![Ναυτιλία: Πώς «ξεκλειδώνει» το ηλεκτρικό μέλλον των Containerships](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/maxresdefault.jpg)
Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης των πλοίων φαίνεται πως «ξεκλειδώνει» τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταριών σε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια, σύμφωνα με νέα μελέτη στο Nature Energy Journal που διερευνά τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη από την προώθηση των ηλεκτρικών Containerships.
Τα κύρια ευρήματα από την έκθεση, υποδηλώνουν ότι τα ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι πιο οικονομικά για ταξίδια έως και 2.700 ναυτικά μίλια (5.000 χλμ), τρεις έως πέντε φορές συγκριτικά με τη χρήση καυσίμων όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικό κότερο από την Cupra
Μείωση 14% των εκπομπών ρύπων για τα αμερικανικά πλοία
Πάνω από το 40% του παγκόσμιου στόλου Containerships θα μπορούσε να «ηλεκτροδοτηθεί» με την τρέχουσα τεχνολογία, υποστηρίζει η μελέτη, επισημαίνοντας επίσης ότι η χρήση μπαταρίας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 14% για τα πλοία που εδρεύουν στις ΗΠΑ.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη μελέτη απαιτείται λιγότερος χώρος στο πλοίο για την τοποθέτηση μπαταριών, σε σχέση με δεξαμενές πράσινων καυσίμων.
Ένας φορτιστής 220 MW θα μπορούσε να φορτίσει ένα πλοίο χωρητικότητας 7.650 teu σε 24 ώρες. Για μεγαλύτερα ταξίδια που απαιτούν μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταριών, οι συγγραφείς της μελέτης που δημοσιεύει το Splash247, προτείνουν ότι η υπεράκτια υποδομή φόρτισης θα μπορούσε να βρίσκεται σε στρατηγικά σημεία, όπως τα Στενά του Ορμούζ, το Κανάλι του Παναμά και στον Πορθμό της Μαλάκκα, όπου τα πλοία βρίσκονται Standby για μέρες περιμένοντας να περάσουν.
Το κόστος
Ο πρωταρχικός περιορισμός για την ισοτιμία κόστους των πλοίων με ηλεκτρική μπαταρία με πλοία που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις είναι το κόστος της μπαταρίας. Οι τιμές των μπαταριών πρέπει να φτάσουν τα 20 δολ./kWh για ένα ηλεκτρικό πλοίο εμβέλειας 5.400 ναυτικών μιλίων που μπορεί να διασχίσει τον Ατλαντικό ή τον Ειρηνικό Ωκεανό για να είναι οικονομικά αποδοτικό χωρίς επαναφόρτιση. Το κόστος από τις τρέχουσες τεχνολογίες μπαταριών λιθίου και τις αναδυόμενες τεχνολογίες δεν προβλέπεται να μειωθούν σε αυτόν τον βαθμό, δεδομένου του κόστους των υλικών που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μπαταρίες. Ωστόσο, τεχνολογίες μπαταριών σχεδιασμένες για εφαρμογές αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας από υλικά χαμηλού κόστους βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Σύμφωνα με τη μελέτη, η εξαιρετικά αποδοτική και οικονομική λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται να είναι διαθέσιμη σήμερα, πολύ νωρίτερα από ό,τι πίστευαν οι ειδικοί, με πρωτοπόρους όπως η Fleetzero με έδρα τις ΗΠΑ να ετοιμάζονται να προσφέρουν στην παγκόσμια ναυτιλία ένα μέλλον με μπαταρίες.
Πρότζεκ σε εξέλιξη
Ηδη ένα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 80 μέτρων, το Yara Birkeland, ξεκίνησε δραστηριότητες στη Νορβηγία, ενώ παρόμοια πρότζεκτ ηλεκτρικών σκαφών με μπαταρία βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Σουηδία και τη Δανία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets