Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται προσπάθειες, ώστε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να καταστούν κόμβοι στη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που παραμένουν εγκλωβισμένα λόγω του πολέμου. Κυβέρνηση και λιμάνια επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών που θα ενισχύσουν τη φέρουσα δυναμικότητα εξυπηρέτησης των φορτίων. Να σημειωθεί πως πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια διεκδικούν ρόλο στη μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών, αναπτύσσοντας έτσι έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα μέχρι και ισπανικά λιμάνια διεκδικούν αντίστοιχο ρόλο ενώ στο παιχνίδι επιδιώκει να μπει και η Τουρκία, έχοντας ανοιχτό διάυλο επικοινωνίας με τη Ρωσία. Υπολογίζεται ότι περίπου 25 εκατ. τόνοι ουκρανικών σιτηρών είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια, ενώ άλλοι 20 εκατ. τόνοι αναμένεται να προκύψουν από τη φετινή σοδειά.
Διαβάστε επίσης: Συμφωνία για τα ουκρανικά σιτηρά – Θα εφαρμοστεί στην πράξη, όμως;
Οπως δήλωσε πρόσφατα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας ο έλληνας υπουργός, Γιώργος Γεωργαντάς, η χώρα έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει ουσιωδώς στη μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία μέσω των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, ενημέρωσε για δυνατότητες αποθήκευσης αυτή τη στιγμή 20.000 τόνων στον λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφόρτωσης έως 200.000 τόνων σιτηρών τον μήνα από τον λιμένα Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Η Θεσσαλονίκη εμφανίζεται σήμερα πιο έτοιμη στη μεταφορά του συμβατικού φορτίου, καθώς διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και σιλό. Και αυτό γιατί έχει ήδη μια ικανοποιητική υποδομή για την εξυπηρέτηση φορτίων μέχρι και 150.000 τόνων τον μήνα καθώς διαθέτει σιλό και αποθηκευτικούς χώρους 20.000 τόνων, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε διάστημα τεσσάρων μηνών η αποθηκευτική ικανότητα θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας 500.000 τόνους τον μήνα. Σπεύδει ωστόσο να τονίσει ότι χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων από την Ουκρανία προς τη χώρα μας.
Στην Αλεξανδρούπολη
Οσον αφορα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρότι δεν διαθέτει σιλό μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα διάφορες τεχνικές όπως π.χ. containers για να ξεκινήσει τη μεταφόρτωση κάποιων ποσοτήτων.
«Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη είναι σε απόλυτη συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και σε διαβούλευση με την DGMove και έχουμε προτείνει να συμμετάσχουν τα δυο λιμάνια στις διαδρομές αλληλεγγύης καθότι χιλιομετρικά είμαστε πολύ κοντύτερα στις ουκρανικές περιοχές παραγωγής των σιτηρών από άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Οπως λέει ο ίδιος, εάν γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στον επόμενο ένα με ενάμιση χρόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί περί τους 200.000 τόνους τον μήνα, ενώ τα δυο λιμάνια μαζί μπορούν να ξεπεράσουν τα 5 εκατ. τόνους σιταριού σε ετήσια βάση, ποσότητα αρκετά μεγάλη.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ