
Tην εύθραυστη ισορροπία δυνάμεων στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο καταδεικνύει η απόφαση της Volkswagen AG να διώξει τον επικεφαλής του ομίλου Χέρμπερτ Ντίες, με τα πανίσχυρα συνδικάτα να «οδηγούν» τις εξελίξεις. Από την 1η Σεπτεμβρίου τη θέση του Ντίες θα πάρει ο μέχρι τώρα ισχυρός άνδρας της Porsche Ολιβερ Μπλουμ, ο οποίος θα διατηρήσει τη θέση του και στην εταιρεία των σπορ μοντέλων.
Η στήριξη του μέχρι πρότινος ισχυρού άνδρα της VW από την οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Πόρσε και Πιχ, που κατέχουν τα δικαιώματα πλειοψηφίας στον Ομιλο, δεν ήταν αρκετή ώστε να καταφέρει ο Ντίες να «επιβιώσει» κατά τις συγκρούσεις του με ισχυρούς εκπροσώπους εργαζομένων. Μάλιστα, μετά από κάποιες αποτυχίες στα πλάνα της εταιρείας, όπως οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη λογισμικού για τα οχήματα του αύριο, σε συνδυασμό με τη δυσαρέσκεια του προσωπικού, οι μεγαλομέτοχοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να φύγει.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποσοστό σε αμερικανικό δίκτυο φόρτισης EV της Volkswagen απέκτησε η Siemens
Σύμφωνα με αναλυτές, ο 63χρονος διευθύνων σύμβουλος πλήρωσε τις κακές σχέσεις του με τα συνδικάτα, που εκπροσωπούν περίπου 300.000 εργαζομένους, ενώ τον αμφισβητούσαν και πολλά μέλη του επίσης ισχυρού Ελεγκτικού Συμβουλίου του Ομίλου.
Ο ίδιος φέρεται να ήρθε σε πλήρη ρήξη με τους συνδικαλιστές μετά την πρόταση που υπέβαλε για μείωση του προσωπικού κατά 30.000 εργαζομένους, ως μέρος της μετάβασης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.
Βέβαια, πηγές της επιχείρησης – που επικαλούνται οι «Financial Times» – ανέφεραν πως η δήλωση για «πλεόνασμα» 30.000 εργαζομένων στη Γερμανία ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς οι «γκάφες» του διαδέχονταν η μία την άλλη. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην ετήσια συνδιάσκεψη της γερμανικής εταιρείας ο Ντίες είχε χρησιμοποιήσει ένα διαβόητο ναζιστικό σλόγκαν για να περιγράψει τη σημασία της ενίσχυσης των κερδών του Ομίλου, ενώ είχε τονίσει πως η Ευρώπη θα πρέπει να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία. Είχε παρομοιάσει, δε, τη VW με «δεξαμενόπλοιο» με «παλιές, επικαλυμμένες δομές» που χρειαζόταν να διαλύσει, υποσχόμενος να εκσυγχρονίσει την εταιρεία και να κινηθεί πιο γρήγορα. Παράλληλα, το 2019 είχε αναφέρει στο BBC ότι «δεν γνώριζε» για τα στρατόπεδα κράτησης στην περιοχή Xinjiang της Κίνας και συνέχισε να υπερασπίζεται την παρουσία της VW στη χώρα. Τέλος, είχε εκδηλώσει επανειλημμένως τον θαυμασμό του προς τον ανταγωνιστή Ελον Μασκ, αποθεώνοντας τον τρόπο διοίκησης της Tesla, και δεν είχε διστάσει να τον καλέσει να συμμετάσχει σε μια διαδικτυακή διάσκεψη, παρουσία 200 στελεχών της Volkswagen.
Κατά πολλούς, η απομάκρυνση του Ντίες αντανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επικεφαλής των βιομηχανικών κολοσσών στην προσπάθειά τους να κάνουν τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, καθώς ο Ντίες κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να δώσει μια στρατηγική κατεύθυνση στη VW, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο το έκανε προκάλεσε σύγχυση και θυμό. «Ο Ντίες άλλαξε σημαντικά προς το καλύτερο τη Volkswagen, αλλά η επικοινωνία του ήταν άθλια», ανέφερε στέλεχος της εταιρείας στο Reuters.
Ο Αυστριακός που ήρθε στη VW από την BMW το 2015 δεν μπόρεσε να δημιουργήσει αρκετούς συμμάχους, αποτυπώνοντας ακόμη μία δυσλειτουργία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία, πέραν των προκλήσεων της νέας εποχής, έχει να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.


Latest News

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας