
Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης επάρκειας σε μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αναζητά εναγωνίως η Tesla, καθώς υπολείπεται του στόχου του CEO της Ιλον Μασκ να κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της τις δικές της μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Αυτό η εικόνα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να διατηρήσει την αυξημένη παραγωγής αυτοκινήτων το επόμενο έτος και μετά.
Η Tesla ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα βασιστεί σε προμηθευτές για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών φέτος, καθώς διαπιστώνεται σοβαρή καθυστέρηση στην παραγωγή των δικών της μπαταριών.
Διαβάστε επίσης: Ford: Με φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες επιχειρεί να «πιάσει» την Tesla
Η εταιρεία του Ιλον Μασκ λειτουργεί με έναν δικό της ξεχωριστό τρόπο επιχειρηματικά στον κλάδο της – είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει η ίδια μπαταρίες χωρίς να συνεργάζεται με προμηθευτές, αν και όπως και άλλες εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει μπαταρίες από εταιρείες, κυρίως με έδρα την Ασία.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η μάχη της… μπαταρίας
Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση του κόστους τους είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εάν η Tesla επιτύχει σε αυτόν τον τομέα, θα εξασφαλίσει μια σταθερότερη προμήθεια φθηνών, υψηλότερης εμβέλειας μπαταριών, κάτι που θα αποτελέσει θεμέλιο για τους δικούς της στόχους παραγωγής 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Χρειάζεται όμως τέτοιες νέες μπαταρίες το επόμενο έτος για να αποφύγει τα προβλήματα επάρκειας σε προμήθειες, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία εντείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ford Motor για παράδειγμα, ανακοίνωσε μια σημαντική νέα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL την Πέμπτη.
Για την Tesla, «ο χρόνος τελειώνει και αυτή η προθεσμία εως το τέλος του έτους πλησιάζει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εργαστεί με πιο γοργούς ρυθμούς για να επιλύσει τα υπόλοιπα ζητήματα και να καλύψει τον όγκο που χρειάζεται», δήλωσε στο Reuters ο Κάσπαρ Ρόουλς, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence (BMI).
Αγωνία για τις «4680»
Οι νέες μπαταρίες ονομάζονται 4680s, δηλώνοντας τη διάμετρο (46mm) και το ύψος τους (80mm). Είναι πολύ μεγαλύτερες και αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες 2170, μειώνοντας το κόστος. Η Tesla πρωτοπορεί επίσης σε μια οικονομικά αποδοτική διαδικασία κατασκευής νέας μπαταρίας που ονομάζεται ξηρό ηλεκτρόδιο μπαταρίας.
«Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στα δεκάδες μικρά ζητήματα που εμποδίζουν την εισαγωγή στη γραμμή παραγωγής της 4680», δήλωσε ο Μασκ σε τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.
«Όταν κάτι είναι επαναστατικό, υπάρχουν πολλά άγνωστα που πρέπει να επιλυθούν», είπε, αναφερόμενος στη διαδικασία ξηρού ηλεκτροδίου μπαταρίας. «Έτσι, είμαστε σίγουροι ότι θα επιλύσουμε αυτά τα άγνωστα, αλλά είναι, είναι πολύ, πολύ δύσκολο», είπε, προσθέτοντας ότι σημειώνει ταχεία πρόοδο.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων