Η συγκομιδή σιταριών της Ουκρανίας φέτος κινδυνεύει να είναι η μισή σε σχέση με το συνηθισμένο της μέγεθος, λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα, όπως προέβλεψε την Κυριακή ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
«Ο βασικός μας στόχος –να αποτρέψουμε μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση που προκλήθηκε από τη ρωσική εισβολή», ανέφερε ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε ανάρτησή του στο Twitter, στα αγγλικά, σημειώνοντας ότι και πάλι βρίσκεται τρόπος για να μεταφερθούν τα σιτηρά από εναλλακτικές οδούς.
Ukrainian harvest this year is under the threat to be twice less. Our main goal — to prevent global food crisis caused by Russian invasion. Still grains find a way to be delivered alternatively. Watch a new episode of @United24media «Yep, this is Ukraine»: https://t.co/JvaqQcnXb3 pic.twitter.com/hBxuvjlFWc
— Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) July 31, 2022
Ελλειψη σιτηρών, εκτίναξη τιμών
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου και ο αποκλεισμός των ουκρανικών λιμανιών στη Μαύρη Θάλασσα προκάλεσε έλλειψη βασικών πρώτων υλών και, κατ’ επέκταση, εκτόξευση των τιμών. Η Ουκρανία είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 80% των εισαγωγών σίτου του Λιβάνου και όντας ο μεγαλύτερος προμηθευτής σε χώρες όπως Σομαλία, Συρία και Λιβύη.
Για έξι μήνες όλα αυτά έχουν σταματήσει λόγω του πολέμου. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα Ουκρανία, Ρωσία και Τουρκία συμφώνησαν με τα Ηνωμένα Έθνη στη δημιουργία ασφαλών διόδων στο εμπόριο σιτηρών και λιπασμάτων, ώστε να εξομαλυνθεί ο αντίκτυπος της επισιτιστικής κρίσης. Από την Παρασκευή, καθώς τρία ουκρανικά λιμάνια ξανανοίγουν, 17 πλοία είναι έτοιμα να φύγουν με περισσότερους από 600.000 τόνους εμπορεύματος, σύμφωνα με πληροφορίες Ουκρανών αξιωματούχων.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Σκληρή παρτίδα πόκερ με τα ουκρανικά σιτηρά
Η ασφάλεια της βρετανικής Lloyd’s
Να σημειωθεί ότι όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία Ascot, το ασφαλιστικό παράρτημα της βρετανικής Lloyd’s, θα καλύψει έως και 50 εκατομμύρια δολάρια ανά φορτηγό πλοίο, ενθαρρύνοντας της ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν το ταξίδι. Όμως ακόμα υπάρχει φόβος για δυο βασικούς λόγους: την πιθανή ύπαρξη ναρκών στα λιμάνια και τον κίνδυνο ρωσικής στρατιωτικής επιθετικότητας. Ο διευθυντής της Άσκοτ Κρις ΜακΓκιλ, δήλωσε το Σάββατο στο BBC ότι «η εταιρεία θα αποζημιώσει το πλοίο που θα δεχτεί στρατιωτική επίθεση, όμως διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια αμέσως μετά». Γι αυτό πολλοί πλοιοκτήτες ανησυχούν ότι αν στείλουν τα πλοία τους στην Μαύρη Θάλασσα δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν ξανά, παρά τις διαβεβαιώσεις του ουκρανικού στρατού να βοηθήσει στην είσοδο και έξοδό τους.
Διαβάστε επίσης – Ο πόλεμος των σιτηρών το 1867
Η βρετανίδα υπουργός Εξωτερικών Λιζ Τρας καλωσόρισε την κίνηση και να καλεί τον Πούτιν να σεβαστεί τις διελεύσεις και «να επιτρέψει στα πλοία να φύγουν από την Ουκρανία ώστε να μειώσει την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει ο πόλεμός του στην επισιτιστική ασφάλεια». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όποτε και αν φύγει το πρώτο πλοίο, το δρομολόγιο θα γίνει δοκιμαστικά και μετά θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα κονβόι. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντιμίτρο Κουλέμπα δήλωσε ότι «πρέπει να υπολογιστούν τα πάντα για την πρώτη διαδρομή, να εξεταστούν για ξανά δυο και τρεις φορές».
Ο προορισμός του πρώτου πλοίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, όμως επικεφαλής της ανθρωπιστικής βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών έχει γνωστοποιήσει ότι προτεραιότητα είναι η Σομαλία, καθώς οχτώ περιοχές της χώρας βρίσκονται ήδη στα όρια του λιμού.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη