Πολύ ψηλά στη σχετική ευρωπαϊκή λίστα των χωρών οι κάτοικοι των οποίων χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητό τους για μετακινήσεις βρίσκετια η Ελλάδα.
Ειδικότερα, σε πανευρωπαϊκή έρευνα της YouGov σε σύνολο 19 χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην όσον αφορά στην καθημερινή χρήση αυτοκινήτου, μετά την Πορτογαλία και την Κροατία!
Τα βασικά στοιχεία της έρευνας
Παρά την «προσκόλληση» των Ελλήνων να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους «για τα πάντα», η νέα πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari | YouGov δείχνει ότι:
– Πάνω από τους μισούς Έλληνες οδηγούς αυτοκινήτου δηλώνουν ότι θα μειώσουν την χρήση του ΙΧ τους το επόμενο εξάμηνο, ενώ ένας στους πέντε το έχει ήδη κάνει
– Ο βασικός λόγος που θέλουν να χρησιμοποιούν λιγότερο το αυτοκίνητο είναι το υψηλό κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου και το κόστος των καυσίμων.
– Από την άλλη, το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος από τους ρύπους και την κλιματική αλλαγή εκφράζεται σε σχετικά περιορισμένο βαθμό.
– Οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης είναι να πηγαίνουν σε κοντινές διαδρομές με τα πόδια, ή/και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
– Όσοι διαθέτουν δίκυκλα οχήματα, ηλεκτρικά και μη, προτιμούν να τα χρησιμοποιούν σε χαμηλότερο βαθμό για κοντινές διαδρομές, αναψυχή ή/και σωματική εξάσκηση.
– Παρά το ακριβό κόστος καυσίμων, ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να μειώσει την χρήση του ΙΧ του, είτε γιατί οι διαδρομές και οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν το επιτρέπουν, είτε γιατί δεν θα αλλάξει συνήθειες.
Τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στις μισές οικογένειες
Η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων δηλώνουν ότι κατέχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα του 86% όσων ερωτήθηκαν. Ως προς τα δημογραφικά, οι άντρες είναι τακτικοί οδηγοί σε μεγαλύτερο βαθμό (92%) από τις γυναίκες (81%), και η νεαρή ηλικία παρουσιάζει χαμηλότερη αναλογία οδηγών.
H μεγάλη πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο στην οικογένεια, και πιο συγκεκριμένα το 51% διαθέτει ένα όχημα και το 33% δύο οχήματα.
Με βενζίνη κινείται το 75% των αυτοκινήτων, με πετρέλαιο το 16% και υβριδικά είναι μόλις το 3% των οχημάτων.
Διστακτικότητα για τα ηλεκτρικά
Εν όψει της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος από την κλιματική αλλαγή και τους ρύπους, μια λύση είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όμως ενέχει πολλούς δισταγμούς μεταξύ των Ελλήνων, όπως προκύπτει από την έρευνα.
Στο ερώτημα «Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι υποψήφιοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους δυνητικούς αγοραστές ηλεκτρικού αυτοκινήτου;», οι απαντήσεις είναι: ψηλό κόστος αγοράς 70%, περιορισμένη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης 53%, ανησυχία για την διάρκεια της μπαταρίας 53%, κόστος/δυσκολία κατασκευής σταθμού φόρτισης στο σπίτι 47%, μεγάλη διάρκεια φόρτισης μπαταρίας 28%, χαμηλότερη απόδοση/οδηγική εμπειρία 18% και δεν γνωρίζω αρκετά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 10%.
Δείτε όλη την έρευνα
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων