Μαθαίνουμε ότι ένα πιο παλιό σενάριο που προέβλεπε τη σύσταση υπουργείου ή υφυπουργείου Ακρίβειας (μάλλον Προστασίας του Καταναλωτή θα ήταν η καλύτερη ονομασία), ξαναθερμάνθηκε.
Επεσε, λένε οι πληροφορίες ξανά στο τραπέζι του Μαξίμου ενώ υπήρξαν και συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να υλοποιηθεί μια τέτοια ιδέα. Τις αρμοδιότητες, τους ελέγχους, την αναβάθμιση κάποιων Γενικών Γραμματειών, όλα.
Τις ιδέες αυτές έχει ακούσει και ο πρωθυπουργός, αλλά και ο διευθυντής, Γρηγόρης Δημητριάδης.
Όπως λένε πάντως οι γνωρίζοντες, για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει πρώτα ανασχηματισμός, κι αυτός δε φαίνεται στον ορίζοντα.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Από το ρωσικό «μαρτύριο της σταγόνας», στη χαλάρωση του «ταμπού» της πυρηνικής ενέργειας
Θα πρέπει επίσης να γίνουν «περικοπές» στις αρμοδιότητες του υπουργείου Ανάπτυξης. Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι κάτι τέτοιο;
Σε κάθε περίπτωση, όπως λένε στην κυβέρνηση, δεν ψάχνουν για έναν… Κίμωνα Κουλούρη της Νέας Δημοκρατίας, που θα τρέχει στις λαϊκές και θα βλέπει τα ραπανάκια.
Αλλά μια ουσιαστική δομή που θα βοηθήσει στη μείωση των τιμών, αλλά και στην καταπολέμηση της αισχροκέρδειας. Και κάτι τέτοιο χρειάζεται… τσαγανό.
Στα αζήτητα «ιερά» ακίνητα
Δεν συγκινήθηκε κανένας από τα τρία ακίνητα που σχετίζονται με το περίφημο «Ιερόν Γυναικείον Ησυχαστήριον η Ανάστασις του Χριστού – Εμμαούς» στην «καρδιά» της Καλλιθέας, στο ύψος των Τζιτζιφιών, τα οποία έμειναν και πάλι στα αζήτητα.
Συγκεκριμένα, το «ιερό σφυρί» για τις 3 εναπομείνασες οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός κτιριακού συγκροτήματος γραφείων και καταστημάτων στην Λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου (Θησέως) 330 χτύπησε μεν, ματαίως δε, καθώς δεν βρέθηκαν πλειοδότες.
Επισπεύδουσα είναι η ταιρεία «SPECIAL FINANCIAL SOLUTIONS ΜΑΕΔΑΔΠ», (ως διαχειρίστρια των απαιτήσεων της «AMOEBA ISSUER DESIGNATED ACTIVITY COMPANY» ειδικής διαδόχου της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΑΕ).
Πιο αναλυτικά, σε πλειστηριασμό βγήκαν:
– Ένα υπερυψωμένο ισόγειο 206 τ.μ., με πρόσοψη στην οδό Θησέως. Μπορεί να αποτελέσει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος. (περιλαμβάνει 3 θέσεις στάθμευσης συνολικής επιφάνειας 38,64 τ.μ.) με τιμή πρώτη προσφοράς 157.000 ευρώ.
– Ένα γραφείο 1ου ορόφου 309 τ.μ., με πρόσοψη στον αίθριο χώρο του κτιρίου με θέα στην θάλασσα και την λεωφόρο Θησέως, με τιμή εκκίνησης τα 292.000 ευρώ.
– Και ένα γραφείο 2ου ορόφου 1.380 τ.μ., ενιαίου χώρου με δυνατότητα διαμόρφωσης χώρων, το οποίο περιλαμβάνει 9 θέσεις στάθμευσης. Η τιμή πρώτης προσφοράς ήταν 1.248.000 ευρώ.
Φαίνεται πως ούτε η ελάχιστη απόσταση από το εμβληματικό Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» ούτε η ανεμπόδιστη θέα προς την θάλασσα δελέασαν κάποιον/α.
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως τον Απρίλιο άλλαξαν χέρια δύο από τις οριζόντιες ιδιοκτησίες εντός του ίδιου κτιριακού συγκροτήματος, που σχετίζονται με το ίδιο μοναστήρι.
Πλειστηριασμοί σε προεκλογική χρονιά;
Σε άτυπο μπρα ντε φερ μεταξύ κυβέρνησης και τραπεζιτών θα μετατραπεί, όπως όλα δείχνουν, το ζήτημα των πλειστηριασμών.
Οι τράπεζες και τα funds που κατέχουν τεράστια χαρτοφυλάκια δανείων, ζητούν μαζικούς πλειστηριασμούς, ουσιαστικά απελευθέρωση. Θέλουν έτσι και να πιέσουν τους δανειολήπτες να πληρώσουν και να βάλουν ακίνητα στα ταμεία τους σε μια περίοδο όπου οι τιμές στην κτηματαγορά είναι υψηλές.
Το ίδιο είχαν ζητήσει και πέρυσι, βεβαίως, βάζοντας το πήχη μεταξύ 30 και 35 χιλιάδων πλειστηριασμών, όμως, δεν έγιναν πολλά. Υπενθυμίζεται ότι το 2009 είχαν γίνει 52.000 πλειστηριασμού αξίας 4,2 δις.
Γνωρίζουμε ότι στο υπουργείο έπεσε η πρόταση από τους διαχειριστές «κόκκινων» δανείων να απελευθερωθούν οι πλειστηριασμού, με την προειδοποίηση πως αν δε γίνει αυτό θα χρειαστεί νέος γύρος τιτλοποιήσεων.
Όμως, ο Χρήστος Σταϊκούρας είναι κατηγορηματικός αντίθετος σε μια τέτοια προοπτική.
Αλλωστε, θα ήταν αυτοκτονική μια κυβέρνηση να πάει σε εκλογές με τα «σφυράκια» να βαράνε και περιουσίες να αλλάζουν χέρια. Γιατί είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν και περιπτώσεις όπου θα καταγραφούν μεγάλες αδικίες, κι άντε να φτιάξεις την εικόνα μετά. Μόλις πρόσφατα γνωστή δημοσιογράφος κινδύνευσε να χάσει το σπίτι της. Ξέρετε πόσο κακό έκανε στην εικόνα της κυβέρνησης; Βρήκαν, βέβαια, και από τον ΣΥΡΙΖΑ την ευκαιρία να επιτεθούν στη ΝΔ γιατί… παίρνει τα σπίτια του λαού.
Και θυμηθήκαμε εκείνες τις όμορφες ημέρες όπου ο Παναγιώτης Λαφαζάνης διωκόταν από την κυβέρνηση των άλλοτε συντρόφων του Συριζαίων, επειδή πήγαινε και εμπόδιζε τους πλειστηριασμούς.
Οι καταναλωτές ψωνίζουν τα βασικά
To ψωμί… ψωμάκι λένε πολλοί Ελληνες καταναλωτές οι οποίοι κόβουν όπου μπορούν έξοδα για να μπορέσουν να αποκτήσουν τα βασικά είδη που χρειάζονται. Οι επιπτώσεις του πληθωρισμού και της ακρίβειας και η αβεβαιότητα που καταγράφεται παγκοσμίως, αποτυπώνεται και στην έρευνα της EY Ελλάδος. Όταν 7 στους 10 καταναλωτές λένε ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, αυτό σημαίνει ότι δεν ξοδεύουν αλλού, αλλά κρατάνε τα λεφτά τους για τα αναγκαία αγαθά.
Επίσης, 8 στους 10 πολίτες λένε ότι αγοράζουν με βασικό κριτήριο την τιμή.
Ακόμη, δύο στους τρεις (67%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές την επόμενη φορά που θα γίνουν εκπτώσεις και περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές (83%) από αυτούς αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε
56% (από 41% που ήταν πριν από έναν χρόνο) έχουν αλλάξει τις μάρκες που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους, ή για να στραφούν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ή για να υποστηρίξουν τοπικά καταστήματα
Πάνω από τους μισούς (57%) τοποθετούνται θετικά απέναντι στις διαδικτυακές αγορές. Κι όλα αυτά ενώ δεν έχει ακόμη μπει «ταβάνι» στις ανατιμήσεις. Ερχονται κι άλλα, χειρότερα και κανείς δεν ξέρει πώς θα ξεφύγουν οι πολίτες από τη θηλιά της ακρίβειας.
Ανατιμήσεις – σοκ
Μιας και μιλάμε για ακρίβεια, δείτε τα στοιχεία μεγάλων εταιρειών διεθνώς. Π.χ. η μεγάλη πολυεθνική Unilever έχει ήδη προχωρήσει σε διψήφιες αυξήσεις στα προϊόντα της. Συγκεκριμένα, αύξησε 11,2% κατά μέσο όρο τις τιμές των βρετανικών brand της – στα οποία περιλαμβάνονται τα σαπούνια Dove, η μαγιονέζα Hellmann και τα προϊόντα καθαρισμού Cif – στο δεύτερο τρίμηνο σε ετήσια βάση και θα τις αυξήσεις περαιτέρωΟι αυξήσεις αυτές συνέβαλαν μεν στο να σημειώσει η εταιρεία μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις, αλλά ο όγκος τους μειώθηκε 2% καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε φθηνότερα προϊόντα.
Αλλά και η Coca – Cola αύξησε τις τιμές της κατά 5%, ενώ η McDonald’s ανέφερε ότι εξετάζει να προσφέρει περισσότερα μενού με έκπτωση καθώς ο πληθωρισμός ώθησε πολλούς καταναλωτές να στραφούν σε φθηνότερες εναλλακτικές.
To πρόβλημα, που εμφανίζεται και στην Ελλάδα, ξέρετε ποιο είναι; Ότι μειώνονται οι πωλήσεις αφού οι καταναλωτές αδυνατούν να αγοράσουν όπως παλιά. Κι αυτό θα δημιουργήσει ένα ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων. Μείωση του τζίρου των εταιρειών, ενδεχομένως απολύσεις και γενικότερα αναταραχή στην οικονομία.
Μην ξεχνάμε: Στην Ελλάδα ακόμη δεν έχουμε δει τις υψηλότερες τιμές. Το στοκ τελειώνει και τώρα μπαίνουν προϊόντα που έχουν ενσωματώσει και τις πρόσφατες αυξήσεις.
Ο δύσκολος χειμώνας και η φτώχεια
Ιδιαιτέρως ανησυχητικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τη φτώχεια. Ως φαίνεται υπάρχει επιδείνωση στον αριθμό όσων κινδυνεύουν με φτώχεια και κοινωνικό αποκλεισμό, την ώρα που η οικονομική ανισότητα αυξάνεται. Μάλιστα, τα παραπάνω αφορούν τα εισοδήματα του 2020, κάτι το οποίο συνεπάγεται ότι τόσο η περυσινή αλλά κυρίως η τρέχουσα χρονιά αναμένεται να δείξουν χειρότερα αποτελέσματα και μάλιστα εν μέσω μιας ενεργειακής κρίσης, η οποία σοβεί.
Είναι δε χαρακτηριστικό η Ελλάδα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση της ΕΕ, μετά τη Βουλγαρία με το υψηλότερο ποσοστό φτώχειας, ενώ στους νέους έως 17 ετών η κατάσταση είναι χειρότερη. Το ζήτημα λοιπόν είναι το ποιες είναι οι αντοχές της ελληνικής κοινωνίας, εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα, όπως προδιαγράφεται
Τι ξέρετε για τους Ψηφιακούς Νομάδες;
Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έρευνα, πραγματοποίησε το Παρατηρητήριο Ψηφιακών Νομάδων για το ρόλο των coworking spaces στην Ελλάδαστην προσέλκυση των ψηφιακών νομάδων.
Τα στοιχεία μπορούν να αποτελέσουν τροφή για σκέψη σε μια χώρα που κάνει πολλά, αλλά όχι αρκετά βήματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Στην ερώτηση “Πόσο εξοικειωμένοι είστε με την έννοια των ψηφιακών νομάδων;”, το 84,6% απάντησε πως είναι πάρα πολύ εξοικειωμένο. Ακολουθεί το υπόλοιπο 15,4% που δήλωσε πως είναι πολύ εξοικειωμένο. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι συμμετέχοντες στην έρευνα έχουν αντίληψη για την έννοια και το περιεχόμενο των ψηφιακών νομάδων.
Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες, δηλαδή σε ποσοστό 53,8%, απάντησαν πως ο ψηφιακοί νομάδες “είναι άνθρωποι που εργάζονται εξ αποστάσεως με τη χρήση τεχνολογίας, κάτι που τους επιτρέπει και να εργάζονται και περνούν καλά ταξιδεύοντας τον κόσμο”. Ακολουθεί το 38,5% που χαρακτηρίζει τους ψηφιακούς νομάδες ως “μια νέα κατηγορία εργαζομένων με ιδιαίτερες ανάγκες, η οποία όλο και θα επεκτείνεται”.
Σχετικά με το αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόταση πως “Οι ψηφιακοί νομάδες είναι το μέλλον της εργασίας”, οι περισσότεροι από τους μισούς, σε ποσοστό 53,8% απάντησαν πως “ούτε συμφωνώ/ούτε διαφωνώ”. Ακολουθεί το υπόλοιπο 46,2% που συμφωνεί με την άποψη πως οι ψηφιακοί νομάδες θα αποτελέσουν το μέλλον της σύγχρονης εργασίας.
Είναι οι coworking χώροι σας ένα από τα πρώτα μέρη που επισκέπτονται οι ψηφιακοί νομάδες όταν φτάσουν στον προορισμό;”,. Η συντριπτική πλειοψηφία, σε ποσοστό 76,9%, απάντησε πως οι χώροι τους είναι από τα πρώτα μέρη που θα επισκεφτούν οι ψηφιακοί νομάδες. Ακολουθεί το 15,4% που απάντησε πως οι coworking χώροι τους δεν είναι από τα πρώτα μέρη που επισκέπτονται.
Πώς θα φέρουμε Νομάδες
Αλλά πολύ σημαντικές είναι και οι απαντήσεις για το τι είναι αυτό που χρειάζονται οι ψηφιακοί νομάδες.
Συγκεκριμένα, σχετικά με τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η πόλη τους, ώστε να προσελκύσει ψηφιακούς νομάδες, εδώ δόθηκαν πολλές πιθανές απαντήσεις, ενώ οι συμμετέχοντες μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες από μία. Έτσι, ως μεγαλύτερο πλεονέκτημα με ποσοστό 92,3% αναδείχθηκε “το φυσικό περιβάλλον και το κλίμα”, ενώ ακολουθούν “το κόστος ζωής” με 76,9% και η “ύπαρξη κατάλληλων χώρων εργασίας (πχ. coworking spaces και βιβλιοθήκες κλπ) με 61,5%. Σημαντικό ποσοστό συγκέντρωσε και “η ασφάλεια (συμπεριλαμβανομένης της υγειονομικής)” που έρχεται τέταρτη με ποσοστό 46,2%. Στη συνέχεια, τρία πλεονεκτήματα συγκεντρώνουν το ίδιο ποσοστό, δηλαδή 38,5% και αυτά είναι: “το γρήγορο ίντερνετ στον προορισμό””, οι συνδυαστικές δραστηριότητες στην περιοχή” και “η ευκολία μετακίνησης προς τον προορισμό και εντός του προορισμού”.
Η επόμενη ερώτηση ήταν: “Κατά πόσο θεωρείτε ότι το κράτος υποστηρίζει τα coworking spaces και άλλους είδους επιχειρήσεις που σχετίζονται με τις σύγχρονες μορφές εργασίας (πχ. Παροχή κινήτρων, επιδοτήσεις, συνθήκες ανάπτυξης κ.λπ);”, το 38,5% απάντησε πως το κράτος στηρίζει λίγο τις επιχειρήσεις αυτές, ενώ από 30,8% συγκέντρωσαν οι απαντήσεις “καθόλου” και “πολύ”
Η αγωνία για τον πληθωρισμό
Οποιος οικονομικός παράγοντας στην Ελλάδα και αλλού πει ότι δεν ανησυχεί για τον πληθωρισμό θα είναι ψεύτης.
Χθες, ο διοικητής της ΤτΕ, αναφέρθηκε στον κίνδυνο του στασιμοπληθωρισμού ενώ είπε: «Το 80% της αύξησης του πληθωρισμού στην Ελλάδα είναι από εξωγενείς παράγοντες, λόγω των αυξημένων τιμών στην ενέργεια και στα τρόφιμα που είναι αποτέλεσμα του πολέμου.
Αν σταματήσει ο πόλεμος, πρόσθεσε, θα αρχίσει να βελτιώνεται δραματικά η οικονομία, τόσο παγκόσμια όσο και στην Ελλάδα.
Στο Οικονομικό Δελτίο της τράπεζας Πειραιώς αναλύονται τα δεδομένα για τον πληθωρισμό και αναφέρονται τα εξής: «Ο πληθωρισμός προβλέπεται να αυξηθεί,
κυρίως λόγω της έκρηξης των διεθνών τιμών της ενέργειας και των τροφίμων. Η μετακύληση των πληθωριστικών πιέσεων στις λοιπές κατηγορίες αγαθών (δομικός) αναμένεται να διατηρήσει τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα για ολόκληρο τον προβλεπόμενο ορίζοντα. Ο πληθωρισμός προβλέπεται να φτάσει στο 8,9% το 2022 και στο 3,5% το 2023».
Και συνεχίζει:
«Τον Ιούνιο, οι πληθωριστικές πιέσεις εμμένουν. Ο εθνικός πληθωρισμός (Δ.Τ.Κ) διαμορφώθηκε στο 12,1%, από 11,3% τον Μάιο. Τάση ανόδου κατέγραψε και ο δομικός πληθωρισμός – αν και σαφώς υπολείπεται του
γενικού – φτάνοντας στο 3,6%. Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 11,6%. Παράλληλα, τον Μάιο, οι δείκτες τιμών εισαγωγών και παραγωγού στη βιομηχανία αυξήθηκαν κατά 37,7% και 43,0% σε ετήσια βάση αντίστοιχα. Η τάση αυτή συνδέεται με την άνοδο στους δείκτες ενεργειακών αγαθών κατά 84,7% yoy και 78,2% yoy αντίστοιχα, ενώ ανοδική πορεία ακολουθούν οι δείκτες χωρίς ενέργεια (7,6% και 9,6% αντίστοιχα).
Αποταμιεύσεις, αλλά για πόσο ακόμη
Γεμάτοι είναι οι… λογαριασμοί στις τράπεζες για τον ιδιωτικό τομέα. Τα στοιχεία της ΤτΕ δείχνουν ότι τον Ιούνιο οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 2,7 δις ευρώ. Διόλου αμελητέο ποσό.
Τα νοικοκυριά και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα αύξησαν τις καταθέσεις τους κατά 721 εκατ. ευρώ ενώ οι επιχειρήσεις γέμισαν τον κουμπαρά τους κατά 2 δις.
Ενδεχομένως οι επιχειρήσεις να παίρνουν ακόμη επιδοτήσεις και να μην έχουν πληρώσεις επιστρεπτέες ενώ το καλό κλίμα μετά την πανδημία και η αύξηση του τουρισμού να συνέβαλαν στην αύξηση των καταθέσεων.
Αλλά τα νοικοκυριά γιατί; Είναι ένα καλό ερώτημα, όπως καλό είναι και το ερώτημα για το τι θα γίνει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, μήνες πληρωμών στην εφορία και εξόδων για διακοπές.
Εκεί θα δούμε πόσα χρήματα θα μείνουν στους τραπεζικούς λογαριασμούς και των νοικοκυριών και των επιχειρηματιών.
Latest News
Ο νέος πονοκέφαλος των ελληνικών τραπεζών, το «χέρι» Τραμπ στο χρηματιστήριο, η αναφορά Εξάρχου, το μισό τρισ. του Τζιτζικώστα, οι φαιδρότητες στη Ραφήνα
Όλα συνδέονται
Ο Τραμπ στηρίζει (;) Ελλάδα, έρχεται κύμα Made in USA, Κωστέτσος… συνδικαλιστής, η κρυμμένη αξία της Μπάρμπα Στάθης, τα σχέδια των εκπαιδευτηρίων Δούκα, ο «ενοχλητικός» Αυτιάς, ο “άπειρος” ΕΟΠΥΥ
Χρυσή εποχή
Ακούει αλήθειες πλέον η κυβέρνηση, το πυροτέχνημα του ΦΠΑ, έρχονται νέες παραχωρήσεις, χωρίς… εγγυητικές και πτυχία, αποφασισμένοι οι Ρώσοι στη Θεσσαλονίκη, οι γνώριμοι των προμηθειών
Έχει μήνυμα(τα) η κυβέρνηση
«Ναυαγούν» οι προσδοκίες του CVC, η Ideal, η «Μπάρμπα Στάθης» και τα σενάρια, το χαρτί της Goldair για τον Βόλο, το πριβέ δείπνο της Αθήνας
Το «ναυάγιο» του CVC
Αμερικανική σκιά στο ΧΑ, τα ραντεβού της Lamda στο Μονακό τα νέα project της ΔΕΗ, το δίωρο Κοντόπουλου – Γεράρδου, τα ΙΧ των ξένων μάνατζερ
Αμερικανικές εκλογές
Η χρηματιστηριακή «μεταμόρφωση», το μέτωπο των τραπεζών, παράλυση στους ΟΤΑ, ο πονοκέφαλος του Τζιτζικώστα, το καμπανάκι για τον τουρισμό της Αθήνας, οι αλλαγές στην Coca Cola HBC
Ο… άλλος Νοέμβριος
Το σινιάλο στις τράπεζες, ο «εξαφανισμένος» τεχνικός σύμβουλος του ΟΠΕΚΕΠΕ, τα «σύννεφα» της ακρίβειας, αλλαγή ρόλων στον ΟΤΕ, τι περιμένουμε από Aktor
DTCs σε fast track
Οι επιχειρηματίες μιλούν, οι «ουρές» των Σερρών, ζητούνται επενδυτές στο Χρηματιστήριο, το deal AVE – Κρητικός, τα «γκρεμίσματα» του Κικίλια
Η γλώσσα του σώματος
Το σαρδάμ του Εξάρχου, «καίγονται» ονόματα στη Νέα Δημοκρατία, το χαρτί των φόρων, νέος φορέας data, χάος στην οικοδομή, οι συντάξεις των Ναυτικών
Η συγκίνηση Εξάρχου
Το μεγάλο τεστ των αγροτών, το μεγάλο ξεκαθάρισμα στις κατασκευαστικές, με την πλάτη στον τοίχο το ΧΑ, το deal στην Elpedison, χαρές για τον Πιτσιλή κι ένα κουίζ
Αύριο (;) η λυπητερή...