
Σημαντικό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον για το νέο ομόλογο της CPLP Shipping Holdings PLC με την εγγύηση της Capital Product Partners LP (CPLP), ύψους 100 εκατ. ευρώ. Η δημόσια προσφορά του Κοινού Ομολογιακού Δανείου (ΚΟΔ) προς το επενδυτικό κοινό εντός της ελληνικής επικράτειας ξεκίνησε χθες και ολοκληρώνεται την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, οπότε και θα ανακοινωθούν η τελική απόδοση και το επιτόκιο της έκδοσης. Το Ηλεκτρονικό Βιβλίο Προσφορών (ΗΒΙΠ) θα παραμένει ανοιχτό κατά τη διάρκεια της δημόσιας προσφοράς από τις 10 π.μ. έως τις 5 μ.μ., εκτός της Παρασκευής 22 Ιουλίου 2022 κατά την οποία θα λήξει στις 4 μ.μ.
Να σημειωθεί πως το εύρος απόδοσης για το ομόλογο ύψους 100 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε μεταξύ 4,4% και 4,9%.
Το σύνολο της δημόσιας προσφοράς όπως προαναφέρθηκε είναι 100.000 ομολογίες ονομαστικής αξίας 1.000 ευρώ εκάστη, με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ και συνολική διάρκεια επτά ετών. Η Εκδότρια έχει τη δυνατότητα πρόωρης εξόφλησης μέρους ή συνόλου του ΚΟΔ μετά την παρέλευση του δεύτερου έτους και κατά τη λήξη κάθε περιόδου εκτοκισμού.
Διαβάστε επίσης: Συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην πράσινη ναυτιλία η CPLP
Tο ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ είναι το δεύτερο που εκδίδεται από την CPLP Shipping Holdings PLC. Το πρώτο, ύψους 150 εκατ. ευρώ, εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2021 και διακινείται στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών με το σύμβολο CPLPB1.
Τα καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια του νέου ομολόγου θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά εκ μέρους της Εκδότριας από την Εγγυήτρια του συνόλου των μετοχών της εταιρείας Atrotos Gas Carrier Corp., 100% θυγατρική της Εγγυήτριας, η οποία κατέχει το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG/C «Aristidis Ι».
Επισημαίνεται ότι το φυσικό αέριο, ως μεταβατικό καύσιμο, πρόκειται να αποτελέσει σημαντικό βραχίονα απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, ενώ η θαλάσσια μεταφορά του αποτελεί σημαντικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ειδικά το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αποτελεί σημαντικό εργαλείο της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ ιδιαίτερα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2022 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκαν κατά 52,8%, ενώ το συνολικό μερίδιο αγοράς του ανήλθε σε 35,7%. Σε αυτό το περιβάλλον η εξασφάλιση ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτελεί στρατηγική επιλογή της ΕΕ προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της περιβαλλοντικά υπεύθυνης ενεργειακής ανεξαρτησίας.
Η έκδοση του ΚΟΔ πραγματοποιείται με την εγγύηση του ομίλου της Capital Product Partners LP εισηγμένης στο χρηματιστήριο του NASDAQ της Νέας Υόρκης από το 2007.
Νέες επενδύσεις
Ο όμιλος της Εγγυήτριας πρόσφατα ανακοίνωσε αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 597,5 εκατ. δολαρίων που αναμένεται να υλοποιηθεί την περίοδο μεταξύ Οκτωβρίου 2022 και Μαΐου 2023 και προβλέπει την ενίσχυση του στόλου με 4 νεότευκτα πλοία τελευταίας τεχνολογίας, 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 1 πλοίο LNG.
Με την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ο στόλος του ομίλου αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23 πλοία υψηλών προδιαγραφών, αποτελούμενος από 7 πλοία τελευταίας γενιάς μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers) και 1 πλοίο ξηρού φορτίου.
Το προαναφερθέν επενδυτικό πρόγραμμα είναι πλήρως εναρμονισμένο με την πάγια επιχειρηματική στρατηγική του ομίλου της Εγγυήτριας, η οποία συνίσταται στην απόκτηση και διατήρηση πλοίων υψηλών προδιαγραφών με μακροχρόνιες ναυλώσεις σε μεγάλες και ισχυρές οικονομικά ναυλώτριες εταιρείες με στόχο πάντα την ενίσχυση και προβλεψιμότητα των μελλοντικών ταμειακών ροών της και τη δημιουργία υπεραξίας για τους μετόχους της.
Η μέση διάρκεια χρονοναύλωσης του στόλου συμπεριλαμβανομένων και των 4 πλοίων υπό εξαγορά διαμορφώνεται συνολικά έως 10,1 έτη και μεταφράζεται σε συνολικά συμβολαιοποιημένα έσοδα έως και 2,6 δισ. δολάρια.
Επιπλέον, το επενδυτικό πρόγραμμα υπό εκτέλεση έρχεται σε συνέχεια της επέκτασης του ομίλου στον τομέα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της αγοράς 6 πλοίων LNG τελευταίας τεχνολογίας κατά τη διάρκεια του 2ου εξαμήνου του 2021, κίνηση που σηματοδοτεί εμφατικά και τη στροφή του ομίλου σε τομείς και τεχνολογίες της ναυτιλίας πιο φιλικές προς το περιβάλλον, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στη μετάβαση προς τις «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ