Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης των πλοίων φαίνεται πως «ξεκλειδώνει» τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταριών σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Nature Energy Journal που διερευνά τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την προώθηση των ηλεκτρικών Containerships.
Τα κύρια ευρήματα από την έκθεση, υποδηλώνουν ότι τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο οικονομικά για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια (5.000 χλμ), τρεις έως πέντε φορές συγκριτικά με τη χρήση καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικό κότερο από την Cupra
Μείωση 14% των εκπομπών ρύπων για τα αμερικανικά πλοία
Πάνω από το 40% του παγκόσμιου στόλου Containerships θα μπορούσε να «ηλεκτροδοτηθεί» με την τρέχουσα τεχνολογία, υποστηρίζει η μελέτη, επισημαίνοντας επίσης ότι η χρήση μπαταρίας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 14% για τα πλοία που εδρεύουν στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη απαιτείται λιγότερος χώρος στο πλοίο για την τοποθέτηση μπαταριών, σε σχέση με δεξαμενές πράσινων καυσίμων.
Ένας φορτιστής 220 MW θα μπορούσε να φορτίσει ένα πλοίο χωρητικότητας 7.650 teu σε 24 ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια που απαιτούν μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταριών, οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύει το Splash247, προτείνουν ότι η υπεράκτια υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να βρίσκεται σε στρατηγικά σημεία, όπως τα Στενά του Ορμούζ, το Κανάλι του Παναμά και στον Πορθμό της Μαλάκκα, όπου τα πλοία βρίσκονται Standby για μέρες περιμένοντας να περάσουν.
Το κόστος
Ο πρωταρχικός περιορισμός για την ισοτιμία κόστους των πλοίων με ηλεκτρική μπαταρία με πλοία που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να φτάσουν τα 20 δολ./kWh για ένα ηλεκτρικό πλοίο εμβέλειας 5.400 ναυτικών μιλίων που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό Ωκεανό για να είναι οικονομικά αποδοτικό χωρίς επαναφόρτιση. Το κόστος από τις τρέχουσες τεχνολογίες μπαταριών λιθίου και τις αναδυόμενες τεχνολογίες δεν προβλέπεται να μειωθούν σε αυτόν τον βαθμό, δεδομένου του κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μπαταρίες. Ωστόσο, τεχνολογίες μπαταριών σχεδιασμένες για εφαρμογές αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας από υλικά χαμηλού κόστους βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Σύμφωνα με τη μελέτη, η εξαιρετικά αποδοτική και οικονομική λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι διαθέσιμη σήμερα, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί, με πρωτοπόρους όπως η Fleetzero με έδρα τις ΗΠΑ να ετοιμάζονται να προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλία ένα μέλλον με μπαταρίες.
Πρότζεκ σε εξέλιξη
Ηδη ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 80 μέτρων, το Yara Birkeland, ξεκίνησε δραστηριότητες στη Νορβηγία, ενώ παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών σκαφών με μπαταρία βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σουηδία και τη Δανία.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%