Με σημαντική υποχώρηση εσόδων έκλεισε η τελευταία – αυτόνομη – εταιρική χρήση της Τσακίρης Πρότυπος Βιομηχανία Τροφίμων – Σνακ αν και η κερδοφορία ενισχύθηκε.
Το 2021, οι πωλήσεις της εταιρείας, που πρώτη παρήγαγε πατατάκια στην Ελλάδα το 1954, παρουσίασαν μείωση κατά 24,5% με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 6,9 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. ευρώ το 2020.
Το ποσοστό του μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στην χρήση 2021 σε 15,9% έναντι 17,5% της προηγούμενης χρήσης, ενώ το ποσοστό των λειτουργικών εξόδων προς τις πωλήσεις κυμάνθηκε στο 9% για το 2021 έναντι 12,3% στην προηγούμενη χρήση.
Διαβάστε επίσης: Φάκελος – Τρόφιμα και Ποτά: 46 deals που άλλαξαν για πάντα το τραπέζι των ελληνικών νοικοκυριών
Συμπερασματικά, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων της Τσακίρης οδήγησε σε λειτουργική κερδοφορία 477 χιλ. ευρώ. Το προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 2,3% σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε περίπου 510 χιλ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 430,6 χιλ. ευρώ αυξημένη κατά 23,2% σε σχέση με το 2020.
Τελευταία χρήση ως αυτόνομη εταιρεία
Να σημειωθεί ότι η 25η εταιρική χρήση της Tsakiris Chips, αφορά στην περίοδο 1/1/2021 έως και 29/10/2021 και είναι η τελευταία χρήση της σαν ανεξάρτητη νομική οντότητα, καθώς από τον περσινό Οκτώβριο έχει απορροφηθεί από την μητρική της Coca Cola Τρία Έψιλον.
Διαβάστε επίσης: Coca-Cola HBC: Πάνω από το αναμενόμενο τα έσοδα του α’ τριμήνου
Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε με σκοπό να συμβάλλει στην απλούστευση και τον εξορθολογισμό της κεφαλαιακής διάρθρωσης, της οργάνωσης των δραστηριοτήτων και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης και διοίκησης των εμπλεκόμενων εταιρειών.
Το πλάνο για το 2022
Στους κόλπους της πολυεθνικού ομίλου της Coca Cola 3E, προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η επιστροφή ου χαμένου τζίρου και η ενδυνάμωση των εγχώριων μεριδίων
Συγκεκριμένα, για τις προοπτικές του 2022 η διοίκηση αναφέρει ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω ανανέωση και προβολή της εικόνας μέσω διαφορετικών επικοινωνιών σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και στην παραγωγή καινοτόμων κωδικών chips που θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της Τσακίρης.
Πτώση στην κατηγορία των σνακς
Για εφέτος με βάση τα στοιχεία των εταιρειών μέτρησης που αφορούν στο πρώτο τετράμηνο του 2022 καταγράφεται κάμψη πωλήσεων κατά 3,9% στα τσιπς , κατά 3,8% στα ποπ κορν και κατά 6,4% στα σνακ τύπου τορτίγιας.
Κατά τους θερινούς μήνες η κατηγορία των αλμυρών σνακ πιθανόν να βελτιώσει τις «επιδόσεις» της. τόσο στο κανάλι HoReCa όσο και στη μικρή λιανική, εξαιτίας του αυξημένου τουριστικού ρεύματος.
Η ιστορία των αγαπημένων τσιπς
Ο Γεώργιος Τσακίρης δημιούργησε το 1954 την πρώτη μονάδα παραγωγής snacks πατάτας, στο υπόγειο του σπιτιού του στην Αθήνα έχοντας ως εξοπλισμό απλές συσκευές καθημερινής χρήσης.
Το κόψιμο της πατάτας, το τηγάνισμα αλλά και η συσκευασία των προϊόντων γίνεται χειρωνακτικά και την διανομή κάνει ο ίδιος Γ. Τσακίρης πηγαίνοντας με τα πόδια σε κοντινά θερινά σινεμά και ζαχαροπλαστεία.
Στις αρχές της δεκαετίας του 60’ και καθώς οι παραγγελίες είχαν αυξηθεί ο Τσακίρης μεταφέρει το εργαστήριο παραγωγής του σε ένα μεγαλύτερο χώρο στο Μεταξουργείο. Αγοράζει ηλεκτροκίνητο δίσκο με δύο μαχαίρια για την κοπή της πατάτας, ενώ τα τσιπς τα τηγάνιζε σε μία μεγαλύτερη φριτέζα, με καυστήρα πετρελαίου αυτή τη φορά. Παρ’ όλα αυτά τα τσιπς συνέχιζε να τα συσκευάζει με το χέρι ενώ η διανομή γινόταν αρχικά με ποδήλατο, στη συνέχεια με δίκυκλο και τελικά με τρίκυκλη μοτοσικλέτα.
Δέκα χρόνια αργότερα το εργαστήριο μεταφέρεται στο Γκάζι, ενώ η διαδικασία παραγωγής γίνεται πλέον σε στάδια και τα προϊόντα Τσακίρης διατίθενται και στα περίπτερα.
Μάλιστα ο Γ. Τσακίρης, βασισμένος στη θερμή ανταπόκριση του κόσμου, παρουσίασε στην αγορά ένα καινούριο προϊόν: τα πατατάκια σε μορφή sticks τα οποία έγιναν αμέσως ανάρπαστα.
Η μονάδα στην Αταλάντη
Τα επόμενα χρόνια η εταιρεία μετακομίζει ξανά, αυτή τη φορά στην οδό Θέμιδος στον Ταύρο και αποκτά πιο σύγχρονα μηχανήματα, ενώ 1997 δημιουργείται το εργοστάσιο στην Αταλάντη, με νέο, σύγχρονο και αυτοματοποιημένο εξοπλισμό, το οποίο λειτουργεί υπό αυστηρές συνθήκες υγιεινής και ασφαλείας.
Η αγορά όμως έχει αλλάξει και ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί. Έτσι το 1999 η οικογένεια Τσακίρη αναγκάζεται να πουλήσει το 69% της Τσακίρης ΑΒΕΕ στον όμιλο Plias, ενώ τον Ιανουάριο του 2002 μεταβιβάζει και το υπόλοιπο 31%. Το 2004 η εταιρεία προστίθεται στο δυναμικό της Coca-Cola Τρία Έψιλον.
Εποχή Δαυίδ
Πραγματοποιείται το επαναλανσάρισμα των τσιπς της Τσακίρης με ανανεωμένες συσκευασίες και τη γνωστή επικοινωνία «Αν δεν είναι Τσακίρης, δεν λέει». Από τότε μέχρι και σήμερα τα προϊόντα ανανεώνονται συνεχώς, προσφέροντας νέες γεύσεις, αλλά παράλληλα παραμένοντας πάντα πιστά στις αξίες της μάρκας.
Από τότε η κόντρα Tasty (Pepsico) – Τσακίρης (Coca-Cola 3E) για τα μερίδια της αγοράς και την επικράτηση είναι μεγάλη. Να σημειωθεί ότι η Tasty έχει προχωρήσει στην απορρόφηση της PepsiCo – Ήβη.
Latest News
Τι βλέπει η Goldman Sachs για Motor Oil και Heleniq Energy [πίνακες)
Οι παγκόσμιες παραδόσεις ντίζελ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4% σε τριμηνιαία βάση το 3ο τρίμηνο του 2024
Άντλησε 850 εκατ. ευρώ η Eurobank - Στο 4% το επιτόκιο του πράσινου ομολόγου
Τα έσοδα της Eurobank θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση ή την αναχρηματοδότηση projects με πράσινα κριτήρια
Εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Πάνελ στη Λεωφ. Αθηνών από τον Ομιλο Σαρακάκη
Η ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας για την Εγκατάσταση του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη εκτιμάται μεταξύ 82% και 88%
Παναγιωτόπουλος (ΤΕΡΝΑ): Συνεργασία για έργα με μέγιστο όφελος και χαμηλό κόστος
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ ανέφερε πως πλέον το 1 δισ. ευρώ του ΠΔΕ προφανώς δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπάρχουν σε υποδομές
Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα: Εγκαίνια του πρώτου ξενοδοχείου πέντε αστέρων στη Χίο
Το έργο πραγματοποιήθηκε μέσω χρηματοδότησης της πρώην Παγκρήτιας Τράπεζας
Οικόπεδα στο Ελληνικό αγόρασε ο Προκοπίου - Στα 500 εκατ. η συνολική επένδυση [χάρτης]
Στα οικόπεδα στο Ελληνικό αναμένεται να αναπτυχθούν οικιστικοί και γραφειακοί χώροι και εκπαιδευτικό ίδρυμα με Διεθνές Πρόγραμμα
Η οικογένεια Τσινάβου μειώνει το ποσοστό της στην Κρι Κρι – Ισχυρό ενδιαφέρον
Η οικογένεια Τσινάβου πουλά μερίδιο από το ποσοστό που κατέχει στην Κρι Κρι με στόχο την αύξηση της εμπορευσιμότητας της μετοχής
Άνοιξε βιβλίο για άντληση 750 εκατ. ευρώ η Eurobank μέσω πράσινου ομολόγου
H Eurobank θα αξιοποιήσει τα κεφάλαια που θα αντληθούν ηθούν για τη χρηματοδότηση ή την αναχρηματοδότηση projects με πράσινα περιβαλλοντικά κριτήρια.
Κορκίδης: Η επιχειρηματικότητα στο επίκεντρο των εκλογών στο ΕΒΕΠ
Σε αυτές τις αρχαιρεσίες «δεν περισσεύει κανείς», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κορκίδης
Από τις Τρεις Γέφυρες στην εξαγορά του Στάμου - Η πολυτάραχη πορεία της «Γιώτης»
Από το «Άνθος Ορύζης» μέχρι τα Sweet & Balance, η Γιώτης τόνιζε τον οικογενειακό της χαρακτήρα