Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται προσπάθειες, ώστε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να καταστούν κόμβοι στη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που παραμένουν εγκλωβισμένα λόγω του πολέμου. Κυβέρνηση και λιμάνια επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών που θα ενισχύσουν τη φέρουσα δυναμικότητα εξυπηρέτησης των φορτίων. Να σημειωθεί πως πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια διεκδικούν ρόλο στη μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών, αναπτύσσοντας έτσι έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα μέχρι και ισπανικά λιμάνια διεκδικούν αντίστοιχο ρόλο ενώ στο παιχνίδι επιδιώκει να μπει και η Τουρκία, έχοντας ανοιχτό διάυλο επικοινωνίας με τη Ρωσία. Υπολογίζεται ότι περίπου 25 εκατ. τόνοι ουκρανικών σιτηρών είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια, ενώ άλλοι 20 εκατ. τόνοι αναμένεται να προκύψουν από τη φετινή σοδειά.
Διαβάστε επίσης: Συμφωνία για τα ουκρανικά σιτηρά – Θα εφαρμοστεί στην πράξη, όμως;
Οπως δήλωσε πρόσφατα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας ο έλληνας υπουργός, Γιώργος Γεωργαντάς, η χώρα έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει ουσιωδώς στη μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία μέσω των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, ενημέρωσε για δυνατότητες αποθήκευσης αυτή τη στιγμή 20.000 τόνων στον λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφόρτωσης έως 200.000 τόνων σιτηρών τον μήνα από τον λιμένα Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Η Θεσσαλονίκη εμφανίζεται σήμερα πιο έτοιμη στη μεταφορά του συμβατικού φορτίου, καθώς διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και σιλό. Και αυτό γιατί έχει ήδη μια ικανοποιητική υποδομή για την εξυπηρέτηση φορτίων μέχρι και 150.000 τόνων τον μήνα καθώς διαθέτει σιλό και αποθηκευτικούς χώρους 20.000 τόνων, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε διάστημα τεσσάρων μηνών η αποθηκευτική ικανότητα θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας 500.000 τόνους τον μήνα. Σπεύδει ωστόσο να τονίσει ότι χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων από την Ουκρανία προς τη χώρα μας.
Στην Αλεξανδρούπολη
Οσον αφορα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρότι δεν διαθέτει σιλό μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα διάφορες τεχνικές όπως π.χ. containers για να ξεκινήσει τη μεταφόρτωση κάποιων ποσοτήτων.
«Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη είναι σε απόλυτη συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και σε διαβούλευση με την DGMove και έχουμε προτείνει να συμμετάσχουν τα δυο λιμάνια στις διαδρομές αλληλεγγύης καθότι χιλιομετρικά είμαστε πολύ κοντύτερα στις ουκρανικές περιοχές παραγωγής των σιτηρών από άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Οπως λέει ο ίδιος, εάν γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στον επόμενο ένα με ενάμιση χρόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί περί τους 200.000 τόνους τον μήνα, ενώ τα δυο λιμάνια μαζί μπορούν να ξεπεράσουν τα 5 εκατ. τόνους σιταριού σε ετήσια βάση, ποσότητα αρκετά μεγάλη.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη