Προειδοποίηση για τον πληθωρισμό και τις επιπτώσεις στις αξίες των περιουσιακών στοιχείων απευθύνει ο ασφαλιστικός γίγαντας Allianz Global Corporate Solutions (AGCS), επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να επανεξετάζονται τακτικά. Στην ετήσια ανασκόπηση Global Claims Review 2022 η AGCS επισημαίνει ότι οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο το 2022, καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος τα περιουσιακά στοιχεία να καταστούν υποασφαλισμένα, από τη στιγμή που ο πληθωρισμός τρέχει με διψήφια ποσοστά διεθνώς.
Ο Philipp Cremer, επικεφαλής του τμήματος αποζημιώσεων στην AGCS, υπογραμμίζει ότι σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν τακτικά την αξία των περιουσιακών στοιχείων καθώς και τις επιπτώσεις στο κόστος αντικατάστασης ή διακοπής της επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο
Οι υψηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων και το κόστος ναυπηγικών υλικών – μαζί με την άνθηση των αγορών – έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις αξίες των πλοίων. Κατά μέσο όρο, οι τιμές ενός μεταχειρισμένου πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν αυξηθεί κατά 22% και οι τιμές των νεότευκτων κατά 18% τον περασμένο χρόνο.
Η κατάσταση προκαλεί ήδη προβλήματα στην Ουκρανία, όπου σε πολλές περιπτώσεις η ασφαλιστική αξία των πλοίων που παγιδεύτηκαν σε λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας πριν από σχεδόν έξι μήνες είναι τώρα κάτω από την αξία αντικατάστασής τους. Ο Κρέμερ ανέφερε ένα παράδειγμα αξίωσης ναυτιλιακής ασφάλισης που η πραγματική αξία του σκάφους ήταν 50% υψηλότερη από τη δηλωθείσα.
Ρήτρες
Hδη στην ασφαλιστική αγορά συζητείται εάν θα πρέπει να προστεθούν συγκεκριμένες ρήτρες στα συμβόλαια για την κάλυψη του ασφαλιστή εάν δεν επικαιροποιηθούν οι αξίες των περιουσιακών στοιχείων.
Τέλος στην έκθεση της AGCS αναφέρεται ακόμη ότι οι ναυτιλιακές ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αξιώσεις αξίας έως και 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η AGCS εντόπισε 100 πλοία που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση, τα οποία θα μπορούσαν είτε να καταστραφούν είτε τελικά να δηλωθούν ως ολική απώλεια. Είναι επίσης πιθανό να υπάρξουν επιπλέον αξιώσεις φορτίου καθώς και αξιώσεις που σχετίζονται με ζημιές σε λιμάνια και υποδομές.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International