«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του σχεδιασμού υποδομών και ό,τι έχουμε δεσμευτεί για την πόλη και τη Μακεδονία μας, ισχύει στο ακέραιο. Με το Μετρό που επιτέλους ολοκληρώνεται, αλλά και με σημαντικά έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, καθώς και κτιριακών υποδομών, η Θεσσαλονίκη, πλέον γίνεται η πρωτεύουσα της νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Ένας σύγχρονος κόμβος μεταφορών και υποδομών», τονίζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Μακεδονία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως τόσα χρόνια δεν είχε γίνει ούτε καν το αυτονόητο για την πόλη. Δηλαδή η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης -όπως και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ή της Πάτρας – με σιδηρόδρομο και με το εθνικό οδικό δίκτυο. «Επιτέλους αυτό γίνεται πραγματικότητα», τόνισε και συμπλήρωσε: «Τέλος οι ψεύτικες υποσχέσεις. Η οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6 κατασκευάζεται ήδη. Ενώ και το σιδηροδρομικό έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί και η διαδικασία προχωρά πολύ γρήγορα -με τη μελετοκατασκευή που έχουμε πλέον θεσπίσει για τα σιδηροδρομικά- ώστε να είναι έτοιμο το 2027».
Επιπλέον, ο υπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο μεγάλο πακέτο έργων που αφορούν τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, κάτι το οποίο υλοποιείται βήμα-βήμα. «Αρκεί να σας πω ότι περισσότερο από το ένα τρίτο του μεγάλου πακέτου έργων των 13 και πλέον δισ., δηλαδή πάνω από 5 δισ. ευρώ έργα, απαρτίζουν ένα συνεκτικό σχέδιο για την περιοχή».
Mετρό Θεσσαλονίκης: Στην τελική ευθεία
Ερωτηθείς για το Μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και τις επεκτάσεις του ο κ. Καραμανλής, αφού ξεκαθάρισε ότι η Νέα Δημοκρατία, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες είπε ότι «δεν προσπαθήσαμε να ξεγελάσουμε τους Θεσσαλονικείς -που αρκετά έχουν υπομείνει τα προηγούμενα χρόνια- αλλά δουλεύουμε συστηματικά και χωρίς μεγάλα λόγια. Έχουμε πει, λοιπόν, ότι τρέχουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο που έκλεψαν από τη Θεσσαλονίκη οι προσφυγές, ώστε τέλος του 2023 να παραδοθεί στους πολίτες ολοκληρωμένο και λειτουργικό το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης. Συνεπώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία».
Διαβάστε επίσης: ΣΔΙΤ: Εγκρίθηκαν 3 νέα έργα 300 εκατ. από τη διυπουργική επιτροπή
Όπως ανέφερε, οι δοκιμαστικές διαδρομές συνεχίζονται εντατικά και οι driverless συρμοί πηγαινοέρχονται μεταξύ των σταθμών Καλαμαριά και Σιντριβάνι. «Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών και θα προμηθευτούμε 15 επιπλέον. Επίσης έχει ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία ΣΔΙΤ για τον Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό. Βλέπετε, δηλαδή, ότι η πρόοδος του έργου δεν είναι στα λόγια αλλά γίνεται στην πράξη, σε όλα τα επίπεδα», είπε.
Όσον αφορά τις επεκτάσεις ο Υπουργός Υποδομών επισήμανε ότι το πρώτο εξάμηνο, μετά την ολοκλήρωση του βασικού έργου, το Μετρό θα φτάσει και στην Καλαμαριά.
«Κι από εκεί και πέρα, θα προχωρήσουμε και προς δυτικά και προς ανατολικά. Ήδη έχουμε υπογράψει τη σύμβαση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα προχωρούμε τις μελέτες και για το ανατολικό κομμάτι, δηλαδή τη σύνδεση με το αεροδρόμιο».
Το Flyover λύνει το κυκλοφοριακό της πόλης
Επίσης, απαντώντας για το FlyOver, τόνισε ότι πρόκειται για ένα έργο που δίνει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, όχι μόνο για το σήμερα αλλά και για τις επόμενες γενιές. «Το FlyOver θα ανακουφίσει πολύ την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πόλης. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ, που θα κάνει τη ζωή και τη μετακίνηση των πολιτών πιο εύκολη και πιο ασφαλή. Ο σχεδιασμός για την υλοποίησή του προχωρά σε χρόνο ρεκόρ και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και σε ένα έργο που θεωρείτο «ντροπή από το 2000» και αφορούσε το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια, το οποίο ήδη έχει παραδοθεί. «Είχαμε δεσμευτεί, ότι οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να πάνε πιο γρήγορα και ασφαλέστερα στη Χαλκιδική. Και αυτό κάναμε. Και επιπλέον προχωράει κανονικά και ο οδικός άξονας Θέρμη–Γαλάτιστα, που έχει ανάλογη θλιβερή ιστορία με το «ορφανό» χιλιόμετρο. Και μπορώ να σας πω ότι προς το τέλος Αυγούστου και αυτό το έργο θα έχει τελειώσει, ώστε η πρόσβαση προς το δεύτερο και τρίτο πόδι της Χαλκιδικής να είναι πλέον ευκολότερη».
Χωρίς διόδια ο δρόμος Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
Αλλά τα οδικά έργα στην περιοχή δεν σταματούν, αφού όπως είπε ο κ. Καραμανλής μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και το Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και μάλιστα η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ ήδη άναψε το πράσινο φως για το διαγωνισμό.
«Πρόκειται γiα ένα έργο με ενδεικτικό προϋπολογισμό 358,8 εκατομμυρίων συν ΦΠΑ, μήκους 80 χιλιομέτρων, με 3 έτη κατασκευαστική περίοδο και 27 έτη περίοδο λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της υποδομής. Και δεν θα προβλέπονται διόδια», σημείωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών «δεν έχουμε ιδεολογικές εμμονές, διότι θέλουμε τα έργα να γίνονται γρήγορα, με ασφάλεια και με χαμηλό κόστος. Δεν διστάσαμε και ούτε θα διστάσουμε να συνεργαστούμε με ιδιώτες προκειμένου να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ή και να ξεμπλοκάρουμε έργα. Η εξυπηρέτηση των πολιτών και η πραγματοποίηση των έργων, ναι είναι αυτοσκοπός για εμάς».
Διαβάστε επίσης: Θεσσαλονίκη: H πρώτη ελληνική πόλη στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO
«Επενδύουμε στα σιδηροδρομικά έργα»
Στο ερώτημα για τα σιδηροδρομικά έργα, ο κ. Καραμανλής κατέστησε σαφές ότι η κυβέρνηση επενδύει στον σιδηρόδρομο, υλοποιώντας το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους σχεδόν 5 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα για τη Βόρεια Ελλάδα, ο υπουργός τόνισε ότι «τα σιδηροδρομικά έργα Θεσσαλονίκη-Τοξότες και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, αποτελούν τμήματα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνα–Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη. Αντιλαμβάνεστε τη στρατηγική σημασία τους! Οι διαγωνισμοί ξεκίνησαν το Δεκέμβριο και πλέον εισέρχονται στο στάδιο του διαλόγου με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς».
Ο κ. Καραμανλής, στη συνέχεια, εξήγησε ότι, παρά τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση, που έχουν σαν αποτέλεσμα τις ανατιμήσεις των υλικών, το Υπουργείο έχει κάνει ήδη δύο παρεμβάσεις – πολύ σημαντικές, ώστε κανένα έργο να μη σταματήσει. «Και μέχρι στιγμής, όλα τα έργα του Υπουργείου είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει. Προχωρούν κανονικά παρά τις αντίξοες διεθνείς συγκυρίες, πρώτα με την πανδημία, τώρα με τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση», ανέφερε.
«Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι πολύτιμοι συνεργάτες μας»
Ερωτηθείς για τον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της ΝΔ, «έχουμε έρθει αντιμέτωποι με παθογένειες πολλών ετών και φυσικά με όλα τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησε η κρατικοποίησή του το 2017. Δουλεύουμε με σχέδιο, λοιπόν, και μέρα με τη μέρα προσπαθούμε να κάνουμε την κατάσταση καλύτερη. Και χωρίς να λέμε φυσικά ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, οι Θεσσαλονικείς είμαι βέβαιος ότι βλέπουν την προσπάθεια και αντιλαμβάνονται τη διαφορά.
Μέσα σε 3 χρόνια, έχουμε καταφέρει να διπλασιάσουμε τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στο δρόμο. Σε όλη αυτή την προσπάθεια που κάνουμε, λοιπόν, έχω πει πολλές φορές ότι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι πολύτιμοι συνεργάτες. Σε αυτούς βασιζόμαστε για να γίνεται η κατάσταση κάθε μέρα και καλύτερη». Επίσης, σύμφωνα με τον υπουργό, υπάρχει και καλή πρόθεση και διάθεση για να ικανοποιούνται λογικά αιτήματα , αλλά και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι «θα πρέπει να επιδείξουν την ίδια καλή πρόσθεση και διάθεση και να μην απειλούν με ομηρία μια πόλη».
Δημοσιονομική πειθαρχία-κοινωνική δικαιοσύνη
Τέλος, απαντώντας στο ερώτημα για τις εκλογές, οι οποίες πάνε για την άνοιξη του 2023, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η ΝΔ τέτοια μεγάλα ζητήματα ΔΕΝ τα βλέπει «κομματικά γυαλιά». Όπως για άλλη μια φορά απέδειξε ο Πρωθυπουργός, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο: Βάζουμε το εθνικό συμφέρον πάνω από το κομματικό, όπως επιτάσσουν οι αρχές που μας κληροδότησε ο ιδρυτής μας Κωνσταντίνος Καραμανλής. Μπορούσαμε να κάνουμε εκλογές μετά το καλοκαίρι και όλοι ξέρουν ότι θα τις κερδίζαμε. Δεν τις κάνουμε όμως, γιατί δεν είναι αυτό το συμφέρον του τόπου».
Κλείνοντας σημείωσε ότι αν ο χειμώνας είναι δύσκολος, θα είναι για όλον τον κόσμο, όχι μόνο για την Ελλάδα. «Κι όμως μέχρι τώρα, η Ελλάδα, αντιμετώπισε τις αλλεπάλληλες κρίσεις -πανδημία, πόλεμο, ενεργειακή- με αποτελεσματικότερο τρόπο από άλλες θεωρητικά ισχυρότερες ευρωπαϊκές χώρες. Η Κυβέρνηση, δουλεύοντας με σχέδιο και ορθή στόχευση εξαρχής, μπόρεσε και στάθηκε δίπλα στους πολίτες. Κι αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε. Είναι δέσμευση. Στις δυσκολίες, κανείς μόνος του. Πετυχαίνοντας τη δύσκολη ισορροπία: δημοσιονομική πειθαρχία-κοινωνική δικαιοσύνη».
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ