Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα η παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό και αποτελεί τμήμα της Αμβρακίας Οδού που μελοντικά θα συνδέει τον δυτικό οδικό άξονα Βορά-Νότου με το Άκτιο και τη Λευκάδα.
H παράδοση του έργου έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ ομιλίες πραγματοποίησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης. Στην εκδήλωση παρούσα ήταν και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κ. Μαρία -Έλλη Γεράρδη.
Κατά την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στα σύνθετα προβλήματα που είχαν μπλοκάρει επί πολλά χρόνια το έργο. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το έργο «ξεκίνησε το 2010 με προϋπολογισμό 142 εκατομμύρια ευρώ και από τις 4 εργολαβίες, μόνο η μία προχωρούσε».
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, η Αιτωλοακαρνανία, η Ήπειρος, η Λευκάδα, η Δυτική Ελλάδα, περίμεναν χρόνια ολόκληρα το συγκεκριμένο έργο. Μάλιστα θύμισε πως ακριβώς τρία χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στις Προγραμματικές Δηλώσεις στη Βουλή είχε ξεκινήσει την ομιλία του με τα τρία εμβληματικά οδικά έργα που για χρόνια παρέμεναν μπλοκαρισμένα. «Τότε είχαμε δεσμευτεί ότι θα βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση. Και η δέσμευση μας αυτή έγινε πράξη», τόνισε.
Τα τρία εμβληματικά έργα
Εξηγώντας τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις ανέφερε τα τρία εμβληματικά έργα: «Αυτά ήταν η Πατρών – Πύργου, ο ΒΟΑΚ και βέβαια το Άκτιο – Αμβρακία. Τρία εξαιρετικά σημαντικά έργα που όλοι αναρωτιούνταν όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν, αλλά αν ποτέ θα γίνονταν. Χρειάστηκε να δουλέψουμε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, ώστε πλέον να μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα ότι, η Πατρών – Πύργου έχει αυτή τη στιγμή τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί επιτέλους το έργο στην ώρα του. Ο ΒΟΑΚ, από μια απλή μολυβιά στο χάρτη χωρίς μελετητική ωριμότητα, χάραξη και χρηματοδότηση έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους σε μεγάλο μέρος του και μέσα στη χρονιά θα δούμε και τα πρώτα εργοτάξια. Και το Άκτιο – Αμβρακία, μετά από μια απίστευτη περιπέτεια, παραδίδεται σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση».
- Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για παράκαμψη Αμφιλοχίας: Εξοικονομούνται τουλάχιστον 25′ σε μετακινήσεις
Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής έκανε αναφορά στο ιστορικό του έργου, από το 2010 και μέχρι το 2017 που η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αποφάσισε να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες με προϋπολογισμό 160 εκατομμύρια ευρώ.
«Ο προϋπολογισμός για τα τρία από τα τέσσερα τμήματα του έργου, ήταν μεγαλύτερος από τον αρχικό προϋπολογισμό ολόκληρου του έργου», είπε ο υπουργός, συμπληρώνοντας ότι και αυτός ο διαγωνισμός – όπως και άλλοι εκείνης της περιόδου – κόλλησε. «Αυτή είναι η κατάσταση που μας παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2019. Μια κατάσταση ακόμα πιο προβληματική απ’ ό τι ήταν όταν την παρέλαβε».
Οι κίνδυνοι για το έργο
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε την καταλυτική παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με την οποία λύθηκε και αυτός ο γρίφος: «Ο Πρωθυπουργός δεν βρίσκεται εδώ μόνο με τη θεσμική του ιδιότητα, για να εγκαινιάσει το νέο αυτό έργο – όπως είθισται στη χώρα μας. Βρίσκεται εδώ ως ο Πρωθυπουργός που ασχολήθηκε ο ίδιος προσωπικά με τα σύνθετα προβλήματα που μπλόκαραν τα εμβληματικά αυτά έργα της Δυτικής Ελλάδας. Και που έδωσε ο ίδιος λύσεις, αποφασιστικής σημασίας, όπως στην Πατρών – Πύργου».
Ειδικά για το Άκτιο – Αμβρακία, είπε ότι χωρίς την δική του παρέμβαση θα είχαν χαθεί τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους. «Σώθηκε δηλαδή ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ, αλλά κινδυνεύαμε και με δημοσιονομική διόρθωση. Θα ερχόταν δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας ζητήσει πίσω το σύνολο της δικής της χρηματοδοτικής συμβολής. Εργαστήκαμε λοιπόν σκληρά και συστηματικά και τα καταφέραμε», είπε χαρακτηριστικά.
Νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
Ο υπουργός στη συνέχεια τόνισε ότι παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, ένας αυτοκινητόδρομος 17 χιλιομέτρων υψηλών προδιαγραφών και νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα.
«Γιατί ας είμαστε ειλικρινείς. Τα δημόσια έργα στην Ελλάδα ολοκληρώνονται συνήθως μετά τον προγραμματισμό και σχεδόν πάντοτε με υπερβάσεις. Εδώ για πρώτη φορά συμβαίνει το αντίθετο. Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση. Και βέβαια, αυτό οφείλεται και στη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που επέδειξε ο ανάδοχος στον οποίο αξίζουν συγχαρητήρια για την ταχύτητα με την οποία κινήθηκε».
Ο κ. Καραμανλής αφού σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο πρέπει να γίνονται τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα μας, αναφέρθηκε στη διαφορά, όπως είπε, της κυβέρνησης της ΝΔ από την προηγούμενη: Πήραμε ένα έργο μπλοκαρισμένο, τελματωμένο, που το είχαν όλοι ξεγραμμένο. Και μέσα σε τρία χρόνια κάναμε ό,τι δεν είχε γίνει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί σε αυτή την πολιτική πιστεύουμε. Στην πολιτική που φέρνει αποτελέσματα. Που ωφελεί τον τόπο και όλες τις Ελληνίδες, όλους τους Έλληνες. Στην πολιτική στην οποία οι πράξεις μας είναι οι αποδείξεις των λόγων μας. Και οι εξαγγελίες μας μετουσιώνονται στα έργα μας. Γιατί η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ξέρει πώς να κλείνει εκκρεμότητες ετών. Ξέρει πώς να πηγαίνει τη χώρα μας μπροστά».
Περιφερειακή ανάπτυξη
Επίσης, τόνισε ότι με έργα όπως αυτό που παραδόθηκε σήμερα «προάγουμε στην πράξη την περιφερειακή ανάπτυξη και λειτουργούν ως επιταχυντής της τοπικής οικονομίας, γιατί η Νέα Δημοκρατία, είναι η παράταξη που γεννήθηκε και γιγαντώθηκε στην ελληνική περιφέρεια. Κι έτσι γνωρίζει-γνωρίζουμε – πολύ καλά τις δυνατότητες που έχει κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Γνωρίζουμε πως με τα κατάλληλα έργα υποδομής, η Ελλάδα μπορεί να ανθίσει σε κάθε περιοχή. Γι’ αυτό και το πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ. Ευρώ που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε εδώ και τρία χρόνια είναι ακριβώς επικεντρωμένο στην ελληνική περιφέρεια. Είναι το πρόγραμμα με το οποίο αλλάζουμε την Ελλάδα. Την κάνουμε πιο δυνατή, ανταγωνιστική, σύγχρονη».
Στη συνέχεια, αφού ανέφερε τα δεκάδες μικρά και μεγάλα έργα που γίνονται στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, είτε οδικά, είτε σιδηροδρομικά, είτε αντιπλημμυρικά, είτε κτηριακά, τόνισε πως οι πολίτες βλέπουν όλο και περισσότερο το αποτέλεσμα της δουλειάς που γίνεται εδώ και τρία χρόνια. «Βλέπουν ότι στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, απαντάμε με έργα. Στα προβλήματα, απαντάμε με λύσεις. Στη μιζέρια του χθες, απαντάμε με δημιουργία. Στην ανασφάλεια, απαντάμε με σταθερότητα. Στην τοξικότητα, απαντάμε με υπευθυνότητα. Αυτή ήταν πάντοτε η Νέα Δημοκρατία. Η μεγάλη πατριωτική παράταξη που σηκώνει διαχρονικά πιο ψηλά την Ελλάδα. Αυτή είναι η Κυβέρνηση μας. Η υβέρνηση των έργων, των πράξεων, των αποτελεσμάτων. Που κοιτάει κατάματα τους πολίτες γιατί μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας. Που κάνει τους Έλληνες ξανά αισιόδοξους για το μέλλον».
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024