Σε εισαγωγή μπαταριών σιδήρου-λιθίου χαμηλότερου κόστους, από την κινεζική εταιρεία CATL, σχεδιάζει να προβεί η Ford, προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει για τα ηλεκτρικά φορτηγά pickup και SUV της. Μάλιστα η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να συνεργαστεί ευρύτερη με την CATL, μέσα από μια σειρά ξεχωριστών συμφωνιών, για την εξασφάλιση μπαταριών και υλικών μπαταριών για την επόμενη δεκαετία.
Η αντιπρόεδρος της Ford, Λίζα Ντρέικ, δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εξασφαλίσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου ή LFP από ένα νέο εργοστάσιο 40 GWh που θα ξεκινήσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική από το 2026, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει αν το εργοστάσιο αυτό θα κατασκευαστεί από την CATL. Το Reuters είχε από τον περασμένο Μάιο αναφέρει ότι η CATL εξέταζε διάφορες περιοχές στις ΗΠΑ για την ανέγερση εργοστασίου κατασκευής μπαταριών EV για την εξυπηρέτηση της Ford και της BMW.
Διαβάστε επίσης: Ford: Δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα
Μπαταρίες λιθίου-σιδήρου
Η απόφαση της Ford να χρησιμοποιήσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου στα best-seller ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στη Βόρεια Αμερική είναι το τελευταίο σημάδι ότι το χαμηλότερο κόστος του λιθίου-σιδήρου – η Ford δήλωσε ότι η χημεία μπορεί να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 10-15% – αξίζει τον κόπο παρά τη μειωμένη αυτονομία που προσφέρει. Η Tesla χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP σε ορισμένα σεντάν Model 3 χαμηλότερης τιμής που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης ο κατασκευαστής ηλεκτρικών βαν και φορτηγών Rivian ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μπαταρίες LFP.
Η Ford ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την CATL να διερευνήσει τη χρήση των μπαταριών της κινεζικής εταιρείας σε οχήματα Ford που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Κίνα.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η CATL ανέφερε από τη μεριά της σε ανακοίνωσή της ότι «οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τα αντίστοιχα πλεονεκτήματά τους για να διερευνήσουν από κοινού νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες παγκοσμίως», οι οποίες αφορούν το λίθιο-σίδηρο και άλλες τεχνολογίες μπαταριών.
Οι συμφωνίες με την CATL αποτελούν μέρος μιας σειράς συμφωνιών που γνωστοποίησε η Ford για να δείξει ότι επιταχύνει τις προσπάθειές της για την εξασφάλιση μπαταριών και πρώτων υλών. Μεταξύ αυτών ήταν μια συμφωνία για τη διερεύνηση αγοράς λιθίου από τον αυστραλιανό γίγαντα εξόρυξης Rio Tinto και νικελίου από τις μονάδες της Vale SA στον Καναδά και την Ινδονησία, την κινεζική Huayou Cobalt και την BHP.
Ορισμένες από τις συμφωνίες για τα μέταλλα συνδέονται με έργα που πιθανότατα δεν θα αρχίσουν να κατασκευάζουν προϊόντα πριν το τέλος της δεκαετίας. Οι συμφωνίες της Rio και της Compass Minerals αφορούν τις λεγόμενες τεχνολογίες άμεσης εξόρυξης λιθίου που δεν έχουν ποτέ λειτουργήσει σε εμπορική κλίμακα.
Οι ανησυχίες των επενδυτών
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι προμήθειες υλικών μπαταριών και η ικανότητα παραγωγής μπαταριών δεν θα συμβαδίζουν με τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, με αποτέλεσμα ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα επόμενα χρόνια στην υψηλή ζήτηση που εκδηλώνεται.
Η Ford δήλωσε ότι έχει πλέον προμηθευτεί περίπου το 70% της χωρητικότητας των μπαταριών που χρειάζεται για να υποστηρίξει τον στόχο της να κατασκευάσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2026.
Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι των ΗΠΑ ανησυχούν για την αυξανόμενη εξάρτηση της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας από την Κίνα ως κυρίαρχη πηγή υλικών και μπαταριών.
Η απόφαση της Ford να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου της CATL για το Mustang Mach-E από το επόμενο έτος και το F-150 Lightning το 2024, σηματοδοτεί μια σημαντική νίκη για τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών και μια αλλαγή στη στρατηγική μάρκετινγκ της Ford στις ΗΠΑ.
Οι μπαταρίες λιθίου-σιδήρου παρέχουν συνήθως μικρότερη αυτονομία από ό,τι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο και μέχρι πρόσφατα οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν πιο ακριβές χημικές ενώσεις νικελίου-κοβαλτίου για την αγορά των ΗΠΑ, όπου η μεγαλύτερη αυτονομία αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό κριτήριο.
«Γνωρίζουμε ότι το κόστος των υλικών μπαταρίας είναι το σημείο όπου θα κερδηθεί ο πόλεμος”, δήλωσε η Ντρέικ στο Reuters. «Η LFP θα αποτελέσει το μεγαλύτερο βήμα προς τη μείωση του κόστους των μπαταριών».
Οι μπαταρίες χαμηλότερου κόστους θα μπορούσαν να επιτρέψουν στη Ford να μειώσει τις τιμές για το Lightning και το Mach-E ή να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους.
Η Ford δήλωσε ότι στοχεύει σε περιθώρια κέρδους 8% προ φόρων για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μέχρι το 2026. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της δεν είναι σήμερα κερδοφόρος. Ακόμη και ένα περιθώριο 8% θα ήταν μικρότερο από το λειτουργικό περιθώριο 14,6% που ανακοίνωσε την Τετάρτη η Tesla Inc για το δεύτερο τρίμηνο.
Η Ford στοχεύει να επεκτείνει τον ετήσιο ρυθμό παραγωγής EV σε 600. 000 οχήματα παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2023 και σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2026. Αναμένει ότι ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσει το 90% μέχρι το 2026, υπερδιπλασιάζοντας τον προβλεπόμενο ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου.
Τον Μάρτιο, η Ford αύξησε τις προγραμματισμένες δαπάνες της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2026 σε 50 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ αυξημένο έναντι του προηγούμενου στόχου των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αναδιοργάνωσε τις δραστηριότητές της σε ξεχωριστές μονάδες που επικεντρώνονται στα EVs και τα βενζινοκίνητα οχήματα με τα Ford Model e και Ford Blue, αντίστοιχα.
Latest News
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη