Μέχρι τη Βαλέτα της Μάλτας, μιας χώρας με φανατικούς δύτες, ταξίδεψε τυλιγμένη με άμμο από τη Χαλκιδική, μία από τις φιάλες κρασιού του Κτήματος Agrovision, που ποντίστηκαν πέρυσι αρκετά μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, στην περιοχή της Τρυπητής, απέναντι από την Αμμουλιανή και στα νερά της Αρχαία Ουρανούπολης, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, εκεί όπου στην αρχαιότητα βρισκόταν η Διώρυγα του Ξέρξη.
Η υποβρύχια αυτή κάβα, με λευκά, ροζέ και ερυθρά κρασιά, που έχουν ενσωματώσει γευστικά στοιχεία από το θαλασσινό αλάτι, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου τουριστικού προϊόντος, με το οποίο ο δήμος Αριστοτέλη σχεδιάζει να δελεάσει τους Μαλτέζους να επισκεφτούν την περιοχή: του καταδυτικού οινοτουρισμού. Μάλιστα, ηγετικά στελέχη του ισχυρότερου tour operator της Μάλτας για τον εξερχόμενο τουρισμό, τoυ FCM, θα βρεθούν στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου στην περιοχή, προκειμένου να βιώσουν εκ του σύνεγγυς την ιδιαίτερη αυτή εμπειρία ή ακόμα και να «ψαρέψουν» τη δική τους φιάλη, όπως λέει η Μαρία Πάππα διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ).
Διαβάστε επίσης: Πιλοτικό πρόγραμμα island hopping για τρία αεροδρόμια στο Αιγαίο
Υποβρύχια κάβα
Για να φτάσουν στα σημεία όπου ωριμάζουν υποβρυχίως τα κρασιά, οι ενδιαφερόμενοι θα διανύουν μια διαδρομή περίπου μισού χιλιομέτρου μέσα στα καταγάλανα νερά της Τρυπητής, εξηγεί ο Θωμάς Ασλανίδης, διευθυντής ξενοδοχείου στα Νέα Ρόδα κι ένας από τους ανθρώπους που εργάστηκαν από την πρώτη στιγμή για αυτή την ιδιαίτερη υποβρύχια κάβα, η φήμη της οποίας έχει ήδη αρχίσει να ταξιδεύει στο εξωτερικό. «Οι φιάλες βρίσκονται σε διάφορα βάθη, στα τρία-τέσσερα, επτά, 15 και 20 μέτρα και θα βάλουμε και σε άλλα σημεία, γιατί θέλουμε να δούμε ποιο βάθος είναι το ιδανικό για την παλαίωση, όπως διερευνούμε και ποιος φελλός είναι ο ιδανικότερος. Επιπλέον, εξετάζουμε ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος παραμονής κάτω από τη θάλασσα για τα διάφορα είδη κρασιού», σημειώνει και προσθέτει ότι οι οινόφιλοι δύτες θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν τη φιάλη της αρεσκείας τους, ώστε να την πάρουν μαζί τους πίσω στην πατρίδα τους.
Κατά τον κ. Ασλανίδη, τα κρασιά που παλαιώνονται στη θάλασσα παίρνουν κάτι από την αλμυράδα της και γι’ αυτό ταιριάζουν άριστα και με τη γευστική παλέτα των Ιαπώνων, καθώς η ιαπωνική γαστρονομία «αγαπάει» το θαλασσινό στοιχείο. Γι’ αυτό άλλωστε, οι πρώτες φιάλες των υποβρύχια παλαιωμένων κρασιών, με την επιπλέον «πατίνα» του αρχαιολογικού προφίλ της ανατολικής Χαλκιδικής, έφτασαν ήδη στην Ιαπωνία και οι Ιάπωνες δείχνουν να ανυπομονούν για την επόμενη παραλαβή.
Στόχος η αγορά της Μάλτας
Ο πολιτιστικός και καταδυτικός οινοτουρισμός στη Χαλκιδική, που η ελπίδα είναι ότι θα έχει μεγάλη απήχηση στη Μάλτα, μια χώρα οι κάτοικοι της οποίας αγαπούν πολύ τις καταδύσεις, είναι ένα μόνο από τα τουριστικά προϊόντα, με τα οποία ο δήμος Αριστοτέλη φιλοδοξεί να δελεάσει τους Μαλτέζους, αφού ταυτόχρονα προωθούνται στη συγκεκριμένη αγορά ο περιπατητικός και ο σχολικός τουρισμός. «Η διείσδυση στην τουριστική αγορά της Μάλτας, το κατά κεφαλήν εισόδημα της οποίας είναι πραγματικά υψηλό, αποτελεί ξεχωριστή ενότητα του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου Αριστοτέλη. Το μικρό, αλλά οικονομικά εύρωστο μεσογειακό κράτος προσεγγίζεται για πρώτη φορά στην τουριστική διαδρομή της Ανατολικής Χαλκιδικής» λέει ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος.
«Η Μάλτα αποτελεί την όγδοη τουριστική αγορά που προσεγγίσαμε για το 2022, μετά την Πορτογαλία, την Ισπανία, τη Σκανδιναβία, την Ιρλανδία, τη Σκωτία, την Κορσική και το Μαυροβούνιο. Το 2020 και το 2021 προηγήθηκαν αντίστοιχες παρεμβάσεις σε νεοπροτεινόμενες τουριστικές αγορές όπως η Κροατία, η Σλοβενία, η Πολωνία, η Τοσκάνη, η Γαλλία, κλπ., οι οποίες δίνουν τα πρώτα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στην τοπική τουριστική κοινότητα. Επιμένουμε στην πρόκληση του “ανοίγματος” νέων αγορών, χωρίς βέβαια να παραμελούμε την ενίσχυση των υφιστάμενων. Στόχος μας είναι να πετύχουμε ισομερή εισροή ταξιδευτών από κάθε ευρωπαϊκή, μεσογειακή και άλλη γωνιά του κόσμου, οικοδομώντας (με την επανάληψη και τη συνέχεια) ένα βιώσιμο και ποιοτικό τουριστικό “αύριο” για ολόκληρο το Δήμο Αριστοτέλη», πρόσθεσε.
Διαβάστε επίσης: Ο Σεπτέμβριος μήνας-ρεκόρ στις αφίξεις τουριστών
Στρατηγικός σχεδιασμός του Δήμου Αριστοτέλη
Οι επαγγελματικές συναντήσεις στη Βαλέτα, η οποία συνδέεται πτητικά με τη Θεσσαλονίκη, αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου, που μέσω του προγράμματος με τίτλο «πράσινα μεσογειακά νησιά στην ίδια γεωγραφική παράλληλο» δικτυώνεται με μεσογειακούς τουριστικούς προορισμούς, ενεργοποιώντας τις κατάλληλες κατά περίπτωση θεματικές προσεγγίσεις. Η συλλογή πακέτων που παρουσιάστηκε στη Μάλτα (καταδυτικός οινοτουρισμός, περιπατητικός και σχολικός) παραδόθηκαν στους ανθρώπους του τουρισμού της χώρας ως κοστολογημένη πρόταση, δομημένη από ταξιδιωτικό γραφείο συνεργαζόμενο με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις του Δήμου Αριστοτέλη.
Ο θεσμός KOUZINA
Σημαντική ήταν, κατά τους εκπροσώπους του δήμου Αριστοτέλη, η συνάντηση με τους υπεύθυνους σχεδιασμού και πωλήσεων του FCM, που αποτελεί τον ισχυρότερο outgoing tour operator της Μάλτας, με το ενδιαφέρον για τον Δήμο Αριστοτέλη ως προορισμό να αποτυπώνεται στον προγραμματισμό επαγγελματικής επίσκεψης των ηγετικών στελεχών του οργανισμού στα μέσα του επόμενου Σεπτεμβρίου. Επιπρόσθετα, η ελληνική αποστολή παρουσίασε τις τουριστικές ενότητες των «πράσινων μεσογειακών νησιών» στην Ελληνική Πρεσβεία στη Μάλτα. Μάλιστα, γ αρμόδια υπηρεσία δεσμεύθηκε για τη διοχέτευση πληροφοριών σε εκπροσώπους Τύπου ενισχύοντας την προσπάθεια γαστρονομικής δικτύωσης του Δήμου Αριστοτέλη με το Δήμο της Βαλέτας, και με όχημα τον θεσμό KOUZINA.
Ανάλογο ήταν το κλίμα που επικράτησε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των Ελλήνων προς το διευθύνοντα σύμβουλο της BRITANNIA, που -ως σημαντικός tour operator της χώρας – διακινεί στην Ελλάδα μεμονωμένους επισκέπτες, καθώς και οικογένειες ή μικρές ομάδες φίλων του καταδυτικού οινοτουρισμού και του οινοτουρισμού. Η οινική διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Άθωνα θα αποτελέσει αντικείμενο επαγγελματικής επίσκεψης και εκ μέρους αυτού το οργανισμού, στα μέσα Οκτωβρίου.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ισχυρή ζήτηση για Ελλάδα δείχνει η τουριστική έκθεση WTM από το Λονδίνο
Ο τουρισμός κερδίζει το στοίχημα στην Ελλάδα, τονίζει ο πρόεδρος της ΠΟΞ σχολιάζοντας τα μηνύματα από την έκθεση World Travel Market
Για πρώτη φορά χειμερινές κρουαζιέρες από τον Πειραιά φέρνει η MSC Cruises
Η κίνηση για τη χειμερινή κρουαζιέρα εντάσσεται και στην στρατηγική της εταιρείας για επιμήκυνση της παραδοσιακής περιόδου
Ολικό rebranding, δύο νέα ξενοδοχεία και στο βάθος Marriott για την Atlantica Hotels & Resorts
Ο όμιλος Atlantica Hotels & Resorts έχει 50 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και Κύπρο - Συνεργάζεται με τον μεγαλύτερο tour operator την Tui
Διακανονισμός χρεών και επενδυτικό ενδιαφέρον για το Hydra Beach
Οι μέτοχοι του Hydra Beach διαβεβαιώνουν ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα διακανονιστούν τα χρέη προς τον πιστωτή
Συνάντηση Όλ. Κεφαλογιάννη με τον Βρετανό ομόλογό της Sir Chris Bryant στο Λονδίνο
Η Κεφαλογιάννη έθεσε και το θέμα επιστροφής και επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα, που περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του ομολόγου της
Αυξημένη κατά 10% η επιβατική κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος» τον Οκτώβριο
Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν κατά 7,4% και 11,1% τα αντίστοιχα περυσινά μεγέθη, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΔΑΑ
Ξενοδοχεία δύο ταχυτήτων δείχνουν έσοδα και πληρότητες
Έρευνα της GBR Consulting φανερώνει την ψαλίδα εσόδων και πληρότητας ανάμεσα στα ξενοδοχεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας
Σε πτωτική πορεία για 5ο μήνα η πληρότητα στα ξενοδοχεία - Σημαντική αύξηση τιμών [γραφήματα]
Η πορεία στα ξενοδοχεία στην Αθήνα αναδεικνύει σημαντικές τάσεις και προκλήσεις - Πώς διαμορφώνεται η μέση τιμή δωματίου
Έσπασε τα κοντέρ το λιμάνι του Ηρακλείου: Πάνω από μισό εκατ. οι επιβάτες κρουαζιέρας
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταγράφει νέο ιστορικό ρεκόρ επισκεψιμότητας από την κρουαζιέρα για το 2024
Το ελληνικό νησί ανάμεσα στα 100 πιο όμορφα
Τι αποκαλύπτει ο ετήσιος κατάλογος που δημοσίευσε το Business Insider