
Ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα των εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών υλοποιεί η Capital Product Partners (CPLP) εισηγμένη στον Nasdaq και εγγυήτρια του νέου ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ που θα εκδώσει η CPLP Shipping Holdings.
Το επενδυτικό πρόγραμμα της CPLP, μέλος του ευρύτερου Ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Ευάγγελου Μαρινάκη, αφορά την περίοδο 2021-2023 και είναι ύψους άνω των 1,9 δις. δολ. με τις αναπτυξιακές επενδύσεις της εταιρείας μόνο για την περίοδο 2022-2023 αναμένεται να ανέλθουν σε 597,5 εκατ. δολ.
Διαβάστε επίσης: CPLP: Άνοδος εσόδων και κερδών λόγω των LNG Carriers
Ο στόλος της CPLP αριθμεί σήμερα 19 πλοία και τέσσερα υπό εξαγορά, εκ των οποίων επτά είναι τελευταίας γενιάς LNG/Cs, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα Capesize πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αποτελεί έναν από τους νεότερους και πλέον σύγχρονους στόλους παγκοσμίως, με μέση ηλικία τα 6,4 έτη όταν όλα τα νέα πλοία παραδοθούν και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Υπερσύγχρονα πλοία
Με τη στρατηγική τοποθέτησή της στην αγορά LNG carriers, η CPLP συμμετέχει ενεργά στην καίρια προσπάθεια της Ευρώπης να διαφοροποιήσει τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου και εφοδιάζει τη Γηραιά Ήπειρο με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα από την ασφαλή θαλάσσια μεταφορά του. Τα υπερ-σύγχρονα οικολογικά LNG πλοία της CPLP μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο από και προς 26 χώρες παγκοσμίως.
Παράλληλα, η προσθήκη νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ενισχύει την παρουσία της CPLP στην ναυλαγορά των containers που συνεχίζει να καταγράφει σημαντικά κέρδη.
Στόχος του επενδυτικού αυτού πλάνου είναι η διαρκής ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της εταιρείας, καθώς και η περαιτέρω καθιέρωση της CPLP στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς LNG, μια αγορά που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και θετικά μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη, καθώς το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει συνεχώς μερίδιο στην ενεργειακή μετάβαση του πλανήτη σε καθαρές μηδενικές εκπομπές (net zero).
Παράλληλα η εταιρεία ακολουθεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο, που εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές, με αποτέλεσμα η CPLP να χαρακτηρίζεται από οικονομική ευρωστία και ανθεκτικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της παγκόσμιας ναυλαγοράς.
Χάρη στην συνεπή στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων των πλοίων της σε κορυφαίες διεθνώς Εταιρείες Τακτικών Γραμμών και ενέργειας, η εταιρεία αποφεύγει εποχιακές διακυμάνσεις της ζήτησης και των ναύλων και επιτυγχάνει διαχρονικά σταθερές χρηματοροές και απόδοση υπεραξίας.
Η τρέχουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης για το στόλο της CPLP είναι 10,1 έτη, λαμβάνοντας υπόψιν τυχόν δικαιώματα των ναυλωτών για επέκταση της διάρκειας της χρονοναύλωσης, και η ελάχιστη διάρκεια χρονοναύλωσης διαμορφώνεται στα 5,6 έτη. Τα έσοδα από τις συμφωνηθείσες χρονοναυλώσεις αγγίζουν τα 2,6 δισ. δολάρια., γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι επενδυτές στην εταιρεία έχουν ορατότητα σταθερών χρηματοροών για τα επόμενα έτη.
Το 2021 έκλεισε με σημαντική αύξηση των συνολικών εσόδων στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020
Αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολ. έναντι 38,1 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, σημειώνοντας αύξηση 93%, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 130%, στα 25,1 εκατ. δολ. έναντι 10,9 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2021


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ