
Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης των πλοίων φαίνεται πως «ξεκλειδώνει» τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταριών σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Nature Energy Journal που διερευνά τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την προώθηση των ηλεκτρικών Containerships.
Τα κύρια ευρήματα από την έκθεση, υποδηλώνουν ότι τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο οικονομικά για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια (5.000 χλμ), τρεις έως πέντε φορές συγκριτικά με τη χρήση καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικό κότερο από την Cupra
Μείωση 14% των εκπομπών ρύπων για τα αμερικανικά πλοία
Πάνω από το 40% του παγκόσμιου στόλου Containerships θα μπορούσε να «ηλεκτροδοτηθεί» με την τρέχουσα τεχνολογία, υποστηρίζει η μελέτη, επισημαίνοντας επίσης ότι η χρήση μπαταρίας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 14% για τα πλοία που εδρεύουν στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη απαιτείται λιγότερος χώρος στο πλοίο για την τοποθέτηση μπαταριών, σε σχέση με δεξαμενές πράσινων καυσίμων.
Ένας φορτιστής 220 MW θα μπορούσε να φορτίσει ένα πλοίο χωρητικότητας 7.650 teu σε 24 ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια που απαιτούν μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταριών, οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύει το Splash247, προτείνουν ότι η υπεράκτια υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να βρίσκεται σε στρατηγικά σημεία, όπως τα Στενά του Ορμούζ, το Κανάλι του Παναμά και στον Πορθμό της Μαλάκκα, όπου τα πλοία βρίσκονται Standby για μέρες περιμένοντας να περάσουν.
Το κόστος
Ο πρωταρχικός περιορισμός για την ισοτιμία κόστους των πλοίων με ηλεκτρική μπαταρία με πλοία που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να φτάσουν τα 20 δολ./kWh για ένα ηλεκτρικό πλοίο εμβέλειας 5.400 ναυτικών μιλίων που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό Ωκεανό για να είναι οικονομικά αποδοτικό χωρίς επαναφόρτιση. Το κόστος από τις τρέχουσες τεχνολογίες μπαταριών λιθίου και τις αναδυόμενες τεχνολογίες δεν προβλέπεται να μειωθούν σε αυτόν τον βαθμό, δεδομένου του κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μπαταρίες. Ωστόσο, τεχνολογίες μπαταριών σχεδιασμένες για εφαρμογές αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας από υλικά χαμηλού κόστους βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Σύμφωνα με τη μελέτη, η εξαιρετικά αποδοτική και οικονομική λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι διαθέσιμη σήμερα, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί, με πρωτοπόρους όπως η Fleetzero με έδρα τις ΗΠΑ να ετοιμάζονται να προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλία ένα μέλλον με μπαταρίες.
Πρότζεκ σε εξέλιξη
Ηδη ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 80 μέτρων, το Yara Birkeland, ξεκίνησε δραστηριότητες στη Νορβηγία, ενώ παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών σκαφών με μπαταρία βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σουηδία και τη Δανία.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες