Μέχρι τη Βαλέτα της Μάλτας, μιας χώρας με φανατικούς δύτες, ταξίδεψε τυλιγμένη με άμμο από τη Χαλκιδική, μία από τις φιάλες κρασιού του Κτήματος Agrovision, που ποντίστηκαν πέρυσι αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στην περιοχή της Τρυπητής, απέναντι από την Αμμουλιανή και στα νερά της Αρχαία Ουρανούπολης, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, εκεί όπου στην αρχαιότητα βρισκόταν η Διώρυγα του Ξέρξη.
Η υποβρύχια αυτή κάβα, με λευκά, ροζέ και ερυθρά κρασιά, που έχουν ενσωματώσει γευστικά στοιχεία από το θαλασσινό αλάτι, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου τουριστικού προϊόντος, με το οποίο ο δήμος Αριστοτέλη σχεδιάζει να δελεάσει τους Μαλτέζους να επισκεφτούν την περιοχή: του καταδυτικού οινοτουρισμού. Μάλιστα, ηγετικά στελέχη του ισχυρότερου tour operator της Μάλτας για τον εξερχόμενο τουρισμό, τoυ FCM, θα βρεθούν στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου στην περιοχή, προκειμένου να βιώσουν εκ του σύνεγγυς την ιδιαίτερη αυτή εμπειρία ή ακόμα και να «ψαρέψουν» τη δική τους φιάλη, όπως λέει η Μαρία Πάππα διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ).
Διαβάστε επίσης: Πιλοτικό πρόγραμμα island hopping για τρία αεροδρόμια στο Αιγαίο
Υποβρύχια κάβα
Για να φτάσουν στα σημεία όπου ωριμάζουν υποβρυχίως τα κρασιά, οι ενδιαφερόμενοι θα διανύουν μια διαδρομή περίπου μισού χιλιομέτρου μέσα στα καταγάλανα νερά της Τρυπητής, εξηγεί ο Θωμάς Ασλανίδης, διευθυντής ξενοδοχείου στα Νέα Ρόδα κι ένας από τους ανθρώπους που εργάστηκαν από την πρώτη στιγμή για αυτή την ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, η φήμη της οποίας έχει ήδη αρχίσει να ταξιδεύει στο εξωτερικό. «Οι φιάλες βρίσκονται σε διάφορα βάθη, στα τρία-τέσσερα, επτά, 15 και 20 μέτρα και θα βάλουμε και σε άλλα σημεία, γιατί θέλουμε να δούμε ποιο βάθος είναι το ιδανικό για την παλαίωση, όπως διερευνούμε και ποιος φελλός είναι ο ιδανικότερος. Επιπλέον, εξετάζουμε ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος παραμονής κάτω από τη θάλασσα για τα διάφορα είδη κρασιού», σημειώνει και προσθέτει ότι οι οινόφιλοι δύτες θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν τη φιάλη της αρεσκείας τους, ώστε να την πάρουν μαζί τους πίσω στην πατρίδα τους.
Κατά τον κ. Ασλανίδη, τα κρασιά που παλαιώνονται στη θάλασσα παίρνουν κάτι από την αλμυράδα της και γι’ αυτό ταιριάζουν άριστα και με τη γευστική παλέτα των Ιαπώνων, καθώς η ιαπωνική γαστρονομία «αγαπάει» το θαλασσινό στοιχείο. Γι’ αυτό άλλωστε, οι πρώτες φιάλες των υποβρύχια παλαιωμένων κρασιών, με την επιπλέον «πατίνα» του αρχαιολογικού προφίλ της ανατολικής Χαλκιδικής, έφτασαν ήδη στην Ιαπωνία και οι Ιάπωνες δείχνουν να ανυπομονούν για την επόμενη παραλαβή.
Στόχος η αγορά της Μάλτας
Ο πολιτιστικός και καταδυτικός οινοτουρισμός στη Χαλκιδική, που η ελπίδα είναι ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στη Μάλτα, μια χώρα οι κάτοικοι της οποίας αγαπούν πολύ τις καταδύσεις, είναι ένα μόνο από τα τουριστικά προϊόντα, με τα οποία ο δήμος Αριστοτέλη φιλοδοξεί να δελεάσει τους Μαλτέζους, αφού ταυτόχρονα προωθούνται στη συγκεκριμένη αγορά ο περιπατητικός και ο σχολικός τουρισμός. «Η διείσδυση στην τουριστική αγορά της Μάλτας, το κατά κεφαλήν εισόδημα της οποίας είναι πραγματικά υψηλό, αποτελεί ξεχωριστή ενότητα του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου Αριστοτέλη. Το μικρό, αλλά οικονομικά εύρωστο μεσογειακό κράτος προσεγγίζεται για πρώτη φορά στην τουριστική διαδρομή της Ανατολικής Χαλκιδικής» λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος.
«Η Μάλτα αποτελεί την όγδοη τουριστική αγορά που προσεγγίσαμε για το 2022, μετά την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σκανδιναβία, την Ιρλανδία, τη Σκωτία, την Κορσική και το Μαυροβούνιο. Το 2020 και το 2021 προηγήθηκαν αντίστοιχες παρεμβάσεις σε νεοπροτεινόμενες τουριστικές αγορές όπως η Κροατία, η Σλοβενία, η Πολωνία, η Τοσκάνη, η Γαλλία, κλπ., οι οποίες δίνουν τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στην τοπική τουριστική κοινότητα. Επιμένουμε στην πρόκληση του “ανοίγματος” νέων αγορών, χωρίς βέβαια να παραμελούμε την ενίσχυση των υφιστάμενων. Στόχος μας είναι να πετύχουμε ισομερή εισροή ταξιδευτών από κάθε ευρωπαϊκή, μεσογειακή και άλλη γωνιά του κόσμου, οικοδομώντας (με την επανάληψη και τη συνέχεια) ένα βιώσιμο και ποιοτικό τουριστικό “αύριο” για ολόκληρο το Δήμο Αριστοτέλη», πρόσθεσε.
Διαβάστε επίσης: Ο Σεπτέμβριος μήνας-ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών
Στρατηγικός σχεδιασμός του Δήμου Αριστοτέλη
Οι επαγγελματικές συναντήσεις στη Βαλέτα, η οποία συνδέεται πτητικά με τη Θεσσαλονίκη, αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου, που μέσω του προγράμματος με τίτλο «πράσινα μεσογειακά νησιά στην ίδια γεωγραφική παράλληλο» δικτυώνεται με μεσογειακούς τουριστικούς προορισμούς, ενεργοποιώντας τις κατάλληλες κατά περίπτωση θεματικές προσεγγίσεις. Η συλλογή πακέτων που παρουσιάστηκε στη Μάλτα (καταδυτικός οινοτουρισμός, περιπατητικός και σχολικός) παραδόθηκαν στους ανθρώπους του τουρισμού της χώρας ως κοστολογημένη πρόταση, δομημένη από ταξιδιωτικό γραφείο συνεργαζόμενο με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Δήμου Αριστοτέλη.
Ο θεσμός KOUZINA
Σημαντική ήταν, κατά τους εκπροσώπους του δήμου Αριστοτέλη, η συνάντηση με τους υπεύθυνους σχεδιασμού και πωλήσεων του FCM, που αποτελεί τον ισχυρότερο outgoing tour operator της Μάλτας, με το ενδιαφέρον για τον Δήμο Αριστοτέλη ως προορισμό να αποτυπώνεται στον προγραμματισμό επαγγελματικής επίσκεψης των ηγετικών στελεχών του οργανισμού στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου. Επιπρόσθετα, η ελληνική αποστολή παρουσίασε τις τουριστικές ενότητες των «πράσινων μεσογειακών νησιών» στην Ελληνική Πρεσβεία στη Μάλτα. Μάλιστα, γ αρμόδια υπηρεσία δεσμεύθηκε για τη διοχέτευση πληροφοριών σε εκπροσώπους Τύπου ενισχύοντας την προσπάθεια γαστρονομικής δικτύωσης του Δήμου Αριστοτέλη με το Δήμο της Βαλέτας, και με όχημα τον θεσμό KOUZINA.
Ανάλογο ήταν το κλίμα που επικράτησε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των Ελλήνων προς το διευθύνοντα σύμβουλο της BRITANNIA, που -ως σημαντικός tour operator της χώρας – διακινεί στην Ελλάδα μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και οικογένειες ή μικρές ομάδες φίλων του καταδυτικού οινοτουρισμού και του οινοτουρισμού. Η οινική διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα θα αποτελέσει αντικείμενο επαγγελματικής επίσκεψης και εκ μέρους αυτού το οργανισμού, στα μέσα Οκτωβρίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts