Προειδοποίηση για τον πληθωρισμό και τις επιπτώσεις στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων απευθύνει ο ασφαλιστικός γίγαντας Allianz Global Corporate Solutions (AGCS), επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά. Στην ετήσια ανασκόπηση Global Claims Review 2022 η AGCS επισημαίνει ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο το 2022, καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος τα περιουσιακά στοιχεία να καταστούν υποασφαλισμένα, από τη στιγμή που ο πληθωρισμός τρέχει με διψήφια ποσοστά διεθνώς.
Ο Philipp Cremer, επικεφαλής του τμήματος αποζημιώσεων στην AGCS, υπογραμμίζει ότι σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν τακτικά την αξία των περιουσιακών στοιχείων καθώς και τις επιπτώσεις στο κόστος αντικατάστασης ή διακοπής της επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο
Οι υψηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων και το κόστος ναυπηγικών υλικών – μαζί με την άνθηση των αγορών – έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις αξίες των πλοίων. Κατά μέσο όρο, οι τιμές ενός μεταχειρισμένου πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί κατά 22% και οι τιμές των νεότευκτων κατά 18% τον περασμένο χρόνο.
Η κατάσταση προκαλεί ήδη προβλήματα στην Ουκρανία, όπου σε πολλές περιπτώσεις η ασφαλιστική αξία των πλοίων που παγιδεύτηκαν σε λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας πριν από σχεδόν έξι μήνες είναι τώρα κάτω από την αξία αντικατάστασής τους. Ο Κρέμερ ανέφερε ένα παράδειγμα αξίωσης ναυτιλιακής ασφάλισης που η πραγματική αξία του σκάφους ήταν 50% υψηλότερη από τη δηλωθείσα.
Ρήτρες
Hδη στην ασφαλιστική αγορά συζητείται εάν θα πρέπει να προστεθούν συγκεκριμένες ρήτρες στα συμβόλαια για την κάλυψη του ασφαλιστή εάν δεν επικαιροποιηθούν οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων.
Τέλος στην έκθεση της AGCS αναφέρεται ακόμη ότι οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αξιώσεις αξίας έως και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η AGCS εντόπισε 100 πλοία που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση, τα οποία θα μπορούσαν είτε να καταστραφούν είτε τελικά να δηλωθούν ως ολική απώλεια. Είναι επίσης πιθανό να υπάρξουν επιπλέον αξιώσεις φορτίου καθώς και αξιώσεις που σχετίζονται με ζημιές σε λιμάνια και υποδομές.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση