Πολύ ψηλά στη σχετική ευρωπαϊκή λίστα των χωρών οι κάτοικοι των οποίων χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους για μετακινήσεις βρίσκετια η Ελλάδα.
Ειδικότερα, σε πανευρωπαϊκή έρευνα της YouGov σε σύνολο 19 χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην όσον αφορά στην καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, μετά την Πορτογαλία και την Κροατία!
Τα βασικά στοιχεία της έρευνας
Παρά την «προσκόλληση» των Ελλήνων να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους «για τα πάντα», η νέα πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov δείχνει ότι:
– Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα μειώσουν την χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει
– Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων.
– Από την άλλη, το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος από τους ρύπους και την κλιματική αλλαγή εκφράζεται σε σχετικά περιορισμένο βαθμό.
– Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι να πηγαίνουν σε κοντινές διαδρομές με τα πόδια, ή/και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
– Όσοι διαθέτουν δίκυκλα οχήματα, ηλεκτρικά και μη, προτιμούν να τα χρησιμοποιούν σε χαμηλότερο βαθμό για κοντινές διαδρομές, αναψυχή ή/και σωματική εξάσκηση.
– Παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει την χρήση του ΙΧ του, είτε γιατί οι διαδρομές και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν το επιτρέπουν, είτε γιατί δεν θα αλλάξει συνήθειες.
Τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στις μισές οικογένειες
Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δηλώνουν ότι κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα του 86% όσων ερωτήθηκαν. Ως προς τα δημογραφικά, οι άντρες είναι τακτικοί οδηγοί σε μεγαλύτερο βαθμό (92%) από τις γυναίκες (81%), και η νεαρή ηλικία παρουσιάζει χαμηλότερη αναλογία οδηγών.
H μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια, και πιο συγκεκριμένα το 51% διαθέτει ένα όχημα και το 33% δύο οχήματα.
Με βενζίνη κινείται το 75% των αυτοκινήτων, με πετρέλαιο το 16% και υβριδικά είναι μόλις το 3% των οχημάτων.
Διστακτικότητα για τα ηλεκτρικά
Εν όψει της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος από την κλιματική αλλαγή και τους ρύπους, μια λύση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ενέχει πολλούς δισταγμούς μεταξύ των Ελλήνων, όπως προκύπτει από την έρευνα.
Στο ερώτημα «Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι υποψήφιοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου;», οι απαντήσεις είναι: ψηλό κόστος αγοράς 70%, περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης 53%, ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας 53%, κόστος/δυσκολία κατασκευής σταθμού φόρτισης στο σπίτι 47%, μεγάλη διάρκεια φόρτισης μπαταρίας 28%, χαμηλότερη απόδοση/οδηγική εμπειρία 18% και δεν γνωρίζω αρκετά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 10%.
Δείτε όλη την έρευνα
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων