
«Η Κουκουβάγια», στα αγγλικά «The Owl». Έτσι τιτλοφορείται το διεθνές εργαστήριο ανάπτυξης σεναρίου, με την στήριξη του “Marche du Film” του Φεστιβάλ των Καννών, από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) του Δήμου Αθηναίων και το Athens Film Office, που ξεκινάει φέτος με στόχο να γίνει μια ετήσια συνάντηση μεταξύ δημιουργών και παραγωγών.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε γύρω στις 50 υποβολές σεναρίων από σεναριογράφους από όλο τον κόσμο, οι οποίοι ήδη έχουν κάνει σειρές για Netflix και Disney+, για παράδειγμα. Από αυτούς γύρω στους 15 είναι Έλληνες» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Στάθης Καλογερόπουλος, διευθυντής του Athens Film Office, προσθέτοντας ότι «τo workshop προφανώς στοχεύει στους Έλληνες σεναριογράφους, οι οποίοι θα θέλαμε οπωσδήποτε να συμμετέχουν ώστε να αξιοποιηθεί η ευκαιρία τής σύνδεσης του Έλληνα δημιουργού με τις εταιρείες παραγωγής του εξωτερικού».
Διαβάστε επίσης: Φεστιβάλ Καννών 2022: Ο «Ελβις» όπως δεν τον έχουμε φανταστεί
Το “The Owl” ανακοινώθηκε επίσημα την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου κατά τη διάρκεια του 75ου Φεστιβάλ των Καννών από την αποστολή του Athens Film Office, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία με το “Μarche du Film”, το οποίο θεωρείται διεθνώς το κορυφαίο σημείο συνάντησης παραγωγών, δημιουργών και επενδυτών της οπτικοακουστικής βιομηχανίας. Πρόκειται στην ουσία για το επιχειρηματικό παρακλάδι του ίδιου του Φεστιβάλ των Καννών, υπό την ομπρέλα του οποίου πραγματοποιούνται μια σειρά από εκδηλώσεις που για το 2023 προγραμματίζονται από τις 16 έως της 24 Μαΐου.
Διαβάστε επίσης: Φεστιβάλ Καννών 2022: Ο καπιταλισμός πάει στον Παράδεισο
Στόχος η γεφύρωση του χάσματος
«Η ιδέα για το workshop ξεκίνησε από το γεγονός ότι ενώ στην Ελλάδα γυρίζονται σειρές και ταινίες, δεν υπάρχουν σειρές και ταινίες που να έχουν ξεκινήσει από εδώ, δεν υπάρχει καμία σειρά στις πλατφόρμες που να ξεκινάει από την Ελλάδα. Επομένως, θέλαμε να γεφυρώσουμε το χάσμα που υπάρχει μεταξύ του Έλληνα δημιουργού -και του πολύ χαμηλού και περιορισμένου budget που έχουν οι ελληνικές παραγωγές- με ξένες εταιρείες παραγωγής και να αξιοποιηθεί η ιστορία που έχουν να πουν οι δικοί μας δημιουργοί» σημειώνει ο κ. Καλογερόπουλος.
Το “The Owl” θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά και όσοι υποβάλουν αίτηση συμμετοχής θα πρέπει να έχουν γράψει τουλάχιστον μία ταινία ή μερικές ώρες σε τηλεοπτική σειρά και να υποβάλουν ένα νέο προσχέδιο ταινίας ή τηλεοπτικού σεναρίου για έλεγχο. Μια επιτροπή διεθνών εμπειρογνωμόνων θα επιλέξει τους συγγραφείς των πέντε καλύτερων τηλεοπτικών και πέντε καλύτερων κινηματογραφικών σεναρίων για να συμμετάσχουν στο εργαστήριο.
«Κατά τη διάρκεια του workshop, θα πραγματοποιηθούν παράλληλα events, ένα εκ των οποίων θα αφορά τη δικτύωση των ξένων εταιρειών παραγωγής με τις ελληνικές, ώστε να υπάρχει επαφή και συνεργασία μεταξύ των δύο» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Athens Film Office. Το “The Owl” στοχεύει αφενός στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων όσων συμμετάσχουν σε αυτό, και αφετέρου στην ανάπτυξη της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας ως ένα ελκυστικό περιβάλλον για την προσέλκυση διεθνών παραγωγών στη χώρα και την ανάδειξή της σε έναν “Film Friendly” προορισμό.
«Η προβολή των τοποθεσιών μιας χώρας για το γύρισμα ξένων ταινιών εμμέσως, προφανώς, συμβάλλει στην τουριστική προβολή. Για να γίνει όμως αυτό σωστά πρέπει οι ιστορίες να είναι δομημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ελκυστικές σε ευρύτερα κοινά πέρα από αυτό της ίδιας της χώρας. Οπότε και αυτό είναι στους στόχους μας» επισημαίνει ο Στάθης Καλογερόπουλος, εξηγώντας γιατί η πρωτοβουλία υπάγεται στην ομπρέλα δράσεων της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) του Δήμου Αθηναίων.
Επένδυση σε μεγάλες παραγωγές
Ο πρόεδρος της ΕΑΤΑ, Βαγγέλης Βλάχος υπογραμμίζει: «To Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων δεν επικεντρώνεται μόνο στην υποστήριξη και την προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών, αλλά επενδύει ενεργά στις επόμενες μεγάλες παραγωγές που θα γυριστούν στην Αθήνα. Το “The Owl” και η συνεργασία μας με το “Μarche du Film” του Φεστιβάλ των Καννών, μιας από τις κορυφαίες αγορές ταινιών διεθνώς, είναι αποτέλεσμα της συστηματικής δουλειάς που έχει κάνει το Αthens Film Office τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Ανυπομονούμε να υποδεχτούμε από κοντά, αλλά και να στηρίξουμε τους δημιουργούς του “The Owl” που θα γυρίσουν την επόμενη ταινία ή τηλεοπτική σειρά στην πόλη μας».
Το εργαστήριο θα διαρκέσει εννέα μήνες και περιλαμβάνει τρία στάδια. Αρχικά, από τις 5 έως τις 9 Οκτωβρίου προγραμματίζεται ένα πενθήμερο συνέδριο δια ζώσης στην Αθήνα, κατόπιν μέσω διαδικτύου θα πραγματοποιούνται συναντήσεις και, τέλος, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, στο Φεστιβάλ των Καννών του 2023, στο «Marche du Film», θα φτάσουν πέντε ταινίες μεγάλου μήκους και πέντε τηλεοπτικές σειρές, ενώ προϋπόθεση επιλογής αποτελεί το σενάριο να μπορεί να γυριστεί στην Αθήνα ή/και την Ελλάδα. Κατά την τελετή λήξης των Καννών, δύο συμμετέχοντες θα επιλεγούν για να λάβουν ένα βραβείο residency, δηλαδή ένα μήνα παραμονής στην Ελλάδα μαζί με ένα οικονομικό έπαθλο, ώστε να ολοκληρώσουν το σενάριό τους.
Η πρωτοβουλία του εργαστηρίου ανάπτυξης σεναρίου θα πραγματοποιηθεί, επιπλέον, με την συνεργασία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την υποστήριξη της πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα ενώ επικεφαλής του θα είναι δύο καθηγητές σεναρίου του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, ο Τομ Έιμπραμς και ο Ντέιβιντ ‘Αιζακς, και θα συμμετάσχουν σημαντικές προσωπικότητες της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, όπως η Κρίστεν Μπάρνετ (Επικεφαλής Τηλεόρασης, Lea Pictures), η Τζένι Μπόργκαρς (Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, Pathe UK), η Παυλίνα Χατούπη (Executive Παραγωγός), η Julien Leroux (Διευθύνουσα Σύμβουλος & Ιδρύτρια της Paper Entertainment), η Ολίβια Μασερόνι (Agent στο πρακτορείο Verve) και άλλοι.
Η διαδικασία των αιτήσεων θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 15 Αυγούστου 2022 και περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://theowl.afo.events.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Super αθλητικά παπούτσια σε υψηλές τιμές αλλά με μικρή διάρκεια
Καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα, τα περισσότερα σούπερ παπούτσια χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και τις ..super ιδιότητες

Τα απίστευτα ποσά που έχει μοιράσει έως τώρα το Champions League
Η φάση των «16» του Champions League κλείδωσε και μαζί το πόσα χρήματα μοιράζονται οι σύλλογοι που συνεχίζουν δείχνουν τη δύναμη της διοργάνωσης

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της