Είκοσι δύο περιφερειακά αεροδρόμια, μαζί με το ιδιαιτέρως ελκυστικό της Καλαμάτας, οδεύουν προς ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα του επιτυχούς πειράματος με τα δεκατέσσερα που προηγήθηκαν και πλέον ανθούν αναβαθμισμένα υπό τη διοίκηση της γερμανικής Fraport.
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η εξαιρετική εφετινή επίδοση του τουρισμού σε συνδυασμό με την ανάγκη αναβάθμισης νέων προορισμών στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα επιβάλλουν στη διοίκηση του Υπερταμείου, στην ευθύνη του οποίου εμπίπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, να ανασύρει από τα συρτάρια του το πρώτο μεγάλο πρότζεκτ ιδιωτικοποίησης.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός: Ο Σεπτέμβριος μήνας-ρεκόρ στις αφίξεις
Ηδη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανατέθηκε στη συμβουλευτική ΚΑΝΤΟR MANAGEMENT CONSULTANTS η σχετική οικονομική μελέτη και η παρουσίαση των βέλτιστων σεναρίων αξιοποίησης.
Διαβάστε επίσης: Χανιά: Κατά 268,9% αυξήθηκε τον Ιούνιο η κίνηση των επιβατών μέσω του αεροδρομίου
Η μελέτη θα αφορά την αξιοποίηση, αναβάθμιση και παραχώρηση της λειτουργίας των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ιωαννίνων, Ικαρίας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Μήλου, Λήμνου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου, Σύρου, Καστοριάς και Καστελλορίζου. Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, σε αντίθεση με τα 14 που ανελήφθησαν από τη Fraport, έχουν χαμηλή επίδοση. Η αύξηση της κίνησής τους την τελευταία δεκαετία είναι περιορισμένη, της τάξεως μόλις του 3,9%, σε αντίθεση με τα ιδιωτικοποιηθέντα και αναβαθμισθέντα δεκατέσσερα που στο ίδιο διάστημα παρουσίασαν εξαπλασιασμό των πτήσεων προς αυτά από το εξωτερικό.
Σημαντικές επενδύσεις
Από την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό τους θα απολαύσουν άμεσα και έμμεσα οφέλη περίπου 2 εκατομμύρια κάτοικοι σε όλη τη χώρα, καθώς θα δουν τις τουριστικές και εμπορικές δραστηριότητες να ενισχύονται και μαζί να αυξάνονται συνολικά οι αξίες των συγκεκριμένων τόπων και προορισμών. Κοινή πεποίθηση είναι ότι όλα τα σενάρια αξιοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων απαιτούν σημαντικές επενδύσεις. Για τούτο οι οδηγίες που έχει λάβει η ΚΑΝΤΟR είναι να αξιολογήσει ελκυστικά προς τους ιδιώτες επενδυτές μοντέλα που, πέραν των άλλων, θα προβλέπουν και επιδότηση λειτουργίας, βάσει αντίστοιχων διεθνών προτύπων.
Η βασική ιδέα είναι η σχετική διαγωνιστική διαδικασία να είναι ενιαία και να αναζητηθούν προσφορές από τους επενδυτές συνολικά και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Το Υπερταμείο φιλοδοξεί να οικοδομήσει μια πρόταση που ναι μεν θα είναι ελκυστική για έναν ιδιώτη επενδυτή ,αλλά θα εξασφαλίζει ταυτόχρονα ότι και τα 22 θα αναπτυχθούν και θα εκσυγχρονιστούν κατά τον ίδιο τρόπο ώστε οι προορισμοί να αναδειχθούν ισόρροπα και να απολαύσουν την τουριστική κίνηση που τους αναλογεί και τους αρμόζει. Οσον αφορά την επιδότηση λειτουργίας οι αρμόδιοι εξηγούν ότι το Ελληνικό Δημόσιο δαπανά πολλά χρήματα κάθε χρόνο για τη συντήρηση αυτών των αεροδρομίων, με πενιχρά ωστόσο αποτελέσματα.
Οι προοπτικές
Κοινή πεποίθηση των εμπλεκομένων στο πρότζεκτ είναι ότι εξελισσόμενο θα βελτιώσει καθοριστικά την προοπτική των 22 περιοχών που φιλοξενούν τα συγκεκριμένα περιφερειακά και υποβαθμισμένα σήμερα αεροδρόμια. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των μελετητών, η αναβάθμιση και παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων θα επαυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 43% μέχρι το 2030 και την τουριστική κίνηση, ιδιαιτέρως στις νησιωτικές περιοχές, κατά 40% σε βάθος χρόνου.
Η περίπτωση του αεροδρομίου της Καλαμάτας είναι διαφορετική και καταλλήλως προετοιμασμένη λόγω της ελκυστικότητάς του και της γειτνίασης με την αναγεννημένη τουριστικά περιοχή της Μεσσηνίας και συνολικά της Δυτικής Πελοποννήσου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας παρουσιάζει αύξηση-ρεκόρ στην επιβατική του κίνηση κατά 240% μεταξύ των ετών 2010 και 2019. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες και πιθανότατα εντός του Αυγούστου.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Το Βήμα της Κυριακής»
Latest News
Ο «χάρτης» των πληρωμών της εβδομάδας - Πότε θα μπουν τα χρήματα στους λογαριασμούς
Αναλυτικά οι ημερομηνίες, τα ποσά και οι δικαιούχοι που έχουν λαμβάνειν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ
Πού επένδυσαν οι Έλληνες το 2024 τα χρήματα τους [γράφημα]
Ο ΟΤ παρουσιάζει τις επενδύσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον – Ποιο προϊόν έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και πώς αξιοποιήθηκε η περιουσία των Ελλήνων
Θεοδωρικάκος: Να επισπεύσει η Επ. Ανταγωνισμού την έρευνα για την ιδιωτική υγεία
«Παρεμβαίνουμε για να προασπίσουμε τους καταναλωτές, αλλά και να προστατεύσουμε την ασφαλιστική πίστη» είπε ο Θεοδωρικάκος
Μισό εκατ. ευρώ για μία θέση στάθμευσης – Χρυσά συμβόλαια για μία σπιθαμή γης
Στην ελληνική κτηματαγορά, σύμφωνα με το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τα συμβόλαια αγοραπωλησιών το 2024 έκλεισαν σε ακραίες αξίες
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η σκυτάλη για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα – Έρευνα για καρτέλ στην ιδιωτική υγεία
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τις αυξήσεις μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να ολοκληρώσει την έρευνα στην ιδιωτική υγεία
Πυλώνας ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας η πρωτοβουλία STEP, λέει ο Παπαθανάσης
Η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία STEP θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη και παραγωγή κρίσιμων τεχνολογιών
Πτώση 27,7% σε αξία και 14,3% σε ποσότητα στις κρητικές εξαγωγές το εννιάμηνο 2024 [γραφήματα]
οι συνολικές εξαγωγές του 2024 προβλέπεται να κλείσουν με αρνητικό πρόσημο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΚ Αλκιβιάδη Καλαμπόκη
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς
Άνοδος 4,9% στη βιομηχανική παραγωγή τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Ο μέσος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής της περιόδου Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2024 παρουσίασε αύξηση 5,3%, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
ΙΟΒΕ: Σε υψηλό 16ετίας το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα το 2024
Ο δείκτης του ΙΟΒΕ για το 2024 δείχνει ότι κινείται σε υψηλότερα επίπεδα και μετά την οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2008