Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης επάρκειας σε μπαταρίες για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αναζητά εναγωνίως η Tesla, καθώς υπολείπεται του στόχου του CEO της Ιλον Μασκ να κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της τις δικές της μπαταρίες επόμενης γενιάς.

Αυτό η εικόνα προκαλεί σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο να διατηρήσει την αυξημένη παραγωγής αυτοκινήτων το επόμενο έτος και μετά.

Η Tesla ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα βασιστεί σε προμηθευτές για να καλύψει τη ζήτηση μπαταριών φέτος, καθώς διαπιστώνεται σοβαρή καθυστέρηση στην παραγωγή των δικών της μπαταριών.

Διαβάστε επίσης: Ford: Με φθηνότερες κινεζικές μπαταρίες επιχειρεί να «πιάσει» την Tesla

Η εταιρεία του Ιλον Μασκ λειτουργεί με έναν δικό της ξεχωριστό τρόπο επιχειρηματικά στον κλάδο της – είναι η μόνη μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκευάζει η ίδια μπαταρίες χωρίς να συνεργάζεται με προμηθευτές, αν και όπως και άλλες εταιρείες, σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζει μπαταρίες από εταιρείες, κυρίως με έδρα την Ασία.

Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla

Η μάχη της… μπαταρίας

Οι μπαταρίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα στα ηλεκτρικά οχήματα και η μείωση του κόστους τους είναι ζωτικής σημασίας για την αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εάν η Tesla επιτύχει σε αυτόν τον τομέα, θα εξασφαλίσει μια σταθερότερη προμήθεια φθηνών, υψηλότερης εμβέλειας μπαταριών, κάτι που θα αποτελέσει θεμέλιο για τους δικούς της στόχους παραγωγής 20 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. Χρειάζεται όμως τέτοιες νέες μπαταρίες το επόμενο έτος για να αποφύγει τα προβλήματα επάρκειας σε προμήθειες, καθώς η παγκόσμια βιομηχανία εντείνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ford Motor για παράδειγμα, ανακοίνωσε μια σημαντική νέα συμφωνία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL την Πέμπτη.

Για την Tesla, «ο χρόνος τελειώνει και αυτή η προθεσμία εως το τέλος του έτους πλησιάζει σύντομα, πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα πρέπει να εργαστεί με πιο γοργούς ρυθμούς για να επιλύσει τα υπόλοιπα ζητήματα και να καλύψει τον όγκο που χρειάζεται», δήλωσε στο Reuters ο Κάσπαρ Ρόουλς, αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence (BMI).

Αγωνία για τις «4680»

Οι νέες μπαταρίες ονομάζονται 4680s, δηλώνοντας τη διάμετρο (46mm) και το ύψος τους (80mm). Είναι πολύ μεγαλύτερες και αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια από τις σημερινές μπαταρίες 2170, μειώνοντας το κόστος. Η Tesla πρωτοπορεί επίσης σε μια οικονομικά αποδοτική διαδικασία κατασκευής νέας μπαταρίας που ονομάζεται ξηρό ηλεκτρόδιο μπαταρίας.

«Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι στα δεκάδες μικρά ζητήματα που εμποδίζουν την εισαγωγή στη γραμμή παραγωγής της 4680», δήλωσε ο Μασκ σε τηλεδιάσκεψη την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της εταιρείας.

«Όταν κάτι είναι επαναστατικό, υπάρχουν πολλά άγνωστα που πρέπει να επιλυθούν», είπε, αναφερόμενος στη διαδικασία ξηρού ηλεκτροδίου μπαταρίας. «Έτσι, είμαστε σίγουροι ότι θα επιλύσουμε αυτά τα άγνωστα, αλλά είναι, είναι πολύ, πολύ δύσκολο», είπε, προσθέτοντας ότι σημειώνει ταχεία πρόοδο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα