Στη δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, υπογραμμίζοντας πως «παραλάβαμε ένα έργο προβληματικό και σχεδιασμένο στο πόδι, και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάνουμε πράξη».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε με έμφαση: «Αυτή την στιγμή γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών. Υπήρξαν λάθη; Υπήρξαν. Κι εμείς μπορεί να κάναμε λάθη και είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε αυτό το έργο με σοβαρότητα έως έναν βαθμό; Ναι. Αλλά πέρα από αυτό έκανε μόνο το πρώτο βήμα, μας είπε μόνο την αρχιτεκτονική του έργου και δεν είπε μετά που θα βρει τα λεφτά» τόνισε. Ο κ. Καραμανλής ζήτησε την ίδια στιγμή από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραδεχθεί με τη σειρά του ότι «δεν είχε προβλέψει χάραξη, ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε χρηματοδότηση».
Διαβάστε επίσης: Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη
Αιχμέ κατά ΣΥΡΙΖΑ
Παράλληλα, ο υπουργός παρατήρησε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. «Σήμερα, έπεσαν οι μάσκες» ανέφερε και τονίζοντας πως «είδαμε δύο πτυχές του ΣΥΡΙΖΑ, είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη με τον διχαστικό κι εριστικό του λόγο και από την άλλη είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ξανθού που έκανε σοβαρές ερωτήσεις».
Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται στα 157 εκατομμύρια ευρώ και η διάρκειά του σε 36 μήνες.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο έργο, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι η δημοπράτηση του τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος σε τετράιχνη αρτηρία µε δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, και διαχωρισμένου καταστρώματος κυκλοφορίας. «Με πιο απλά λόγια, μετατρέπουμε τον υπάρχοντα δρόμο σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα πληροί όλες τις προδιαγραφές οδικής ασφάλειας» δήλωσε.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Ήπειρος και Λευκάδα περίμεναν χρόνια την παράκαμψη Αμφιλοχίας
Η χρηματοδότηση του έργου
Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι «αυτό το έργο δεν έγινε εδώ και τόσα χρόνια επειδή δεν είχε χρηματοδότηση, ενώ τώρα δημοπρατείται έχοντας εξασφαλισμένη χρηματοδότηση». Πρόκειται για ένα έργο μήκους 14 χιλιομέτρων και προϋπολογισμένου κόστους – με ΦΠΑ – 186 εκατ. Ευρώ, το οποίο εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης. Παράλληλα στο έργο έχει προβλεφθεί – ως δικαίωμα προαίρεσης υπέρ του Δημοσίου – η βελτίωση της διατομής και γεωμετρίας της Παλαιάς Εθνικής οδού Νεάπολης – Αγ. Νικολάου, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου και των συνοδών έργων. Στον εν λόγω διαγωνισμό συμμετείχαν 4 εταιρείες, εκ των οποίων προσωρινός ανάδοχος ορίσθηκε ο Άκτωρας με ποσοστό έκπτωσης 7,10% χωρίς να σημειωθεί καμία προδικαστική προσφυγή και στις 10 Ιουνίου το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε την έγκρισή του για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Επομένως, η συνολική δαπάνη του έργου διαμορφώνεται στα 157 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκειά του, δηλαδή η κατασκευαστική περίοδος, ορίστηκε στους 36 μήνες. «Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν τις εργασίες σε αυτό το τμήμα ως τα τέλη Σεπτεμβρίου» τόνισε.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ σημειώνοντας ότι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που θα γίνει με ΣΔΙΤ, έχει ενταχθεί κι αυτό στο Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος. «Με αυτό το τρόπο, με την Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα, συντηρείται το έργο ενώ σε αντίθετη περίπτωση όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, τα δημόσια έργα δεν συντηρούνται».
Όσον αφορά το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, του οποίου ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, αναμένεται η περιβαλλοντική μελέτη, προκειμένου να περάσει στην τελική φάση της υποβολής των προσφορών. «Στόχος μας είναι στις αρχές του 2023 να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στη σύμβαση παραχώρησης» τόνισε ο κ. Καραμανλής
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ