Η ναυτιλία είναι η σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, αποτελεί το 7% του ΑΕΠ και απασχολεί πάνω από 200 χιλιάδες εργαζομένους, τόνισε ο Βουλευτής Επικρατείαςς της ΝΔ και καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής η οποία συνεδρίασε, με θέμα «Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία» και προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Γιάννη Μαρτίνο, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Signal Group. Όπως δε επισήμανε ο κ. Ταραντίλης, οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 17 δισ. ευρώ το 2021.
Διαβάστε επίσης: ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο [Πίνακες]
Διαχρονικές προκλήσεις
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η τεχνολογική καινοτομία στους τομείς της πληροφορικής και των επικοινωνιών, των υλικών, του περιβάλλοντος και της ενέργειας λειτουργεί ως καταλύτης μετασχηματισμού του κλάδου της ναυτιλίας, συντελώντας στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση διαχρονικών προκλήσεων όπως:
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Τα καύσιμα του μέλλοντος είναι πλέον πολύχρωμα
· η μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του πλοίου,
· η επίτευξη μεγαλύτερης αξιοπιστίας και ασφάλειας του ταξιδιού,
· η βελτιστοποίηση στην κατανάλωση του καυσίμου και η μείωση εκπομπών άνθρακα,
· η μείωση του χρόνου διευθέτησης των υπηρεσιών με διαφανή και ελεγχόμενο τρόπο,
· η βελτιστοποίηση των συναλλαγών όλων των εμπλεκομένων στην επιχειρησιακή λειτουργία.
Προλογίζοντας τον κ. Μαρτίνο, ο Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε ότι καινοτομεί στον χώρο του, αναπτύσσοντας τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των στόλων στη ναυτιλία, με απώτερο σκοπό να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής καινοτομίας.
Ενίσχυση οικοσυστήματος καινοτομίας
Αφού αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα προόδου των τελευταίων χρόνων που δείχνουν ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει αντιληφθεί τη δύναμη της τεχνολογίας, ο κ. Μαρτίνος κατέθεσε στην Επιτροπή τις προτάσεις του για περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, ώστε να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό. Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνο
· χρειάζεται περισσότερη απλοποίηση των γραφειοκρατικών υποχρεώσεων (π.χ. στην εργοδοσία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τον ΦΠΑ) μιας startup και γι’αυτό το λόγο η δημιουργία ξεχωριστής ΔΟΥ και τμημάτων στον ΕΦΚΑ για τέτοιου τύπου τεχνολογικές εταιρείες,
· άμεσα διαθέσιμη χρηματοδότηση για σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες (“deep tech”), οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να αποδείξουν την αξία τους,
· φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων και μη από το εξωτερικό με εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού,
· ενδυνάμωση του brand “Made in Greece” για τα προϊόντα τεχνολογικής καινοτομίας,
· επιβράβευση των εταιρειών που εξάγουν σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές και, τέλος,
· ενθάρρυνση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών να επενδύσουν σε νεοφυείς εταιρείες τεχνολογικής καινοτομίας.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%