Επικαιροποιήθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το νέο αναθεωρημένο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με το οποίο αναμένεται να ξεμπλοκαριστεί το έργο της νέας προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι.
Το νέο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα που περιλαμβάνει τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναμένεται να αποσταλεί προς έγκριση προς το Συμβούλιο της Επικρατείας ενώ αναμένεται η σχετική έκδοση προεδρικού διατάγματος.
Στη συνέχεια αναμένεται να κατατεθούν νέα άδειες από τον ΟΛΠ για τη συνέχεια εκτέλεσης του έργου, προκειμένου οι εργασίες να επανεκινήσουν κανονικά.
Σημειώνεται ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει επηρεάσει τα υπόλοιπα υποχρεωτικά έργα του Οργανισμού που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco Group Limited, αλλά μόνο την κατασκευή του νέου προβλήτα της κρουαζιέρας, ένα έργο που ήταν σε εξέλιξη.
Διαβάστε ακόμα: Στα top 10 λιμάνια του κόσμου ο Πειραιάς
Ο ανάδοχος του έργου
Ανάδοχος του συγκεκριμένου έργου που ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ
Η νέα προβλήτα έχει μήκος περίπου 1.510 μέτρα και μεταβλητό βάθος από -19 έως -29,50 μέτρα, ενώ προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων με μήκος 390 μέτρα και 350 μέτρα αντίστοιχα.
Αυτή τη στιγμή τα έργα που είναι σε εξέλιξη στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς είναι επέκταση στον Σταθμό Διακίνησης Αυτοκινήτων (Ηρακλέους), η υπόγεια οδική σύνδεση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με τον Πρώην Χώρο του ΟΔΔΥ και η βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα.
Διαβάστε ακόμα: Αναμένονται 5.000 αφίξεις στην κρουαζιέρα φέτος
Η επικαιροποίηση
Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για επικαιροποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά από την ΕΣΑΛ κατήγγειλε με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση.
«Σήμερα προχώρησε σε μια συνεδρίαση η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) για να εγκρίνει το Master Plan της Cosco, που το είχε εγκρίνει πάλι το 2019, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια την απόφαση του ΣτΕ. Η ΕΣΑΛ και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζουν ούτε καν τον νόμο που ψήφισαν, προχωρώντας σε προεδρικό διάταγμα που θα αδειοδοτήσει τα έργα της Cosco χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς εγκεκριμένη ΣΜΠΕ όπως το ΣτΕ της το επιβάλλει». αναφέρει ο κ. Βρεττάκος.
Τόνισε επίσης ότι «τα έργα που θα επιβαρύνουν τη ζωή των ανθρώπων της πόλης δεν θα προχωρήσουν», προσθέτοντας ότι «ανεξάρτητα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης θα αποτραπούν και από τους αγώνες των κατοίκων αλλά και με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού