Στον τρόπο διαχείρισης των θεμάτων της ψηφιοποίησης και των νέων περιβαλλοντικών Κανονισμών από την ναυτιλιακή βιομηχανία, επικεντρώθηκε το 2ο διαδικτυακό workshop του European Shortsea Network υπό την Ιταλική Προεδρεία, έτσι ώστε η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων (ΝΜΑ) να προάγει την πράσινη ανάπτυξη και ταυτοχρόνως να παραμείνει βιώσιμη.
Η κ. Σαπφώ Σημαντώνη, Director του SPC Greece, παρουσίασε το αναθεωρημένο position paper του ESN και αναφέρθηκε στις πρακτικές που ακολουθούν οι Ευρωπαϊκές χώρες με στόχο την απανθρακοποίηση της shortsea ναυτιλίας.
Διαβάστε επίσης: Economist: Λιμάνι στρατηγικής σημασίας η Αλεξανδρούπολη
Μέσω των παρουσιάσεων των ομιλητών, αναδείχθηκε ιδιαίτερα ο ρόλος των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων χρηματοδότησης προς την κατεύθυνση υλοποίησης των στόχων μείωσης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ναυτιλία μικρών αποστάσεων, λόγω έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη υιοθέτησης νέου εθνικού νομοθετικού πλαισίου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο θα προωθεί και θα στηρίζει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και των λιμένων.
SPC Greece
Το SPC Greece ιδρύθηκε το 1998 και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ευρωπαϊκού Δικτύου ΝΜΑ. Στο Κέντρο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας η αρμοδιότητα της παρακολούθησης και εφαρμογής των κοινοτικών αποφάσεων σχετικών με την Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων σε εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων-EENMA.
Έχει αναλάβει δύο φορές τη προεδρία του Ευρωπαϊκού Δικτύου συμβάλλοντας κάθε φορά στην ενίσχυση του, ενώ μαζί με το SPC Spain, εκπροσωπεί το Δίκτυο στο European Sustainable Shipping Forum.
Η ΕΕΝΜΑ στηρίζει τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες με στόχο να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στα Ευρωπαϊκά δρώμενα συμβάλλοντας με την τεχνογνωσία της στη διαμόρφωση πολιτικών και στρατηγικών προώθησης και ενδυνάμωσης της ΝΜΑ
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons