Η ανησυχία ότι η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παικτών δείχνει να διαψεύδεται από μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που εξέτασε δεδομένα για 39.000 παίκτες από όλο τον κόσμο.
Η μελέτη του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης εντόπισε «περιορισμένες έως καθόλου ενδείξεις για αιτιακή σύνδεση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και την ευεξία», όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.
Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Royal Society Open Science, έρχονται εν μέρει σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, η οποία κατέληγε πως οι παίκτες που περνούν πολλές ώρες στην οθόνη αναφέρουν κατά μέσο όρο υψηλότερα επίπεδα ευεξίας.
«Η κοινή λογική λέει πως αν έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο για βιντεοπαιχνίδια είσαι πιθανότατα πιο ευτυχισμένος άνθρωπος» είναι η εξήγηση που δίνει στην προηγούμενη μελέτη ο καθηγητής Άνφριου Πριζιμπίλσκι.
Στη νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα παικτών, οι ερευνητές «εντόπισαν πειστικές ενδείξεις ότι το πόσο παίζει κανείς δεν έχει καμία απολύτως επίδραση σε μεταβολές της ευεξίας» είπε ο καθηγητής στο BBC.
Αξιόπιστες μετρήσεις
Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης με το gaming, αντί να χρησιμοποιεί αναφορές των ίδιων των παικτών.
Με συγκατάθεση των παικτών, η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες παραχώρησαν στους ερευνητές δεδομένα για τους χρόνους ενασχόλησης με για τον χρόνο που πέρασαν οι παίκτες σε επτά δημοφιλείς τίτλους:
- Animal Crossing: New Horizons
- Apex Legends
- Eve Online
- Forza Horizon 4
- Gran Turismo Sport
- Outriders
- The Crew 2
Το πείραμα
Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το πείραμα, οι 39.000 παίκτες συμπλήρωσαν τρεις φορές ερωτηματολόγια σχετικά με τα επίπεδα ευτυχίας, λύπης, θυμού και ενόχλησης, μεταξύ άλλων.
Η ανάλυση δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο ενασχόλησης και την ψυχική ευεξία.
«Ένα είναι σίγουρο» σχολίασε ο δρ Μάτι Βουόρε, μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα και ενδείξεις προκειμένου οι ρυθμιστικές αρχές και οι λήπτες αποφάσεων να αναπτύξουν νόμους και κανόνες για τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες».
Διαφορετική άποψη έχουν πάντως οι αρχές της Κίνας, όπου πρόσφατος κανονισμός επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν μόνο τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, και μόνο για τρεις ώρες κάθε φορά.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ο Μασκ κόβει και... ξαναράβει σχεδιαστικά το νέο ρομποταξί
Ο Μασκ δεν αποκάλυψε πότε η αυτοκινητοβιομηχανία θα πραγματοποιούσε εκδήλωση για την κυκλοφορία του ρομποταξί
Σε κυκλοφορία η beta έκδοση του νέου λειτουργικού συστήματος της Apple
To Apple iOS 18 ενσωματώνει πολλές αλλαγές, ακόμη και χωρίς την παρουσία του Apple Intelligence, που θα αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισης και λειτουργίας των iPhone
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
«Φράουλα»: Τι είναι το απόρρητο πρόγραμμα του ChatGPT
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια συνεχής φημολογία για απόρρητα πρότζεκτ που βρίσκονται υπό εξέλιξη στα εργαστήρια της OpenAI
Καθηλώνεται ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX – Παγώνουν οι αποστολές αστροναυτών
Η αποτυχία της περασμένης εβδομάδας διακόπτει ένα σερί 300 επιτυχημένων εκτοξεύσεων για τον Falcon 9 της SpaceX, έναν από τους πιο επιτυχημένους πυραύλους ολων των εποχών.
Η αγορά υπολογιστών συνεχίζει να ανακάμπτει - Αύξηση 3% το β' τρίμηνο
Σύμφωνα με την εκτίμηση της Canalys, το στάδιο είναι πλέον έτοιμο για μια επιταχυνόμενη ανάπτυξη
Γιατί τα smartphone είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη την τελευταία τριετία;
Η παγκόσμια αγορά smartphone αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση το β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων της αγοράς Counterpoint
Πόσο είναι το πάρα πολύ σε ένα χαρτοφυλάκιο; Το δίλημμα των επενδυτών της Nvidia
Οι τοποθετήσεις στην Nvidia των funds αυξήθηκαν καθώς η μετοχή ανέβηκε στα ύψη, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο
Γιατί η Κίνα αυξάνει την παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου
Πως η παραγωγή παλαιάς κοπής τσιπ παίρνει γεωπολιτικές διαστάσεις