«Το έργο του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων ξεκίνησε το 2009 και ταλαιπωρήθηκε επί σειρά ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Η χώρα κινδύνευε με δημοσιονομική διόρθωση για τα χρήματα που είχε πάρει κατά τα προηγούμενα έτη.»
Αυτό ανέφερε κατά την ομιλία του στην τελετή για την παράδοση της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, που αποτελεί μέρος της Αμβρακίας Οδού, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
«Έτσι αφού ξεμπλέξαμε με τις ατέρμονες δικαστικές διεκδικήσεις, τον Νοέμβριο του 2020 υπογράψαμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο. 19 μήνες μετά, με σχέδιο, επιμονή και πολλή δουλειά παραδίδουμε, όπως ακριβώς υποσχεθήκαμε στους Έλληνες πολίτες, τα πρώτα 17 χιλιόμετρα του έργου και μάλιστα 5 μήνες πριν από το αναμενόμενο», πρόσθεσε.
Ειδικότερα για το τμήμα που δόθηκε σε χρήση είπε ότι «η παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ευρύτερα για τη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για το ανατολικότερο τμήμα του άξονα που αναβαθμίζει πραγματικά τα επίπεδα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται άμεσα με την Ιόνια Οδό δημιουργώντας συνέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για όλη τη περιοχή».
Τα οφέλη
Υπογράμμισε τα οφέλη για τους πολίτες καθώς, «με το κομμάτι που παραδίδουμε σήμερα:
• εξοικονομούνται περίπου 25 λεπτά μετακίνησης κατά την κύρια διεύθυνση της παράκαμψης Αμφιλοχίας δηλαδή από Ιόνια οδό έως Λουτράκι
• επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 7 χιλιόμετρα με προφανή οφέλη για τη κατανάλωση καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων
• βελτιώνεται η ελκυστικότητα της περιοχής ώστε να πραγματοποιηθούν παραγωγικές επενδύσεις και να αναβαθμιστούν οι αναπτυξιακές προοπτικές στη ζώνη επιρροής του έργου».
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Καραγιάννης στην ασφάλεια καθώς πλέον η βαριά κυκλοφορία μεταφέρεται εκτός των ημιαστικών περιοχών.
Η ασφάλεια
Επιπλέον, όπως επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών «ο άξονας έχει βεβαρυμμένο ιστορικό σημαντικών ατυχημάτων. Έτσι, πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας και τον θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και την απασχόληση, τα έργα αυτά πετυχαίνουν και κάτι ακόμα. Οι πολίτες νιώθουν ότι κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται, ότι καταλαβαίνει τα προβλήματά τους και κάνει αυτό που πρέπει για να βοηθήσει».
Συνολικά η Αμβρακία οδός θα παραδοθεί εντός του 2023 όπως υπογράμμισε, υπενθυμίζοντας τη σχετική δέσμευση.
«Με την ολοκλήρωσή της, οι νομοί Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας θα συνδέονται πλέον με το διευρωπαϊκό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, ενώ και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που τα έργα του συνεχίζονται, αναβαθμίζεται στην πράξη, δίνοντας στη Δυτική Ελλάδα μια αξιόπιστη και ανταγωνιστική πύλη εισόδου στη χώρα» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
Τα έργα στη Δυτική Ελλάδα
Έκανε αναφορά στο σύνολο των έργων που υλοποιούνται Δυτική Ελλάδα.
«Αρχές φθινόπωρου θα παραδώσουμε το πρώτο τμήμα από το Άκτιο ως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή, στο τέλος του 2022 τελειώνει το Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης ενώ οι μελέτες για τη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, μια προεκλογική δέσμευση μας, έχουν ανατεθεί και προχωρούν. Ακόμα, προχωράμε άμεσα τη κατασκευή δικτύου άρδευσης και αποστράγγισης για την εξυπηρέτηση αγροτικής περιοχής συνολικής έκτασης 38.000 στρεμμάτων σε Αμβρακία, Αμφιλοχία και Βάλτο. Συνολικά, γύρω από την Ιόνια Οδό θα κατασκευαστούν περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα τα περισσότερα από τα οποία είναι εδώ, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας».
- Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για παράκαμψη Αμφιλοχίας: Εξοικονομούνται τουλάχιστον 25′ σε μετακινήσεις
«Σήμερα είναι μια στιγμή από τις πολλές που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον και τα επόμενα χρόνια. Η δουλειά που έχει γίνει τα τρία τελευταία χρόνια έχει πια απτό θετικό αντίκτυπο στη ζωή των ανθρώπων», πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης. «Το τρίπτυχο που εξασφαλίζει αυτή την επιτυχία είναι η πολιτική βούληση, ο σωστός σχεδιασμός και η οργανωμένη επίβλεψη», πρόσθεσε.
«Η ιδιαιτερότητα της δουλειάς ξέρετε όσων ασχολούνται με τα μεγάλα έργα υποδομών είναι πως για χρόνια μπορεί να δουλεύεις μεθοδικά και συστηματικά αλλά τα αποτελέσματα της δουλειάς σου να είναι δυσδιάκριτα για έναν εξωτερικό παρατηρητή αφού τα έργα έχουν συνήθως μεγαλύτερο κατασκευαστικό χρόνο από τον συνήθη πολιτικό κύκλο. Όλοι όμως πρέπει να αναγνωρίζουμε ότι τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές και σε αυτόν τον σκοπό οφείλουμε να είμαστε ταγμένοι», κατέληξε.
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας