Όταν ένα γεγονός προκαλεί μια δημόσια ανταπόκριση από τη Βασίλισσα, τον πρωθυπουργό και τις Spice Girls, οι αμφιβολίες αναφορικά με το πόσο σημαντικό είναι διαλύονται γρήγορα.

Η βασίλισσα περιέγραψε τη νίκη της Αγγλίας στο Euro 2022 το βράδυ της Κυριακής ως «ένα παράδειγμα που θα αποτελέσει έμπνευση για τα κορίτσια και τις γυναίκες σήμερα και για τις μελλοντικές γενιές», ο Μπόρις Τζόνσον την αποκάλεσε «εκπληκτική νίκη», ενώ οι Spice Girls είπαν ότι ήταν σύμβολο. της «αληθινής δύναμης κοριτσιών».

Διαβάστε επίσης – Euro Women: Ιστορικό ρεκόρ θεατών στο Γουέμπλεϊ στον τελικό ανάμεσα σε Αγγλία και Γερμανία – Μεγάλη νικήτρια η Αγγλία!

Τα νούμερα τηλεθέασης επιβεβαιώνουν μια χώρα που «κατακυριεύτηκε» από το πρώτο της σημαντικό ποδοσφαιρικό τρόπαιο από το 1966. Περισσότεροι από 17 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν τον αγώνα στο BBC One, με περισσότερους να παρακολουθούν μέσω stream και σε δημόσιες προβολές.

Διαβάστε επίσης – Women’s Euro: Ώθηση στην κατανάλωση και κέρδος για την βρετανική οικονομία από τον αποψινό τελικό

Καθώς χιλιάδες άρχισαν να συγκεντρώνονται στην πλατεία Τραφάλγκαρ του Λονδίνου για να γιορτάσουν το πρωί της Δευτέρας, ήδη πολλοί είχαν σκεφτεί τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον. Οι κύριες προκλήσεις για το παιχνίδι παραμένουν ως έχουν: δημιουργία εμπορικού εισοδήματος, προσέλκυση θεατών και παροχή της ευκαιρίας σε περισσότερες γυναίκες και κορίτσια να παίξουν.

Υπάρχουν λόγοι για να είναι κανείς αισιόδοξος. Έρευνα από την Ipsos έδειξε ότι μετά το τουρνουά, το 44% των Βρετανών ενδιαφέρονται περισσότερο να παρακολουθήσουν γυναικείο ποδόσφαιρο στο μέλλον. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 64% για τους αυτοπροσδιοριζόμενους ως ποδοσφαιρόφιλους.

Είναι πιθανό να ακολουθήσουν χορηγίες. Η UEFA είπε ότι αναμένει να συγκεντρώσει μόλις 60 εκατ. ευρώ από το Euro 2022, έναντι 1,9 δισ. ευρώ από το τουρνουά ανδρών. Την επόμενη φορά, η χορηγία του γυναικείου πρωταθλήματος είναι πιθανό να είναι πιο ακριβή.

«Δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από την άνοδο εδώ», είπε ο Tim Crow, ένας σύμβουλος χορηγιών και συμφωνιών μετάδοσης. «Θα μπορούσε και πιθανότατα θα είναι μια σημαντική στιγμή. Έχουμε ένα μοναδικό σύνολο περιστάσεων εδώ και οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Έχουμε οδηγηθεί από έναν πολύ μικρό αριθμό ανθρώπων σε τεράστιους αριθμούς ανθρώπων που ασχολούνται με αυτήν την ομάδα».

Η τάση είναι πιθανό να είναι παρόμοια στο broadcasting, όπου το χάσμα είναι εξίσου μεγάλο.

Ο ιστότοπος ροής DAZN πήρε τα παγκόσμια δικαιώματα για το Champions League γυναικών για τέσσερα χρόνια για περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια.
Συγκριτικά, η Amazon θα ξοδέψει περισσότερα από αυτά για να προβάλει έναν αγώνα Champions League ανδρών μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο την επόμενη σεζόν μετά την πρόσφατη συμφωνία της με την Uefa.

Η DAZN γνωρίζει καλά την πιθανότητα αύξησης του κόστους. Η Katie Smith, αντιπρόεδρος της εταιρείας, είπε ότι η αυξημένη τηλεθέαση θα τονώσει το ενδιαφέρον των διαφημιζόμενων και τελικά θα ανεβάσει την αξία των δικαιωμάτων. «Όλα αυτά συμβάλλουν στο πώς θα αναπτυχθεί το παιχνίδι, το οποίο στη συνέχεια θα αυξήσει τα τέλη για εμάς σε λίγα χρόνια», είπε.

Οι εταιρείες έσπευσαν να προσπαθήσουν να σερφάρουν στο κύμα. Ο Κρόου είπε ότι είχε ήδη λάβει κλήσεις τη Δευτέρα το πρωί από μια σειρά brands που τώρα αναζητούν να επενδύσουν στο γυναικείο ποδόσφαιρο.

Εκτός από περισσότερα χρήματα, ένα σημαντικό ερώτημα είναι αν οι χορηγοί βλέπουν την αξία στις μακροπρόθεσμες συνεργασίες — και εξετάζουν το γυναικείο ποδόσφαιρο στο ευρύτερο πλαίσιο της δημιουργίας μιας πιο ισότιμης κοινωνίας, δήλωσε ο Tom Thirlwall, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αθλητικού μάρκετινγκ COPA90.

«Αυτό έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική στιγμή όταν έχουμε περάσει από πολλές ταχύτητες ταυτόχρονα», είπε. «Ελπίζω ότι οι άνθρωποι ψηλότερα – στη C-suite σε παγκόσμια brands – θα αρχίσουν να λένε «πρέπει να το κάνουμε αυτό». Δεν έχει να κάνει μόνο με τη χορηγία ελίτ παικτών και συλλόγων και τουρνουά, αλλά και με τη δέσμευση ενός brand στον αγώνα για ισότητα».

Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες που έχουν ήδη υπογράψει ένα τέτοιο όραμα. Η Barclays άρχισε να χορηγεί τη Γυναικεία Super League το 2019 και πρόσφατα ανανέωσε τη συμφωνία της για άλλα τρία χρόνια. Η Visa υπέγραψε ένα επταετές συμβόλαιο με την UEFA αφιερωμένο στο γυναικείο ποδόσφαιρο το 2018, ενώ η Nike κατέληξε σε μια πρωτοποριακή συμφωνία χορηγίας με τη Νορβηγή Ada Hegerberg το 2020.

Ο JD O’Lone, παγκόσμιος ηγέτης δημοσίων σχέσεων της ολλανδικής μπύρας Heineken —ένας από τους κύριους χορηγούς του Euro 2022— δήλωσε ότι είναι σημαντικό για την εταιρεία να συμμετέχει στην «πολιτιστική στροφή προς την ισότητα των φύλων στο ποδόσφαιρο».

«Αυτή είναι μόνο η αρχή. Έχουμε δεσμευτεί να υποστηρίξουμε το γυναικείο παιχνίδι μακροπρόθεσμα και ανυπομονούμε να δούμε πώς θα ανθίσουν αυτό το όμορφο παιχνίδι και οι οπαδοί του».

Ακόμα κι αν εισρεύσουν χρήματα από χορηγίες, η προσέλκυση τακτικών θεατών στους αγώνες του εγχώριου πρωταθλήματος είναι πιθανό να παραμείνει σημαντική πρόκληση. Μετά το σφύριγμα της λήξης το βράδυ της Κυριακής, η ομάδα του WSL Reading FC Women προσκάλεσε οποιονδήποτε εμπνευστεί από τις Lionesses να αγοράσει ένα εισιτήριο διαρκείας — με κόστος μόλις 65 στερλίνες για ενήλικες και 30 στερλίνες για παιδιά. Τα φθηνότερα εισιτήρια για την ανδρική ομάδα ξεκινούν από 319 στερλίνες.
Παρά το γεγονός ότι έπαιζε στη δεύτερη κατηγορία του αγγλικού ποδοσφαίρου, η ανδρική ομάδα της Ρέντινγκ συγκέντρωσε κατά μέσο όρο κόσμο περίπου 13.000 την περασμένη σεζόν, σε σύγκριση με λιγότερο από 2.000 για το τυπικό παιχνίδι WSL.

Η μάχη για διαρκή αλλαγή θα δοθεί επίσης σε επίπεδο βάσης — σε σχολεία και πάρκα σε όλη τη χώρα. Σε μια παθιασμένη έκκληση μετά τον ημιτελικό επί της Σουηδίας, ο Ίαν Ράιτ, πρώην επιθετικός της Αγγλίας, είπε: «Ό,τι και να συμβεί στον τελικό τώρα, αν τα κορίτσια δεν επιτρέπεται να παίζουν ποδόσφαιρο στο μάθημα γυμναστικής, όπως τα αγόρια, τι κάνουμε;»
Έρευνα από το England Football έδειξε ότι μόνο το 63% των σχολείων πρόσφεραν στα κορίτσια πρόσβαση στο ποδόσφαιρο στα μαθήματα φυσικής αγωγής. Ο αριθμός μειώνεται στο 44% στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η FA, με την υποστήριξη της Barclays, έχει στόχο να φτάσει το συνολικό ποσοστό στο 75% έως το 2024.

Πρόσφατα Άρθρα
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης