους 53% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής της EDF στις 5 Ιουλίου, όταν και ανακοινώθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε κρατικοποίηση της.

Η συμφωνία θα περιλαμβάνει και μια προφορά για την εξαγορά του 60% των μετατρέψιμων ομολόγων της εταιρείας που δεν κατέχει ήδη το Δημόσιο.

Σημειωτέον πως η εταιρεία θα επιστρέψει υπό πλήρη κρατικό έλεγχο 17 χρόνια μετά τη δημόσια εγγραφή της.

Παράλληλα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεση της να προχωρήσει σε αλλαγές στον τρόπο λήψης αποφάσεων από την ηγεσία της EDF, έτσι ώστε οι αποφάσεις να λαμβάνονται πιο γρήγορα, δεδομένου του σημαντικού ρόλου που θα κληθεί να παίξει η εταιρεία στο μακροπρόθεσμο σχέδιο της χώρας για την μείωση των ρύπων.

Η ενεργειακή ασφάλεια της Γαλλίας 

Πραγματικά, για την επίτευξη των πράσινων στόχων της χώρας αλλά και την ενίσχυση της ενεργειακής της ασφάλειας σε ένα διάστημα που ο πόλεμος έχει αλλάξει τα δεδομένα, η EDF πρόκειται να προχωρήσει στην κατασκευή έξι νέων πυρηνικών αντιδραστήρων μέσα στα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης επέκτασης της εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.

Όμως η τρέχουσα ενεργειακή κρίση έφερε σε δύσκολη οικονομική θέση την εταιρεία (που αριθμεί 56 αντιδραστήρες) διευρύνοντας περαιτέρω τα χρέη της που πέρυσι έφταναν τα 43 δισ. ευρώ και ρίχνοντας τα επίπεδα παραγωγής της σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Έτσι, το Ελιζέ αποφάσισε να παρέμβει και να δρομολογήσει την πλήρη ανάληψη του ελέγχου της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι πολλοί αναλυτές εκφράζουν επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του σχεδίου.

Εξάλλου, οι παρεμβάσεις του κράτους και τα μέτρα που έλαβε για να προστατέψει επιχειρήσεις και νοικοκυριά από την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους ήταν από τους παράγοντες που επιβάρυναν τα οικονομικά της EDF και την ανάγκη της για οικονομική στήριξη.

Το “ναι” της Βουλής 

Πάντως, η υλοποίηση του σχεδίου δεν θα πρέπει να θεωρείται 100% σίγουρη. Κι αυτό διότι η εφαρμογή του απαιτεί την έγκριση της Βουλής, στην οποία πλέον το κυβερνών κόμμα του Μακρόν δεν διαθέτει πλειοψηφία, μετά τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές. Αν και το Ελιζέ ελπίζει να αποσπάσει τη στήριξη που χρειάζεται με το επιχείρημα πως η εναλλακτική λύση για την επιβίωση της εταιρείας θα απαιτεί αλλαγές στρατηγικής που θα θέτουν σε κίνδυνο την διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας της χώρας και θα απαιτεί παράλληλα αυξήσεις στα τιμολόγια που θα βαρύνουν τα απλά νοικοκυριά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Τζιτζικώστας : Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί
Διεθνή |

Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας

Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»