
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών όπως η Procter & Gamble αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος και πρέπει να αυξήσουν τις τιμές. Φαίνεται απλό. Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει επειδή κάποιοι έχουν περισσότερη δύναμη να πιέζουν τους πελάτες από άλλους. Ο πληθωρισμός βάζει μια σφήνα μεταξύ αυτών που μπορούν και εκείνων που προσπαθούν.
Το πρόβλημα φαίνεται στην πτώση του μεικτού περιθωρίου κέρδους της P&G, αριθμός που αντανακλά την τιμολογιακή ισχύ μιας εταιρείας. Η εταιρεία κατασκευής του χαρτιού υγείας Charmin, ύψους 333 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δέχθηκε ένα χτύπημα 530 μονάδων βάσης από το υψηλότερο κόστος εμπορευμάτων και ναύλων κατά το τελευταίο οικονομικό της τρίμηνο. Αύξησε τις τιμές κατά 8%, αλλά οι πελάτες αγόραζαν λιγότερα είδη και λιγότερο επικερδή. Συνολικά, το μεικτό περιθώριο κέρδους της P&G για το τρίμηνο μειώθηκε κατά 330 μονάδες βάσης, αγνοώντας τις νομισματικές κινήσεις.
Ο πιο κοντινός της αντίπαλος η Unilever έχει ένα παρόμοιο πρόβλημα: είδε το μεικτό περιθώριο της να μειώνεται, αλλά όχι τόσο πολύ. Το μερίδιο των εσόδων που απέμεινε μετά την πληρωμή της βρετανικής εταιρείας στους προμηθευτές της μειώθηκε κατά 210 μονάδες βάσης το πρώτο εξάμηνο του έτους. Στην Nestle, την εταιρεία που παράγει τις KitKat, το μεικτό περιθώριο μειώθηκε κατά 280 μονάδες βάσης το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021.
Ορισμένα προϊόντα έχουν καλύτερη απόδοση από άλλα. Ορισμένες από τις μάρκες τροφίμων της Unilever, όπως το παγωτό Ben & Jerry’s, καταλαμβάνουν μια θέση που δεν αμφισβητείται εύκολα από έναν φθηνότερο ανταγωνιστή σούπερ μάρκετ. Η Nestlé απολαμβάνει ένα παρόμοιο «γλυκό σημείο» με το παγωτό Häagen Dazs. Οι τροφές για κατοικίδια επίσης, αφού τα ζώα μπορούν να είναι οι πιο πιστοί πελάτες. Οι μάρκες απορρυπαντικών ή χαρτιού υγείας τείνουν να έχουν περισσότερα υποκατάστατα. Η Albertsons και η Kroger, δύο από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, λένε και οι δύο ότι οι πελάτες συναλλάσσονται με προϊόντα δικής τους επωνυμίας.
Τα συστατικά έχουν επίσης σημασία. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της P&G, Jon Moeller, ο πληθωρισμός θα είναι φέτος ένας από τους «σημαντικούς αντίθετους ανέμους». Οι δύο αντίπαλοί του είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στις τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής, οι οποίες έχουν ισοπεδωθεί ή πέσει. Γι’ αυτό η Unilever αναμένει ότι ο πληθωρισμός θα κορυφωθεί το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η λύση του Moeller σε ένα συρρικνούμενο μεικτό περιθώριο περιλάμβανε περικοπή πωλήσεων, γενικών και διοικητικών δαπανών για να διατηρήσει το λειτουργικό του περιθώριο. Αυτά τα έξοδα μειώθηκαν κατά 350 μονάδες βάσης σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Αυτό είναι χρήσιμο προς το παρόν, αλλά μπορεί να είναι επικίνδυνο: Εάν το μάρκετινγκ φέρνει αφοσίωση και η αφοσίωση μειώνει τον κίνδυνο των πελατών να επιλέξουν υποκατάστατα προϊόντα, η εξοικονόμηση του σημερινού κέρδους μπορεί να είναι εις βάρος του αυριανού.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος της παγκόσμιας οικονομίας - Τι δείχνει η αναταραχή στις αγορές
Η ξαφνική αλλαγή στις προσδοκίες των επενδυτών για την ανάπτυξη των τριών μεγαλύτερων οικονομικών ανατρέπει τις συναλλαγές

Ο Τραμπ κάνει την Ευρώπη ξανά μεγάλη
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ έχει προσφέρει το μεγαλύτερο ερέθισμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου

Womenomics: Οι γυναίκες είναι το μυστικό για μια ισχυρή οικονομία
Έχω δει από πρώτο χέρι ότι όταν αξιοποιείς τα ταλέντα ολόκληρου του πληθυσμού αντλείς τα καλύτερα

Το οικονομικό κόστος της επίθεσης Τραμπ στην παγκόσμια τάξη πραγμάτων
Η Αμερική προσπαθεί να αναιρέσει το ίδιο το σύστημα ανοιχτού εμπορίου που δημιούργησε

Πώς να σκοτώσετε την ανεξαρτησία της Fed
Αν ο Τραμπ ήθελε να πάρει τον έλεγχο, η συνταγματική προστασία της Ομοσπονδιακής Τράπεζας δεν είναι καθόλου ασφαλής

Η «ενέδρα» του Τραμπ στον Ζελένσκι κάνει τον Πούτιν να τρίβει τα χέρια του από χαρά
Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ο αμερικανός πρόεδρος και ο αναπληρωτής θα προκαλούσαν έναν καυγά με τον Ουκρανό ηγέτη

Η νίκη του Μερτς ανοίγει μια νέα εποχή γερμανικής αβεβαιότητας
Οι συνομιλίες για τον συνασπισμό που θα ηγηθεί τώρα ο Μερτς μπορεί σύντομα να μοιάζουν με το redux της προεκλογικής εκστρατείας