Ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών υλοποιεί η Capital Product Partners (CPLP) εισηγμένη στον Nasdaq και εγγυήτρια του νέου ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η CPLP Shipping Holdings.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της CPLP, μέλος του ευρύτερου Ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Ευάγγελου Μαρινάκη, αφορά την περίοδο 2021-2023 και είναι ύψους άνω των 1,9 δις. δολ. με τις αναπτυξιακές επενδύσεις της εταιρείας μόνο για την περίοδο 2022-2023 αναμένεται να ανέλθουν σε 597,5 εκατ. δολ.
Διαβάστε επίσης: CPLP: Άνοδος εσόδων και κερδών λόγω των LNG Carriers
Ο στόλος της CPLP αριθμεί σήμερα 19 πλοία και τέσσερα υπό εξαγορά, εκ των οποίων επτά είναι τελευταίας γενιάς LNG/Cs, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα Capesize πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αποτελεί έναν από τους νεότερους και πλέον σύγχρονους στόλους παγκοσμίως, με μέση ηλικία τα 6,4 έτη όταν όλα τα νέα πλοία παραδοθούν και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Υπερσύγχρονα πλοία
Με τη στρατηγική τοποθέτησή της στην αγορά LNG carriers, η CPLP συμμετέχει ενεργά στην καίρια προσπάθεια της Ευρώπης να διαφοροποιήσει τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου και εφοδιάζει τη Γηραιά Ήπειρο με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα από την ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του. Τα υπερ-σύγχρονα οικολογικά LNG πλοία της CPLP μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από και προς 26 χώρες παγκοσμίως.
Παράλληλα, η προσθήκη νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενισχύει την παρουσία της CPLP στην ναυλαγορά των containers που συνεχίζει να καταγράφει σημαντικά κέρδη.
Στόχος του επενδυτικού αυτού πλάνου είναι η διαρκής ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της εταιρείας, καθώς και η περαιτέρω καθιέρωση της CPLP στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG, μια αγορά που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, καθώς το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη σε καθαρές μηδενικές εκπομπές (net zero).
Παράλληλα η εταιρεία ακολουθεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές, με αποτέλεσμα η CPLP να χαρακτηρίζεται από οικονομική ευρωστία και ανθεκτικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της παγκόσμιας ναυλαγοράς.
Χάρη στην συνεπή στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων των πλοίων της σε κορυφαίες διεθνώς Εταιρείες Τακτικών Γραμμών και ενέργειας, η εταιρεία αποφεύγει εποχιακές διακυμάνσεις της ζήτησης και των ναύλων και επιτυγχάνει διαχρονικά σταθερές χρηματοροές και απόδοση υπεραξίας.
Η τρέχουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης για το στόλο της CPLP είναι 10,1 έτη, λαμβάνοντας υπόψιν τυχόν δικαιώματα των ναυλωτών για επέκταση της διάρκειας της χρονοναύλωσης, και η ελάχιστη διάρκεια χρονοναύλωσης διαμορφώνεται στα 5,6 έτη. Τα έσοδα από τις συμφωνηθείσες χρονοναυλώσεις αγγίζουν τα 2,6 δισ. δολάρια., γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι επενδυτές στην εταιρεία έχουν ορατότητα σταθερών χρηματοροών για τα επόμενα έτη.
Το 2021 έκλεισε με σημαντική αύξηση των συνολικών εσόδων στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020
Αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολ. έναντι 38,1 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, σημειώνοντας αύξηση 93%, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 130%, στα 25,1 εκατ. δολ. έναντι 10,9 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2021
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη