Ανοίγει αύριο Πέμπτη η πλατφόρμα για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ανακοινώνοντας το νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Όπως εξήγησε ο Κώστας Σκρέκας το πρόγραμμα είναι συνολικού 50 εκατ. ευρώ, αλλά τεράστιας περιβαλλοντικής αξίας.
Σκοπός του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», όπως εξήγησε ο υπουργός, είναι να αυξήσει τον αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιούν οι πολίτες, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι στόχοι
Με το πρόγραμμα αυτό χορηγείται το «οικολογικό κίνητρο» και χρηματοδοτείται η αγορά 100%, αμιγώς, ηλεκτρικών οχημάτων με απόσυρση των παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητων.
Οι τέσσερις στόχοι του:
-Ανανέωση στόλου
-Ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης
-Μείωση επιβλαβών ρύπων
-Εξοικονόμηση στην τσέπη των πολιτών
H χρηματοδότηση για αυτοκίνητα, σκούτερ, ποδήλατα
Η χρηματοδότηση καλύπτει ποσά από 30% έως 40% του ποσού των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η κα Σδούκου διευκρίνισε ότι επιδοτείται η αγορά μόνο ηλεκτρικών και όχι plug-in υβριδικών οχημάτων όπως επίσης ότι είναι επιλέξιμες και αιτήσεις για αγορές που έγιναν από 1η Δεκεμβρίου 2021 και μετά. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. Ευρώ και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2023.
Αναλυτικά για τα φυσικά πρόσωπα τα κίνητρα έχουν ως εξής:
-Επιδότηση 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000Euro.
-Επιδότηση 30% και έως 8.000Euro για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
-Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000Euro και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500Euro.
-Επιπλέον επιδότηση 1000Euro για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
-Επιπλέον επιδότηση 1000Euro για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000Euro για 3 εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000Euro ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000Euro).
-Επιπλέον 1000Euro για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
-Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
-Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
-Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800Euro.
-Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800Euro.
Για επιχειρήσεις
Αντίστοιχα για τις επιχειρήσεις τα κίνητρα είναι:
-Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000Euro από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000Euro από 21 οχήματα και πάνω.
-Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000Euro ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400Euro ανά σημείο επαναφόρτιση.
-Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
-Επιδότηση 30% και έως 8.000Euro για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000Euro για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
-Επιπλέον 4.000Euro ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
-Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000Euro ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000Euro για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας