Κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια ενεργειακή ασφάλεια έχει αναλάβει το LNG, με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μαίνεται και την απειλή της ενεργειακής κρίσης να μεγαλώνει. Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) επιδιώκουν να βάλουν «μπλόκο» στην ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία, καθώς η ζήτηση για LNG αυξάνεται σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερίου (International Gas Union -IGU) και η ΕΕ προσανατολίζεται στην αναπλήρωση των μειωμένων εισαγωγών αερίου από τη Ρωσία με επιπρόσθετες εισαγωγές LNG
Για να πρωταγωνιστήσει το φυσικό αέριο στη «μετά-ρωσική εποχή», αποτελεί κομβικής σημασίας η ανάπτυξη μονάδων επαναεριοποίησης στις χώρες που το έχουν ανάγκη και νέα πλοία LNG Carriers που θα είναι ικανά να εξυπηρετήσουν τις αυξανόμενες ανάγκες.
Αύξηση του παγκόσμιου στόλου
Διαβάστε επίσης: Σημαντικό ενδιαφέρον για το ομόλογο της CPLP Shipping
Σύμφωνα με στοιχεία, στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτές μονάδες αποθήκευσης (FSUs). Αυτό δείχνει μια αύξηση 10% στο μέγεθος του στόλου από το 2020 έως το 2021, συγκρίσιμη με μια αύξηση 12% στον αριθμό των ταξιδιών LNG, καθώς το εμπόριο ανέκαμψε μετά από τη μείωση της ζήτησης που είχε καταγραφεί λόγω της πανδημίας COVID-19.
Η συνολική χωρητικότητα φορτίου στο τέλος του 2021 ήταν 104,1 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ η συνολική επιχειρησιακή χωρητικότητα (σκάφη που είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε υπηρεσία) ανήλθε σε 103 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Παράλληλα, η πλειονότητα των πλοίων που παραδόθηκαν πέρυσι είναι μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 170.000 έως 180.000 κυβικών μέτρων (m³).
Νέες παραγγελίες
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ.
Το 2021 παραδόθηκαν 68 πλοία, σε σύγκριση με 47 πλοία το 2020, και ο αριθμός των νέων παραγγελιών έφτασε συνολικά τις 111, οι οποίες περιελάμβαναν 3 FSRU και 15 μικρά πλοία (13 LNGBV + 2 LNG carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων. Επιπλέον, στο τέλος της περασμένης χρονιάς (σύμφωνα με τα στοιχεία του GIIGNL) το βιβλίο των νέων ναυπηγήσεων αποτελούνταν από 196 πλοία συνολικής χωρητικότητας 29,6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, συμπεριλαμβανομένων 5 FSRU και 25 πλοίων (22 LNGBVs + 3 LNG Carriers) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.
Οι νέες παραγγελίες αντιπροσώπευαν το 28% του υπάρχοντος στόλου LNG carriers, με 44 πλοία να παραδίδονται εντός του 2022. Εξ αυτών καταγράφεται μία Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU) και 11 πλοία (10 LNGBV + 1 LNG carrier) κάτω των 50.000 κυβικών μέτρων.
Σε μία προσπάθεια αντικατάστασης του ρωσικού αερίου με LNG, ολοένα και περισσότερες χώρες επενδύουν σε FSRUs. Στο τέλος του 2021 ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 48 πλωτές μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 7,1 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ενώ τα βιβλία παραγγελιών περιλαμβάνουν 5 FSRUs, μία εκ των οποίων έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2022.
Μακροπρόθεσμα, αναμένεται να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση και για τα LNG Carriers. Το 2021 ο παγκόσμιος αποτελούνταν από 588 πλοία, με 166 επιπλέον παραγγελίες, 32 από τα οποίες έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το τρέχoν έτος.
Αναφορικά με τα πλοία τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNGBV), ο συνολικός στόλος αποτελούνταν από 31 πλοία στα τέλη του 2021, ενώ το 2022 αναμένεται να παραδοθούν ακόμη 10 πλοία.
Όπως φαίνεται, η δεύτερη γενιά συστημάτων πρόωσης X-DF και η νέα γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων εισαγωγής αερίου τύπου ME-GA, έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, με 138 πλοία τύπου X-DF και 41 ME-GA να είναι υπό παραγγελία σε ένα σύνολο 217 πλοίων που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών
Αύξηση των ναύλων
Την ίδια περίοδο ο μέσος ναύλος στη spot αγορά για ένα πλοίο μεταφοράς LNG 160.000 κυβικά μέτρων ήταν στα 89.200 δολ. την ημέρα, αυξημένος κατά 50,4% έναντι του μέσου όρου των 59.300 δολ. ημερησίως το 2020. Οι ναύλοι κατά το περασμένο έτος σημείωσαν σημαντική άνοδο και επωφελήθηκαν μεταξύ άλλων από την αύξηση της ζήτησης LNG από την Ασία σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς στις ΗΠΑ.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons