Κατατέθηκε χθες, Δευτέρα 25 Ιουλίου, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα», το οποίο επιδιώκει την παροχή εξουσιοδότησης στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου ως πιστωτή στην επιχειρούμενη εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Με τη νομοθετική πρωτοβουλία διασφαλίζεται η άμεση και ενιαία συμμετοχή του Δημοσίου στην διαδικασία εξυγίανσης του δεύτερου μεγαλύτερου Ναυπηγείου της χώρας ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την προσέλκυση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων, την καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών και αποζημιώσεων στους εργαζόμενους – οι θέσεις εργασίας των οποίων διασφαλίζονται απόλυτα- και την επανεκκίνηση της λειτουργίας των Ναυπηγείων σε βιώσιμη βάση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, τα οφέλη αναμένονται σημαντικά και σε πολλά επίπεδα:
· Για το Δημόσιο από την ανάκτηση υφιστάμενων απαιτήσεων από τον φορέα των Ναυπηγείων έως την εξασφάλιση νέων φορολογικών εσόδων και ασφαλιστικών εισφορών που θα προκύψουν ως αποτέλεσμα της επαναλειτουργίας τους.
· Για την εθνική άμυνα από την εξυπηρέτηση ναυπηγικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού.
· Για την ελληνική οικονομία από την αναγέννηση μιας ακόμη σημαντικής μονάδας της ναυπηγικής βιομηχανίας που πρόκειται να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες ναυπήγησης και συντήρησης πλοίων, όχι μόνο από την χώρα μας αλλά και την ευρύτερη περιοχή, δημιουργώντας επιπλέον 1.400 νέες θέσεις εργασίας (πέραν των νυν εργαζομένων) και αξιοποιώντας παραγωγικά τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και τα υφιστάμενα μέσα των Ναυπηγείων.
· Για την περιοχή της Δυτικής Αττικής από την διατήρηση των υφιστάμενων και την δημιουργία εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας και την εν γένει οικονομική δραστηριότητα των Ναυπηγείων, που πρόκειται να έχει σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό αποτύπωμα στην περιοχή.
Η συζήτηση επί του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου θα ξεκινήσει αύριο, Τετάρτη 27 Ιουλίου.
Η ψήφιση του σχεδίου νόμου στην ολομέλεια της Βουλής αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά την έναρξη των εργασιών της Βουλής, αρχές Σεπτεμβρίου.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons