Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης επάρκειας σε μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αναζητά εναγωνίως η Tesla, καθώς υπολείπεται του στόχου του CEO της Ιλον Μασκ να κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της τις δικές της μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Αυτό η εικόνα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να διατηρήσει την αυξημένη παραγωγής αυτοκινήτων το επόμενο έτος και μετά.
Η Tesla ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα βασιστεί σε προμηθευτές για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών φέτος, καθώς διαπιστώνεται σοβαρή καθυστέρηση στην παραγωγή των δικών της μπαταριών.
Διαβάστε επίσης: Ford: Με φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες επιχειρεί να «πιάσει» την Tesla
Η εταιρεία του Ιλον Μασκ λειτουργεί με έναν δικό της ξεχωριστό τρόπο επιχειρηματικά στον κλάδο της – είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει η ίδια μπαταρίες χωρίς να συνεργάζεται με προμηθευτές, αν και όπως και άλλες εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει μπαταρίες από εταιρείες, κυρίως με έδρα την Ασία.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η μάχη της… μπαταρίας
Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση του κόστους τους είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εάν η Tesla επιτύχει σε αυτόν τον τομέα, θα εξασφαλίσει μια σταθερότερη προμήθεια φθηνών, υψηλότερης εμβέλειας μπαταριών, κάτι που θα αποτελέσει θεμέλιο για τους δικούς της στόχους παραγωγής 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Χρειάζεται όμως τέτοιες νέες μπαταρίες το επόμενο έτος για να αποφύγει τα προβλήματα επάρκειας σε προμήθειες, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία εντείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford Motor για παράδειγμα, ανακοίνωσε μια σημαντική νέα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL την Πέμπτη.
Για την Tesla, «ο χρόνος τελειώνει και αυτή η προθεσμία εως το τέλος του έτους πλησιάζει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εργαστεί με πιο γοργούς ρυθμούς για να επιλύσει τα υπόλοιπα ζητήματα και να καλύψει τον όγκο που χρειάζεται», δήλωσε στο Reuters ο Κάσπαρ Ρόουλς, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence (BMI).
Αγωνία για τις «4680»
Οι νέες μπαταρίες ονομάζονται 4680s, δηλώνοντας τη διάμετρο (46mm) και το ύψος τους (80mm). Είναι πολύ μεγαλύτερες και αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες 2170, μειώνοντας το κόστος. Η Tesla πρωτοπορεί επίσης σε μια οικονομικά αποδοτική διαδικασία κατασκευής νέας μπαταρίας που ονομάζεται ξηρό ηλεκτρόδιο μπαταρίας.
«Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στα δεκάδες μικρά ζητήματα που εμποδίζουν την εισαγωγή στη γραμμή παραγωγής της 4680», δήλωσε ο Μασκ σε τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
«Όταν κάτι είναι επαναστατικό, υπάρχουν πολλά άγνωστα που πρέπει να επιλυθούν», είπε, αναφερόμενος στη διαδικασία ξηρού ηλεκτροδίου μπαταρίας. «Έτσι, είμαστε σίγουροι ότι θα επιλύσουμε αυτά τα άγνωστα, αλλά είναι, είναι πολύ, πολύ δύσκολο», είπε, προσθέτοντας ότι σημειώνει ταχεία πρόοδο.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων