![Χατζηδάκης: Πάνω από 2,6 εκατ. κλήσεις εξυπηρέτησε το 1555 σε έναν χρόνο λειτουργίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/1555.webp)
Περισσότερες από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών έχει εξυπηρετήσει ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στον έναν χρόνο λειτουργίας του, με 8 στους 10 να δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης για ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά θέματα αντιμετωπίζει στη πράξη τα χρόνια προβλήματα επικοινωνίας του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του (ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ) με τον πολίτη, μέσα από ένα ολοκληρωμένο μηχανισμό πληροφόρησης και εξυπηρέτησης.
Το 1555 πήρε τη θέση 7 διάσπαρτων τηλεφωνικών κέντρων και πολλών επιμέρους τηλεφωνικών γραμμών. Οι γραμμές αυτές λειτουργούσαν με ωράρια δημοσίου, με μέσο χρόνο αναμονής τα 30΄, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο και χωρίς αρκετό προσωπικό για να ανταποκριθούν στις κλήσεις των πολιτών. Ειδικά στη περίπτωση του ΕΦΚΑ, όπου καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων, η ουσιαστική αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης συνέτεινε στο να καταταγεί ο Οργανισμός πρώτος- με 48%- σε παράπονα και καταγγελίες πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη.
Το 1555, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καλούν ανά πάσα στιγμή, σε ένα μόνο αριθμό, χωρίς καμία χρέωση, για να υποβάλλουν αιτήματα και να ενημερώνονται για εκκρεμείς υποθέσεις τους.
Το 1555 υποδέχεται κατά μέσο όρο 11.200 κλήσεις την ημέρα, με το μέσο χρόνο αναμονής να είναι μόλις 1,38 λεπτά. Μέσα σε ένα χρόνο έχουν απαντηθεί πάνω από 2,6 εκατομμύρια κλήσεις και έχει επιλυθεί – είτε άμεσα κατά τη διάρκεια της κλήσης, είτε μέσα σε λίγες μέρες – το 99,5% του συνόλου των αιτημάτων.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Ήταν επιλογή και προτεραιότητα μας η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά να μη συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι εποπτευόμενοι Φορείς του -όπως ο ΕΦΚΑ- συγκέντρωναν διαχρονικά τα περισσότερα παράπονα των πολιτών σε θέματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης. Για αυτό και θέσαμε σε λειτουργία πριν από ένα χρόνο το 1555. Το 1555 απαντά στη ντροπή των κατεβασμένων τηλεφώνων και είναι στη πράξη μια γραμμή για να βρίσκει κανείς άκρη. Έχει καταφέρει να εξυπηρετήσει 2,6 εκατομμύρια κλήσεις, με το 99,5% των αιτημάτων και των ερωτημάτων που τέθηκαν από τους πολίτες να έχουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο απαντηθεί. Για αυτό και το 1555 ήρθε για να μείνει. Το ζητούν οι ίδιοι οι πολίτες. Είναι πολύτιμος βοηθός των εργαζομένων, των ανέργων, των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων. Στόχος είναι να βελτιώνεται καθημερινά και να διορθώνει τις όποιες αδυναμίες του. 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξυπηρέτηση που έλαβαν και αυτό είναι το ισχυρότερο κίνητρο για επιπλέον βελτίωση».
Επιπλέον στοιχεία για το 1555
Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας, 8 στους 10 πολίτες που εξυπηρετήθηκαν για θέματα του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ δηλώνουν απόλυτα ή πολύ ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του.
Επίσης, το 1555 διακρίθηκε το Δεκέμβριο του 2021 ως Κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της Χρονιάς, στο πλαίσιο των Εθνικών Βραβείων που απονέμει ετησίως το Ελληνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών (ΕΙΕΠ).
Το 1555 καλύπτει σήμερα το σύνολο των εποπτευόμενων φορέων και των υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων: ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ, ΣΕΠΕ, Εργασιακές Σχέσεις, θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θέματα Ισότητας και Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής, ΝΑΤ, ΤΕΜΠΜΕ και ΤΕΚΑ (Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης). Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τη Γραμμή για τη Βία κατά των Γυναικών 15900, διαβιβάζοντας άμεσα τις σχετικές κλήσεις στους ειδικούς επιστήμονες.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στον αυξανόμενο όγκο των κλήσεων και των αιτημάτων των πολιτών, η λειτουργία του 1555 ενισχύθηκε από τον Φεβρουάριο του 2022 με την ιστοσελίδα 1555.gov.gr, η οποία επιτρέπει στον πολίτη να βρίσκει άκρη και διαδικτυακά, υποβάλλοντας τα ερωτήματα του ηλεκτρονικά και χωρίς να απαιτείται κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο.
Οι κύριες δραστηριότητες του τηλεφωνικού κέντρου περιλαμβάνουν την υποδοχή των αιτημάτων των πολιτών, την παροχή πληροφόρησης, την καταγραφή και επίλυση εξατομικευμένων θεμάτων, μέσω συστήματος ticketing. Η λειτουργία του υποστηρίζεται από ομάδα 1.000 συνολικά ατόμων, στελεχών του Υπουργείου, των εποπτευόμενων φορέων και εταιριών του ιδιωτικού τομέα με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν κατά 5,6% οι εγγεγραμμένοι ανέργοι τον Ιανουάριο του 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_ergazomenoi23-600x352.png)
Μειώθηκαν κατά 5,6% οι εγγεγραμμένοι ανέργοι τον Ιανουάριο του 2025
Σύμφωνα με τη ΔΥΠΑ, η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καταγράφουν τον μεγαλύτερο αριθμό εγγεγραμμένων
![Ασφαλιστικές εισφορές: Μείωση υπερεργασίας, υπερωριών, νυκτερινών και αργιών [παραδείγματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asfalistikeseisfores-600x337.jpeg)
Ποιες ασφαλιστικές εισφορές μειώνονται, ποιοι ωφελούνται - 5 ερωταπαντήσεις [παραδείγματα]
Προωθείται νέα διάταξη για τις ασφαλιστικές εισφορές - Πώς γίνεται ο υπολογισμός, σε ποιους κλάδους θα εφαρμοστεί
![Εφορία: Εκκαθαριστικά και πριν την υποβολή της δήλωσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/eforia-forologiki-dilosi-1-2-600x373.jpg)
Εφορία: Εκκαθαριστικά και πριν την υποβολή της δήλωσης
Προκαταβολικός φόρος σε «ύποπτους» φορολογούμενους και επιχειρήσεις
![Δωρεάν φάρμακα: Ποιοι χαμηλοσυνταξιούχοι θα τα λαμβάνουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/farmaka-1-1024x614-1-1024x614-1-1024x614-600x360.jpg)
Ποιοι χαμηλοσυνταξιούχοι θα λαμβάνουν δωρεάν φάρμακα
Το μέτρο ξεκινά την 1η Μαρτίου για επιπλέον 130.000 δικαιούχους
![Ηλεκτρονικές συναλλαγές: Εκτινάχθηκαν κατά 10,7% το 2024 μετά τη διασύνδεση POS – ταμειακών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/eet-5200427_1280-600x400.jpg)
Άλμα στις e-πληρωμές μετά τη διασύνδεση POS-ταμειακών - Ποιος κλάδος εκτινάχθηκε κατά 614%
Η διασύνδεση POS - ταμειακών πέτυχε με αύξηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές - Για κοινωνική πολιτική στην πράξη μιλά ο Κ. Χατζηδάκης
![Ξενοδοχεία: Τι προβλέπει η νέα κλαδική συλλογική σύμβαση για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/hotel-1330850_1280-600x420.jpg)
Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους
![Δώρα στο δημόσιο: Οι δύο ημερομηνίες-κλειδιά για την επαναφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ot_lefta_misthoi6-600x352.png)
Οι δύο ημερομηνίες-κλειδιά για επαναφορά των δώρων στο Δημόσιο
Με απόφαση του Προέδρου του ΣτΕ το ζήτημα θα κριθεί στις 6 Ιουνίου από την Ολομέλεια. Για τις 11 Μαρτίου έχει προσδιοριστεί στο Μισθοδικείο η προσφυγή των δικαστών
![Εργασία: Τι εμποδίζει τις γυναίκες να μπουν στην αγορά εργασίας – Ουραγός η Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ergas-600x398.jpg)
Τι εμποδίζει τις γυναίκες να μπουν στην αγορά εργασίας - Ουραγός η Ελλάδα
Τι δείχνει μελέτης της Alpha Bank για την εργασία - Το χάσμα μεταξύ ανδρών, γυναικών αλλά και νέων εργαζομένων
![Συλλογικές συμβάσεις – Εισφορά αλληλεγγύης: Από την κατάργηση… στη διατήρηση με μικρές βελτίωσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/Ot_syntaxeis3b-600x474.jpg)
«Τα γυρίζει» η κυβέρνηση για συλλογικές συμβάσεις και εισφορά αλληλεγγύης
«Ζωντανές» παραμένουν δύο μνημονιακές ρυθμίσεις σε εργασία και συντάξεις - Η κυβέρνηση προκρίνει τον εξωραϊσμό από την κατάργηση των νόμων για Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και τις συλλογικές συμβάσεις
![Adecco: Αμείβονται τα πράσινα επαγγέλματα; – Αύξηση 18% στις θέσεις εργασίας στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ergas-3-600x292-1.jpg)
Αμείβονται τα επαγγέλματα της πράσινης οικονομίας; - Έρευνα της Adecco [γραφήματα]
Ωφελημένα τα διευθυντικά στελέχη σε αυτές τις θέσεις δείχνει η έρευνα της Adecco - Μόλις στο 0,46% οι μισθολογικές αυξήσεις στις θέσεις χαμηλής ειδίκευσης