Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται προσπάθειες, ώστε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να καταστούν κόμβοι στη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που παραμένουν εγκλωβισμένα λόγω του πολέμου. Κυβέρνηση και λιμάνια επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών που θα ενισχύσουν τη φέρουσα δυναμικότητα εξυπηρέτησης των φορτίων. Να σημειωθεί πως πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια διεκδικούν ρόλο στη μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών, αναπτύσσοντας έτσι έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα μέχρι και ισπανικά λιμάνια διεκδικούν αντίστοιχο ρόλο ενώ στο παιχνίδι επιδιώκει να μπει και η Τουρκία, έχοντας ανοιχτό διάυλο επικοινωνίας με τη Ρωσία. Υπολογίζεται ότι περίπου 25 εκατ. τόνοι ουκρανικών σιτηρών είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια, ενώ άλλοι 20 εκατ. τόνοι αναμένεται να προκύψουν από τη φετινή σοδειά.
Διαβάστε επίσης: Συμφωνία για τα ουκρανικά σιτηρά – Θα εφαρμοστεί στην πράξη, όμως;
Οπως δήλωσε πρόσφατα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας ο έλληνας υπουργός, Γιώργος Γεωργαντάς, η χώρα έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει ουσιωδώς στη μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία μέσω των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, ενημέρωσε για δυνατότητες αποθήκευσης αυτή τη στιγμή 20.000 τόνων στον λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφόρτωσης έως 200.000 τόνων σιτηρών τον μήνα από τον λιμένα Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Η Θεσσαλονίκη εμφανίζεται σήμερα πιο έτοιμη στη μεταφορά του συμβατικού φορτίου, καθώς διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και σιλό. Και αυτό γιατί έχει ήδη μια ικανοποιητική υποδομή για την εξυπηρέτηση φορτίων μέχρι και 150.000 τόνων τον μήνα καθώς διαθέτει σιλό και αποθηκευτικούς χώρους 20.000 τόνων, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε διάστημα τεσσάρων μηνών η αποθηκευτική ικανότητα θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας 500.000 τόνους τον μήνα. Σπεύδει ωστόσο να τονίσει ότι χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων από την Ουκρανία προς τη χώρα μας.
Στην Αλεξανδρούπολη
Οσον αφορα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρότι δεν διαθέτει σιλό μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα διάφορες τεχνικές όπως π.χ. containers για να ξεκινήσει τη μεταφόρτωση κάποιων ποσοτήτων.
«Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη είναι σε απόλυτη συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και σε διαβούλευση με την DGMove και έχουμε προτείνει να συμμετάσχουν τα δυο λιμάνια στις διαδρομές αλληλεγγύης καθότι χιλιομετρικά είμαστε πολύ κοντύτερα στις ουκρανικές περιοχές παραγωγής των σιτηρών από άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Οπως λέει ο ίδιος, εάν γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στον επόμενο ένα με ενάμιση χρόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί περί τους 200.000 τόνους τον μήνα, ενώ τα δυο λιμάνια μαζί μπορούν να ξεπεράσουν τα 5 εκατ. τόνους σιταριού σε ετήσια βάση, ποσότητα αρκετά μεγάλη.
Latest News
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner