Με τη διενέργεια αυτοψίας ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την απομάκρυνση του ναυαγίου «SLOPS», που βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στον όρμο της Βλύχας από το 2007 και αποτελεί σοβαρή απειλή ρύπανσης για τον θαλάσσιο χώρο του Λιμένα Ελευσίνας.
Η αυτοψία στο «SLOPS» πραγματοποιήθηκε από τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος Πλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Μαραγκό και τον Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Καλογεράκη με την συμμετοχή εκπροσώπου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, παρουσία του Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ) κ. Απόστολου Καμαρινάκη και στελεχών του Οργανισμού, την Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022.
Διαβάστε επίσης: Απομακρύνθηκαν εκατοντάδες τόνοι μπάζα από τον όρμο Βλύχας
Διαπιστώθηκε ότι το ημιβυθισμένο με υπολείμματα πετρελαιοειδούς λάσπης κατάλοιπο «SLOPS» αποτελεί «επαπειλούμενη ρύπανση» και τοποθετήθηκε αντιρρυπαντικό φράγμα με τις προβλεπόμενες άγκυρες σε απόσταση 10 μέτρων περιμετρικά του κύτους, ώστε να διασφαλίζεται η άμεση παγίδευση τυχόν οποιασδήποτε διαρροής.
Οι ενέργειες για την απομάκρυνση του ναυαγίου έχουν τον χαρακτήρα του επείγοντος και διεξάγονται με σχετική απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ευαισθησία του ΥΝΑΝΠ σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Οι διαδικασίες υλοποιούνται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που συνυπέγραψαν τον περασμένο Μάιο ο ΟΛΕ και το Πράσινο Ταμείο σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, προκειμένου να αξιοποιηθούν άμεσα διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος “Γαλάζιο Ταμείο” για την απομάκρυνση των ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας. Ειδικά για το μείζον θέμα της απομάκρυνσης του «SLOPS» προηγήθηκε ευρεία σύσκεψη- διαβούλευση με πρωτοβουλία του ΟΛΕ, στην οποία εκλήθησαν και συμμετείχαν αρμόδιοι θεσμικοί φορείς και υπηρεσιακοί παράγοντες, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και περιβαλλοντικών οργανώσεων της Ελευσίνας, ώστε να εξευρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση του κατάλοιπου.
Το «SLOPS»
Το δεξαμενόπλοιο «SLOPS» (Ν.Π. 101781) λειτουργούσε από το 1994 έως και το 2000 ως πλωτός διαχωριστήρας για τη τελική διαχείριση των πετρελαιοειδών αποβλήτων από τα πλοία, υπό την διαχείριση εταιρείας παροχής λιμενικών υπηρεσιών διαχείρισης πετρελαιοειδών αποβλήτων.
Τον Ιούνιο του 2000 κάηκε ολοσχερώς στην Κυνόσουρα Σαλαμίνας, όπου ήταν αγκυροβολημένο. Παρέμεινε εκεί μέχρι το Μάρτιο του 2007, όποτε και οδηγήθηκε ρυμουλκούμενο προς διάλυση στο ναυπηγείο-διαλυτήριο «Αφοί Σάββα» στην περιοχή Βλύχα της Ελευσίνας, όπου παραμένει μέχρι σήμερα. Τον Νοέμβριο του 2008 ξέσπασε και δεύτερη πυρκαγιά σε ό,τι είχε πλέον απομείνει από το «SLOPS», με αποτέλεσμα να απαγορευτεί η συνέχιση των εργασιών διάλυσης του. Στα απομεινάρια του σκάφους ξέσπασε και ακόμα μια φωτιά, τον Νοέμβριο του 2011, ενώ το 2014 ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας του ναυπηγείου- διαλυτηρίου.
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Ποιο πλοίο έκανε «ποδαρικό» στον Πειραιά το 2025
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας υποδέχθηκε το πλήρωμα του πλοίου
Αυτόνομο ενεργειακά το λιμάνι του Βόλου
Το πρώτο και μοναδικό λιμάνι της χώρας που καλύπτει τις ανάγκες του για ενέργεια
Κρουαζιέρα: Τρεις διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ για Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα
Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού