Η ναυτιλία είναι η σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας, αποτελεί το 7% του ΑΕΠ και απασχολεί πάνω από 200 χιλιάδες εργαζομένους, τόνισε ο Βουλευτής Επικρατείαςς της ΝΔ και καθηγητής Χρήστος Ταραντίλης, μιλώντας στην Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας της Βουλής η οποία συνεδρίασε, με θέμα «Ναυτιλία και τεχνολογική καινοτομία» και προσκεκλημένο ομιλητή τον κ. Γιάννη Μαρτίνο, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Signal Group. Όπως δε επισήμανε ο κ. Ταραντίλης, οι εισροές στο ελληνικό ισοζύγιο πληρωμών από τις θαλάσσιες μεταφορές ξεπέρασαν τα 17 δισ. ευρώ το 2021.
Διαβάστε επίσης: ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο [Πίνακες]
Διαχρονικές προκλήσεις
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η τεχνολογική καινοτομία στους τομείς της πληροφορικής και των επικοινωνιών, των υλικών, του περιβάλλοντος και της ενέργειας λειτουργεί ως καταλύτης μετασχηματισμού του κλάδου της ναυτιλίας, συντελώντας στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση διαχρονικών προκλήσεων όπως:
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Τα καύσιμα του μέλλοντος είναι πλέον πολύχρωμα
· η μείωση του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του πλοίου,
· η επίτευξη μεγαλύτερης αξιοπιστίας και ασφάλειας του ταξιδιού,
· η βελτιστοποίηση στην κατανάλωση του καυσίμου και η μείωση εκπομπών άνθρακα,
· η μείωση του χρόνου διευθέτησης των υπηρεσιών με διαφανή και ελεγχόμενο τρόπο,
· η βελτιστοποίηση των συναλλαγών όλων των εμπλεκομένων στην επιχειρησιακή λειτουργία.
Προλογίζοντας τον κ. Μαρτίνο, ο Πρόεδρος της Επιτροπής ανέφερε ότι καινοτομεί στον χώρο του, αναπτύσσοντας τεχνολογία για τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των στόλων στη ναυτιλία, με απώτερο σκοπό να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιος κόμβος ναυτιλιακής καινοτομίας.
Ενίσχυση οικοσυστήματος καινοτομίας
Αφού αναφέρθηκε στα σημαντικά βήματα προόδου των τελευταίων χρόνων που δείχνουν ότι το ελληνικό πολιτικό σύστημα έχει αντιληφθεί τη δύναμη της τεχνολογίας, ο κ. Μαρτίνος κατέθεσε στην Επιτροπή τις προτάσεις του για περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, ώστε να είναι διεθνώς ανταγωνιστικό. Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνο
· χρειάζεται περισσότερη απλοποίηση των γραφειοκρατικών υποχρεώσεων (π.χ. στην εργοδοσία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τον ΦΠΑ) μιας startup και γι’αυτό το λόγο η δημιουργία ξεχωριστής ΔΟΥ και τμημάτων στον ΕΦΚΑ για τέτοιου τύπου τεχνολογικές εταιρείες,
· άμεσα διαθέσιμη χρηματοδότηση για σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες (“deep tech”), οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να αποδείξουν την αξία τους,
· φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων και μη από το εξωτερικό με εμπειρία στην ανάπτυξη λογισμικού,
· ενδυνάμωση του brand “Made in Greece” για τα προϊόντα τεχνολογικής καινοτομίας,
· επιβράβευση των εταιρειών που εξάγουν σε συγκεκριμένες διεθνείς αγορές και, τέλος,
· ενθάρρυνση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών να επενδύσουν σε νεοφυείς εταιρείες τεχνολογικής καινοτομίας.
Latest News
Ηλίας Τσακίρης (IUMI): Τέσσερις μεγάλες προκλήσεις για την ναυτασφαλιστική αγορά
Παρουσιάζοντας τις προκλήσεις του κλάδου, ο Ηλίας Τσακίρης δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον
Ρυμουλκήθηκε σε ασφαλή περιοχή το τάνκερ MV Sounion
Το δεξαμενόπλοιο Sunion που εξακολουθεί να καίγεται, περισσότερες από τέσσερις εβδομάδες μετά την πρώτη επίθεση που δέχθηκε από τους Χούθι, μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου.
Οι 5 θέσεις της ECSA για μια ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία
Όπως τονίζει η ECSA η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ηπείρου σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας
Ρυμουλκείται σε ασφαλή τοποθεσία το δεξαμενόπλοιο Sounion
Το ελληνόκτητο Sounion ήταν φορτωμένο με περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου από το Ιράκ πριν χτυπηθεί από τους Χούθι
Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion
Tο ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το Sounion
SOYNION: Συνεχίζεται η προσπάθεια για τη ρυμούλκηση
Προσπάθειες να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή
Η Θεοδώρα Ρήγα εξελέγη Πρόεδρος της MedCruise
Η νέα πρόεδρος της MedCruise είναι γενική εμπορική διευθύντρια και διευθύντρια στρατηγικής επικοινωνίας της ΟΛΘ Α.Ε
«Ναυμαχία» Στυλιανίδη-πλοιάρχων για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας που επαναβεβαίωσε τη θέλησή του για ενίσχυση της εποικοδομητικής συνεργασίας με την ΠΕΠΕΝ
Νέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Το «Sounion» παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης,
Τι απαντά η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Jumpo Jet για το περιστατικό στη Μύκονο
Το Jumpo Jet ξεκίνησε ενώ ακόμη επιβίβαζε επιβάτες