![Ελληνική ναυτιλία: Μεγάλες επενδύσεις σε νέα πλοία – Πρωταγωνιστεί η Capital Product Partners](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/capital-cplp.jpg)
Στην πρώτη γραμμή των επενδύσεων σε σύγχρονα πλοία φιλικά προς το περιβάλλον βρίσκεται η ελληνική ναυτιλία, με την Capital Product Partners (CPLP), εγγυήτρια του νέου ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping Holdings, (η δημόσια εγγραφή ολοκληρώνεται σήμερα) να ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με τις «πράσινες» επενδύσεις της.
Αναλυτικότερα οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό. Δεν είναι τυχαίο που η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).
Διαβάστε επίσης: CPLP Shipping: Σημαντικό ενδιαφέρον για το ομόλογο των 100 εκατ. ευρώ
Επίσης σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Σχεδίασης Πλοίου (EEDI), τεχνικό μέτρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO), το οποίο διασφαλίζει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για τα πλοία.
Διαβάστε επίσης: Συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην πράσινη ναυτιλία η CPLP
Το 40% του βιβλίου παραγγελιών
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το 40% του βιβλίου παραγγελιών των ελληνόκτητων δεξαμενοπλοίων φέρουν συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (Scrubber), όταν στον παγκόσμιο στόλο το αντίστοιχο ποσοστό είναι 28%. Επιπλέον το 5,7% του ελληνικού στόλου μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο και LNG, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον παγκόσμιο στόλο είναι 4,1%)
Ακόμη η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW του ΙΜΟ, καθώς και στον Λευκό Κατάλογο του Paris MoU και του Tokyo MoU. Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG).
Στο παραπάνω πλαίσιο η CPLP συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που επενδύει σε σύγχρονα πλοία είτε μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, είτε μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Χαρακτηριστική είναι η τελευταία επενδυτική κίνηση της CPLP που αφορά στην αγορά ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG/C) μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων (cbm) τελευταίας γενιάς X-DF και τριών οικολογικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 13.278 TEU το κάθε ένα, τελευταίας γενιάς, όλα με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις, έναντι συνολικού τιμήματος 597,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Υπό κατασκευή
Ειδικότερα το LNG/C, που θα ονομαστεί «Asterix I», βρίσκεται υπό κατασκευή από την Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., Νότια Κορέα, και αναμένεται να παραδοθεί στη CPLP τον Ιανουάριο του 2023. Το LNG/C Asterix I συνοδεύεται από μακροπρόθεσμη χρονοναύλωση με την Hartree Partners Power & Gas Company (UK) Limited («Hartree») για σταθερή περίοδο 5 ετών, η οποία, μαζί με την προαιρετική περίοδο, λήγει το 2031.
Τα τρία οικολογικά αδελφά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.278 TEU το κάθε ένα , που θα ονομάζονται «Manzanillo Express», «Itajai Express» και «Buenaventura Express», βρίσκονται υπό κατασκευή από την Hyundai Samho Industries Co. Ltd., Νότια Κορέα, και έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν στην Συνεργασία τον Οκτώβριο του 2022, τον Ιανουάριο του 2023 και τον Μάιο του 2023. Τα πλοία έχουν εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες ναυλώσεις με τη Hapag Lloyd Aktiengesellschaft για σταθερή περίοδο 10 ετών, η οποία, μαζί με τις προαιρετικές περιόδους, λήγει μεταξύ Οκτωβρίου 2038 και Μαΐου 2039.
Τέσσερα νέα πλοία
Επίσης υπενθυμίζεται ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 η CPLP, παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα (έτος κατασκευής 2020-2021) πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGC), και συγκεκριμένα τα “Attalos”, “Asklipios”, ‘Adamastos” και “Aristidis Ι”, ολοκληρώνοντας με επιτυχία το επενδυτικό πρόγραμμα απόκτησης 6 πλοίων LNG τύπου X-DF τελευταίας γενιάς, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων.
Η CPLP, μια δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή εταιρεία, μέλος του ευρύτερου Ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Βαγγέλη Μαρινάκη, συνεχίζει να επενδύει στην πράσινη ναυτιλία ενισχύοντας τον στόλο της με σύγχρονα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καθώς και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container ships). Η νέα ομολογιακή έκδοση ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping Holdings που εγγυάται η CPLP, θα παρέχει στον Ομιλο τη δυνατότητα να συνεχίσει να επενδύει στη στρατηγική μετάβασή του στην πράσινη ναυτιλία, ενισχύοντας τον στόλο του και αυξάνοντας δυναμικά το αποτύπωμά του στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023