![Θριάσιο: Σε τροχιά αξιοποίησης βάζει ο ΟΣΕ τις αποθήκες Κ1 και Κ2](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/θριασιο-ιι.jpg)
Στην αξιοποίηση των ακινήτων που έχει υπό την ομπρέλα του στο Θριάσιο Πεδίο είναι αποφασισμένος να προχωρήσει ο ΟΣΕ. Πρώτο βήμα αποτελεί η μελέτη για τα εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης, που μες το φθινόπωρο θα έχει χαρτογραφήσει όλες τις προοπτικές και δυνατότητες. Στο κάδρο βρίσκονται και οι πολύφερνες νύφες, οι αποθήκες Κ1 και Κ2, που δεν περιλήφθηκαν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, ενώ έχουν γίνει και μήλον της έριδος για τη σημερινή Hellenic Train, πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που τις συμπεριλάμβανε -μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον- στα επενδυτικά της πλάνα.
Η αποτύπωση των εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης θα γίνει με την εκπόνηση μελέτης και τη σύνταξη έκθεσης σκοπιμότητας για την εκμετάλλευση των αποθηκών Κ1, Κ2 και Κ3 στο Θριάσιο Πεδίο. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 30.000 ευρώ. Το έργο του συμβούλου, διάρκειας ενός μήνα, θα αναλάβει η Grant Thornton, που διαθέτει ήδη καλή εικόνα της ευρύτερης προσπάθειας ανάδειξης του Θριασίου σε εμπορευματικό κόμβο, καθώς είναι σύμβουλος και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ.
Η εμπλοκή των Ιταλών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, σε κάθε περίπτωση, η στάση της ιταλικών συμφερόντων Hellenic Train. Εξάλλου, η τύχη των δύο αποθηκών, Κ1 και Κ2, συνδέθηκε με την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που πουλήθηκε στην Ferrovie dello Stato Italiane. Η σύμβαση παραχώρησης έδινε περιθώριο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως το τέλος του 2018 να ασκήσει το δικαίωμα παραχώρησης για τις αποθήκες Κ1 και Κ2, συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ., σε έκταση 139.000 τ.μ. Η πρόβλεψη, όμως, για την καταβολή ενοικίου, που θα έφτανε τα 2 εκατ. ευρώ ετησίως, έμπλεξε το κουβάρι, καθώς η εταιρεία δεν είχε πρόθεση να το καταβάλει επικαλούμενη ότι τα δύο ακίνητα δεν ήταν άμεσα αξιοποιήσιμα.
Διαβάστε ακόμα: Καραμανλής: 2 δισ. όφελος από τη νέα σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η κίνηση του ΟΣΕ να εξετάσει τις δυνατότητές του δείχνει προφανώς ότι για τον Οργανισμό δεν υπάρχει ενεργή σύμβαση για τις δύο αποθήκες. Μένει βεβαίως να δούμε ποια θα είναι η αντίδραση και από την πλευρά της Hellenic Train. Σημειώνεται ότι η αποκλειστική διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Σταθμού Διαλογής πέρασαν στον ΟΣΕ με τροπολογία στα τέλη του 2018. Μάλιστα, σήμερα, οι αποθήκες είναι περιζήτητες για κινηματογραφικές παραγωγές λόγω μεγέθους, τοποθεσίας και περιβάλλοντος χώρου.
Το αντικείμενο της μελέτης
Ο σύμβουλος καλείται να καταγράψει την υφιστάμενη κατάσταση και των τριών κτηρίων, καθώς υπάρχει και η Κ3, δηλαδή τοποθεσία, τεχνικά χαρακτηριστικά, χρήσεις γης, κλπ. Να προχωρήσει στην ανάλυση υφιστάμενων αναγκών του ΟΣΕ ως προς τον τρόπο αξιοποίησης των κτηρίων, καθώς και της τοπικής αγοράς εμπορευματικών μεταφορών.
Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη την ευρύτερη λειτουργία, σχεδιασμό και προοπτικές των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα και ειδικά τη διασύνδεση των βασικών λιμένων με τα διασυνοριακά σημεία σύνδεσης, την ανάπτυξη και λειτουργία του Θριασίου Ι και την εν εξελίξει διαδικασία στο όμορο Θριάσιο ΙΙ, τη γενικότερη ανάπτυξη στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου, αλλά και τις μακροοικονομικές εξελίξεις και τάσεις του κλάδου των μεταφορών, ο σύμβουλος θα αναπτύξει και θα καταγράψει τα διάφορα μοντέλα βέλτιστης εκμετάλλευσης. Θα διερευνήσει πιθανές συνεργασίες για τη μεγιστοποίηση των ωφελειών για τον ΟΣΕ, θα καταγράψει το οικονομικό όφελος κάθε εναλλακτικής και τις οικονομικές απαιτήσεις, θα αναλύσει και θα αξιολογήσει κάθε σενάριο βάσει οικονομικού οφέλους και βαθμού εφικτότητας.
Διαβάστε ακόμα: Τα έργα που θα αλλάξουν τη Δυτική Ελλάδα
Ενώ στο αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνεται η ανάλυση των νομικών ζητημάτων που υφίστανται ή είναι δυνατό να προκύψουν στην ανάπτυξη κάθε σεναρίου και ο προσδιορισμός του τρόπου αντιμετώπισής τους, δεν περιλαμβάνεται όμως η νομική αξιολόγηση της ισχύος των υπό ενεργοποίηση παλιότερων συμφωνιών συναφθεισών το 2017 μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο σύμβουλος θα παραδώσει τα αποτελέσματα της έκθεσης σκοπιμότητας και τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης εργασιών του προτεινόμενου βέλτιστου σεναρίου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα