
Σε αύξηση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου ντίζελ κατά τουλάχιστον ένα πέμπτο προχώρησε η Ευρώπη τον Ιούλιο, γεγονός που αντανακλά το μέγεθος της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η περιοχή στην προσπάθεια της να απεξαρτηθεί από τις ενεργειακές ροές από τη Ρωσία, που διασφαλίζουν πολύτιμα κεφάλαια στο Κρεμλίνο για τον πόλεμο που συνεχίζει να διεξάγει στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Financial Times» που επικαλείται στοιχεία από την εταιρεία του κλάδου Vortexa, η Ευρώπη εισήγαγε περίπου 700.000 βαρέλια καυσίμων την ημέρα από τη Ρωσία, μόνο τον περασμένο μήνα. Πρόκειται για ποσότητα πετρελαίου αρκετά υψηλότερη σε σχέση με τον Ιούνιο και κατά 22% μεγαλύτερη σε σχέση με τα επίπεδα εισαγωγών τον Ιούλιο του 2021.
Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Η «παλαιά οικονομία» παίρνει την εκδίκησή της
Τα νούμερα έρχονται να επιβεβαιώσουν την τεράστια δυσκολία που έχει η Ευρώπη να περιορίσει τις εισαγωγές πετρελαίου από την Ρωσία και βέβαια να εφαρμόσει την απόφαση που έχει λάβει, σύμφωνα με την οποία οι εισαγωγές θα πρέπει να μειωθούν κατά 90% μέχρι τα τέλη της χρονιάς.
«Η Ευρώπη είναι πολύ μακριά από το στόχο της αντικατάστασης του ρωσικού ντίζελ» σχολίασε ο κορυφαίος οικονομολόγος της Vortexa, Ντέιβιντ Γουές, εκφράζοντας σοβαρές αμφιβολίες για τη δυνατότητα των Ευρωπαίων να εφαρμόσουν το εμπάργκο που έχουν ανακοινώσει.
Βήματα πίσω
Βέβαια, υπάρχουν σημάδια πως το ίδιο έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται και στις Βρυξέλλες. Τον περασμένο μήνα, η Ε.Ε. χαλάρωσε κάποιες από τις κυρώσεις που είχε αποφασίσει κατά ρωσικών ομίλων όπως η Rosneft, επιτρέποντας στις ευρωπαϊκές εταιρείες να προχωρούν σε συναλλαγές μαζί τους για πετρέλαιο που έχει προορισμό τρίτες χώρες.
Αναλόγως ανακρούει πρύμναν για το επίμαχο ζήτημα που είχε να κάνει με τον αποκλεισμό της Μόσχας από την αγορά των ναυτασφαλίσεων (Lloyd’s of London). Η Ε.Ε. είχε ανακοινώσει τον αποκλεισμό πριν από δύο μήνες, περιμένοντας και τη συνεργασία της βρετανικής κυβέρνησης. Όμως, τελικά το Λονδίνο δίστασε να προχωρήσει και χωρίς την συνεργασία του, έμπαινε σε αμφιβολία η αποτελεσματικότητα του σχεδίου.
Με την αγορά του φυσικού αερίου να πιέζεται έντονα προκαλώντας τεράστιο πονοκέφαλο στις κυβερνήσεις, δεν είναι πλέον εύκολο να απορροφηθούν και οι πιέσεις στον πετρελαϊκό κλάδο. Ειδικά στο υφεσιακό τοπίο που έχει δημιουργηθεί, με την επιβράδυνση των οικονομιών της περιοχής να έχει ήδη ξεκινήσει και ουδείς να μην είναι βέβαιος που θα σταματήσει.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022