Tην εύθραυστη ισορροπία δυνάμεων στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο καταδεικνύει η απόφαση της Volkswagen AG να διώξει τον επικεφαλής του ομίλου Χέρμπερτ Ντίες, με τα πανίσχυρα συνδικάτα να «οδηγούν» τις εξελίξεις. Από την 1η Σεπτεμβρίου τη θέση του Ντίες θα πάρει ο μέχρι τώρα ισχυρός άνδρας της Porsche Ολιβερ Μπλουμ, ο οποίος θα διατηρήσει τη θέση του και στην εταιρεία των σπορ μοντέλων.
Η στήριξη του μέχρι πρότινος ισχυρού άνδρα της VW από την οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Πόρσε και Πιχ, που κατέχουν τα δικαιώματα πλειοψηφίας στον Ομιλο, δεν ήταν αρκετή ώστε να καταφέρει ο Ντίες να «επιβιώσει» κατά τις συγκρούσεις του με ισχυρούς εκπροσώπους εργαζομένων. Μάλιστα, μετά από κάποιες αποτυχίες στα πλάνα της εταιρείας, όπως οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη λογισμικού για τα οχήματα του αύριο, σε συνδυασμό με τη δυσαρέσκεια του προσωπικού, οι μεγαλομέτοχοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να φύγει.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποσοστό σε αμερικανικό δίκτυο φόρτισης EV της Volkswagen απέκτησε η Siemens
Σύμφωνα με αναλυτές, ο 63χρονος διευθύνων σύμβουλος πλήρωσε τις κακές σχέσεις του με τα συνδικάτα, που εκπροσωπούν περίπου 300.000 εργαζομένους, ενώ τον αμφισβητούσαν και πολλά μέλη του επίσης ισχυρού Ελεγκτικού Συμβουλίου του Ομίλου.
Ο ίδιος φέρεται να ήρθε σε πλήρη ρήξη με τους συνδικαλιστές μετά την πρόταση που υπέβαλε για μείωση του προσωπικού κατά 30.000 εργαζομένους, ως μέρος της μετάβασης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.
Βέβαια, πηγές της επιχείρησης – που επικαλούνται οι «Financial Times» – ανέφεραν πως η δήλωση για «πλεόνασμα» 30.000 εργαζομένων στη Γερμανία ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς οι «γκάφες» του διαδέχονταν η μία την άλλη. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην ετήσια συνδιάσκεψη της γερμανικής εταιρείας ο Ντίες είχε χρησιμοποιήσει ένα διαβόητο ναζιστικό σλόγκαν για να περιγράψει τη σημασία της ενίσχυσης των κερδών του Ομίλου, ενώ είχε τονίσει πως η Ευρώπη θα πρέπει να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία. Είχε παρομοιάσει, δε, τη VW με «δεξαμενόπλοιο» με «παλιές, επικαλυμμένες δομές» που χρειαζόταν να διαλύσει, υποσχόμενος να εκσυγχρονίσει την εταιρεία και να κινηθεί πιο γρήγορα. Παράλληλα, το 2019 είχε αναφέρει στο BBC ότι «δεν γνώριζε» για τα στρατόπεδα κράτησης στην περιοχή Xinjiang της Κίνας και συνέχισε να υπερασπίζεται την παρουσία της VW στη χώρα. Τέλος, είχε εκδηλώσει επανειλημμένως τον θαυμασμό του προς τον ανταγωνιστή Ελον Μασκ, αποθεώνοντας τον τρόπο διοίκησης της Tesla, και δεν είχε διστάσει να τον καλέσει να συμμετάσχει σε μια διαδικτυακή διάσκεψη, παρουσία 200 στελεχών της Volkswagen.
Κατά πολλούς, η απομάκρυνση του Ντίες αντανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επικεφαλής των βιομηχανικών κολοσσών στην προσπάθειά τους να κάνουν τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, καθώς ο Ντίες κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να δώσει μια στρατηγική κατεύθυνση στη VW, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο το έκανε προκάλεσε σύγχυση και θυμό. «Ο Ντίες άλλαξε σημαντικά προς το καλύτερο τη Volkswagen, αλλά η επικοινωνία του ήταν άθλια», ανέφερε στέλεχος της εταιρείας στο Reuters.
Ο Αυστριακός που ήρθε στη VW από την BMW το 2015 δεν μπόρεσε να δημιουργήσει αρκετούς συμμάχους, αποτυπώνοντας ακόμη μία δυσλειτουργία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία, πέραν των προκλήσεων της νέας εποχής, έχει να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών