Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης επάρκειας σε μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αναζητά εναγωνίως η Tesla, καθώς υπολείπεται του στόχου του CEO της Ιλον Μασκ να κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της τις δικές της μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Αυτό η εικόνα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να διατηρήσει την αυξημένη παραγωγής αυτοκινήτων το επόμενο έτος και μετά.
Η Tesla ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα βασιστεί σε προμηθευτές για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών φέτος, καθώς διαπιστώνεται σοβαρή καθυστέρηση στην παραγωγή των δικών της μπαταριών.
Διαβάστε επίσης: Ford: Με φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες επιχειρεί να «πιάσει» την Tesla
Η εταιρεία του Ιλον Μασκ λειτουργεί με έναν δικό της ξεχωριστό τρόπο επιχειρηματικά στον κλάδο της – είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει η ίδια μπαταρίες χωρίς να συνεργάζεται με προμηθευτές, αν και όπως και άλλες εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει μπαταρίες από εταιρείες, κυρίως με έδρα την Ασία.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η μάχη της… μπαταρίας
Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση του κόστους τους είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εάν η Tesla επιτύχει σε αυτόν τον τομέα, θα εξασφαλίσει μια σταθερότερη προμήθεια φθηνών, υψηλότερης εμβέλειας μπαταριών, κάτι που θα αποτελέσει θεμέλιο για τους δικούς της στόχους παραγωγής 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Χρειάζεται όμως τέτοιες νέες μπαταρίες το επόμενο έτος για να αποφύγει τα προβλήματα επάρκειας σε προμήθειες, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία εντείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford Motor για παράδειγμα, ανακοίνωσε μια σημαντική νέα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL την Πέμπτη.
Για την Tesla, «ο χρόνος τελειώνει και αυτή η προθεσμία εως το τέλος του έτους πλησιάζει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εργαστεί με πιο γοργούς ρυθμούς για να επιλύσει τα υπόλοιπα ζητήματα και να καλύψει τον όγκο που χρειάζεται», δήλωσε στο Reuters ο Κάσπαρ Ρόουλς, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence (BMI).
Αγωνία για τις «4680»
Οι νέες μπαταρίες ονομάζονται 4680s, δηλώνοντας τη διάμετρο (46mm) και το ύψος τους (80mm). Είναι πολύ μεγαλύτερες και αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες 2170, μειώνοντας το κόστος. Η Tesla πρωτοπορεί επίσης σε μια οικονομικά αποδοτική διαδικασία κατασκευής νέας μπαταρίας που ονομάζεται ξηρό ηλεκτρόδιο μπαταρίας.
«Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στα δεκάδες μικρά ζητήματα που εμποδίζουν την εισαγωγή στη γραμμή παραγωγής της 4680», δήλωσε ο Μασκ σε τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
«Όταν κάτι είναι επαναστατικό, υπάρχουν πολλά άγνωστα που πρέπει να επιλυθούν», είπε, αναφερόμενος στη διαδικασία ξηρού ηλεκτροδίου μπαταρίας. «Έτσι, είμαστε σίγουροι ότι θα επιλύσουμε αυτά τα άγνωστα, αλλά είναι, είναι πολύ, πολύ δύσκολο», είπε, προσθέτοντας ότι σημειώνει ταχεία πρόοδο.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης