
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται προσπάθειες, ώστε τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης να καταστούν κόμβοι στη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που παραμένουν εγκλωβισμένα λόγω του πολέμου. Κυβέρνηση και λιμάνια επιδιώκουν να εξασφαλίσουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών που θα ενισχύσουν τη φέρουσα δυναμικότητα εξυπηρέτησης των φορτίων. Να σημειωθεί πως πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια διεκδικούν ρόλο στη μεταφορά των ουκρανικών σιτηρών, αναπτύσσοντας έτσι έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό.
Για παράδειγμα μέχρι και ισπανικά λιμάνια διεκδικούν αντίστοιχο ρόλο ενώ στο παιχνίδι επιδιώκει να μπει και η Τουρκία, έχοντας ανοιχτό διάυλο επικοινωνίας με τη Ρωσία. Υπολογίζεται ότι περίπου 25 εκατ. τόνοι ουκρανικών σιτηρών είναι εγκλωβισμένα στα ουκρανικά λιμάνια, ενώ άλλοι 20 εκατ. τόνοι αναμένεται να προκύψουν από τη φετινή σοδειά.
Διαβάστε επίσης: Συμφωνία για τα ουκρανικά σιτηρά – Θα εφαρμοστεί στην πράξη, όμως;
Οπως δήλωσε πρόσφατα στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας ο έλληνας υπουργός, Γιώργος Γεωργαντάς, η χώρα έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει ουσιωδώς στη μεταφορά σιτηρών από την Ουκρανία μέσω των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Στη Θεσσαλονίκη
Σε αυτό το πλαίσιο, ενημέρωσε για δυνατότητες αποθήκευσης αυτή τη στιγμή 20.000 τόνων στον λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφόρτωσης έως 200.000 τόνων σιτηρών τον μήνα από τον λιμένα Αλεξανδρούπολης υπό την προϋπόθεση ότι θα γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές στον υπάρχοντα εξοπλισμό.
Η Θεσσαλονίκη εμφανίζεται σήμερα πιο έτοιμη στη μεταφορά του συμβατικού φορτίου, καθώς διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και σιλό. Και αυτό γιατί έχει ήδη μια ικανοποιητική υποδομή για την εξυπηρέτηση φορτίων μέχρι και 150.000 τόνων τον μήνα καθώς διαθέτει σιλό και αποθηκευτικούς χώρους 20.000 τόνων, σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, επισημαίνοντας παράλληλα ότι σε διάστημα τεσσάρων μηνών η αποθηκευτική ικανότητα θα διπλασιαστεί εξυπηρετώντας 500.000 τόνους τον μήνα. Σπεύδει ωστόσο να τονίσει ότι χρειάζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών δικτύων από την Ουκρανία προς τη χώρα μας.
Στην Αλεξανδρούπολη
Οσον αφορα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, παρότι δεν διαθέτει σιλό μπορεί να αξιοποιήσει άμεσα διάφορες τεχνικές όπως π.χ. containers για να ξεκινήσει τη μεταφόρτωση κάποιων ποσοτήτων.
«Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη είναι σε απόλυτη συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και σε διαβούλευση με την DGMove και έχουμε προτείνει να συμμετάσχουν τα δυο λιμάνια στις διαδρομές αλληλεγγύης καθότι χιλιομετρικά είμαστε πολύ κοντύτερα στις ουκρανικές περιοχές παραγωγής των σιτηρών από άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. Οπως λέει ο ίδιος, εάν γίνουν οι απαραίτητες υποδομές στον επόμενο ένα με ενάμιση χρόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί περί τους 200.000 τόνους τον μήνα, ενώ τα δυο λιμάνια μαζί μπορούν να ξεπεράσουν τα 5 εκατ. τόνους σιταριού σε ετήσια βάση, ποσότητα αρκετά μεγάλη.


Latest News

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης