Το νεότευκτο υβριδικό ro-ro «Eco Adriatica» παρέλαβε ο ιταλικός Όμιλος Grimaldi. Πρόκειται για το 11ο από τα 12 πλοία της Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), η οποία περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.
Το «Eco Adriatica» φέρει ιταλική σημαία, έχει μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβους.
Η χωρητικότητα των επτά καταστρωμάτων του είναι διπλάσια από την προηγούμενη κλάση ro-ro μικρών αποστάσεων της εταιρείας. Στην πραγματικότητα, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 τρέιλερ και 180 αυτοκίνητα. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων.
Διαβάστε ακόμα: Νέος πρόεδρος του ICS ο Emanuele Grimaldi
Μειωμένες εκπομπές
Χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, με την ίδια ταχύτητα το «Eco Mediterranea» καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και επομένως είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Ενώ είναι ελλιμενισμένο, το πλοίο μπορεί να επιτύχει τον στόχο «μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι». Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μέγα μπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια των πλόων χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m2 ηλιακών συλλεκτών.
Τα μελλοντικά σχέδια
Σημειώνεται πως μέχρι το τέλος του 2024 ο ιταλικός Όμιλος θα έχει παραλάβει 14 νεότευκτα πλοία εκ των οποίων έξι πλοία ro-ro πέμπτης γενιάς (GG5G) με μεταφορική ικανότητας 7.800 γραμμικών μέτρων κυλιόμενου φορτίου το καθένα, έξι ro-ro-πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πολλαπλών χρήσεων ικανά να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU και 2.000 TEU το καθένα, καθώς και δύο πλοία ro-pax Superstarclass για τη βόρειο ευρωπαϊκή ακτοπλοϊκή θυγατρική, την Finnlines (με χωρητικότητα 5.100 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου και 1.100 επιβάτες το κάθε ένα).
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.