
Η ανησυχία ότι η πολύωρη ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια έχει επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παικτών δείχνει να διαψεύδεται από μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης που εξέτασε δεδομένα για 39.000 παίκτες από όλο τον κόσμο.
Η μελέτη του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης εντόπισε «περιορισμένες έως καθόλου ενδείξεις για αιτιακή σύνδεση ανάμεσα στα βιντεοπαιχνίδια και την ευεξία», όπως αναφέρει το πανεπιστήμιο σε ανακοίνωσή του.
Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Royal Society Open Science, έρχονται εν μέρει σε αντίθεση με προηγούμενη έρευνα της ίδιας ομάδας, η οποία κατέληγε πως οι παίκτες που περνούν πολλές ώρες στην οθόνη αναφέρουν κατά μέσο όρο υψηλότερα επίπεδα ευεξίας.
«Η κοινή λογική λέει πως αν έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο για βιντεοπαιχνίδια είσαι πιθανότατα πιο ευτυχισμένος άνθρωπος» είναι η εξήγηση που δίνει στην προηγούμενη μελέτη ο καθηγητής Άνφριου Πριζιμπίλσκι.
Στη νέα μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε σε μεγαλύτερο δείγμα παικτών, οι ερευνητές «εντόπισαν πειστικές ενδείξεις ότι το πόσο παίζει κανείς δεν έχει καμία απολύτως επίδραση σε μεταβολές της ευεξίας» είπε ο καθηγητής στο BBC.
Αξιόπιστες μετρήσεις
Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη του είδους της που βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα για τον χρόνο ενασχόλησης με το gaming, αντί να χρησιμοποιεί αναφορές των ίδιων των παικτών.

Το Apex Legends ήταν ένας από τους επτά τίτλους που εξετάστηκαν (Respawn Entertainment)
Με συγκατάθεση των παικτών, η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες παραχώρησαν στους ερευνητές δεδομένα για τους χρόνους ενασχόλησης με για τον χρόνο που πέρασαν οι παίκτες σε επτά δημοφιλείς τίτλους:
- Animal Crossing: New Horizons
- Apex Legends
- Eve Online
- Forza Horizon 4
- Gran Turismo Sport
- Outriders
- The Crew 2
Το πείραμα
Στις έξι εβδομάδες που διήρκεσε το πείραμα, οι 39.000 παίκτες συμπλήρωσαν τρεις φορές ερωτηματολόγια σχετικά με τα επίπεδα ευτυχίας, λύπης, θυμού και ενόχλησης, μεταξύ άλλων.
Η ανάλυση δεν αποκάλυψε στατιστικά σημαντική σχέση ανάμεσα στον χρόνο ενασχόλησης και την ψυχική ευεξία.
«Ένα είναι σίγουρο» σχολίασε ο δρ Μάτι Βουόρε, μέλος της ερευνητικής ομάδας. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα και ενδείξεις προκειμένου οι ρυθμιστικές αρχές και οι λήπτες αποφάσεων να αναπτύξουν νόμους και κανόνες για τον περιορισμό των βιντεοπαιχνιδιών σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες».
Διαφορετική άποψη έχουν πάντως οι αρχές της Κίνας, όπου πρόσφατος κανονισμός επιτρέπει στα παιδιά να παίζουν μόνο τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, και μόνο για τρεις ώρες κάθε φορά.
Πηγή: in.gr


Latest News

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου