
Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης των ασφαλίστρων βρίσκονται οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
Μια νέα έκθεση της Insurance Europe (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ασφαλίσεων και Αντασφάλισης) αποκαλύπτει αυξανόμενες πιέσεις στις ασφαλιστικές εταιρείες να αυξήσουν τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς έχει αυξηθεί ο όγκος της κυκλοφορίας των οχημάτων, με αποτέλεσμα η κινητικότητα να επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: Ασφαλιστικές εταιρείες: Μείωση ενεργητικού, αύξηση καταθέσεων το α’ τρίμηνο
Οι αποζημιώσεις
Η ομοσπονδία που εδρεύει στις Βρυξέλλες, ανέφερε αύξηση στη συχνότητα αιτήσεων αποζημιώσεων το 2021 σε σύγκριση με το 2020, όταν οι περισσότεροι εργαζόμενοι έμειναν στα σπίτια τους και δούλευαν απομακρυσμένα.
Φυσικά οι συχνότητες αποζημιώσεων εξακολουθούν να είναι χαμηλότερες από τα προ-πανδημικά επίπεδα, αλλά το κόστος διευθέτησης αποζημιώσεων είναι ιδιαίτερα αυξημένο, λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης της τιμής των ανταλλακτικών.
Το κόστος σε Ιταλία και Γαλλία
Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το μέσο κόστος των απαιτήσεων αστικής ευθύνης από αυτοκίνητα αυξήθηκε σε 4.800 ευρώ το 2021 από 4.560 ευρώ που ήταν το 2019 και στην Ισπανία το κόστος των απαιτήσεων αυξήθηκε κατά 7,6%.
Διαβάστε επίσης: Ασφάλιστρα ΙΧ: Από ποιους παράγοντες εξαρτάται το ύψος τους – Πώς τα επηρέασε η πανδημία
Στη Γαλλία, το αυξανόμενο κόστος σήμαινε ότι οι συνολικές αποζημιώσεις που καταβλήθηκαν ήταν σχεδόν στα επίπεδα του 2019, με τη συχνότητα των αποζημιώσεων να εκτινάσσεται κατά 18,1% σε ετήσια βάση, ενώ υπήρξε τεράστια αύξηση κατά 24,7% στις αξιώσεις για σωματικές βλάβες.
Στη Σουηδία
Ο ασφαλιστικός σύνδεσμος της Σουηδίας απέδωσε το υψηλότερο κόστος των αποζημιώσεων στην αύξηση του αριθμού των υβριδικών αυτοκινήτων, των οποίων τα εξαρτήματα αντικατάστασης είναι συνήθως πιο ακριβά, ενώ στη γειτονική Νορβηγία, τα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 32,9% το 2021.
Καλύτερα τα νέα στη Γερμανία
Από την άλλη υπήρχαν καλύτερα νέα για τους οδηγούς στη Γερμανία, όπου η αύξηση των συνολικών ασφαλίστρων ήταν μόνο 1% το 2021, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην Μεγ. Βρετανία τα μέσα ασφάλιστρα μειώθηκαν κατά 7% σε σύγκριση με το 2020, αν και άρχισαν να υπάρχουν πιέσεις κόστους στο τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Η Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών (ABI) προειδοποιεί ότι η συνεχιζόμενη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και ανταλλακτικών αυξάνει τους χρόνους επισκευής οχημάτων, γεγονός που αυξάνει παράλληλα και το κόστος των οχημάτων αντικατάστασης. Επίσης, επισήμανε ότι οι επισκευές γίνονται επίσης πιο ακριβές, με τον πληθωρισμό να επηρεάζει την τιμή των πρώτων υλών, όπως το χρώμα.
Ο διευθυντής γενικής ασφαλιστικής πολιτικής της ABI, James Dalton δήλωσε πως «όπως και άλλοι κλάδοι, οι ασφαλιστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αυξανόμενα κόστη». Κάνοντας μια πρόβλεψη για το μέλλον, προέβλεψε ότι οι ασφαλιστές στον τομέα αυτοκινήτου θα έχουν ζημίες φέτος λόγω του υποκείμενου πληθωρισμού και της πτώσης των ασφαλίστρων, οδηγώντας σε αύξηση 18% στα ασφάλιστρα των καταναλωτών το 2023, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αυξάνουν παράλληλα το κόστος αποζημίωσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Τέλος (;) το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε καύσιμα και τρόφιμα - Το σενάριο με πληθωρισμό
Τι αναφέρουν στον ΟΤ έγκυρες πληροφορίες για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης

Παπασταύρου για Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό: Παρακαταθήκη για το μέλλον
Ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου είπε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά έναν χάρτη που θέτει ξεκάθαρους και ρεαλιστικούς κανόνες

Οι έξι αλλαγές στις κληρονομιές - Τι έχει κλειδώσει, τι εξετάζεται
Έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις για τις περιπτώσεις διαζυγίου, διαδοχής συγγενών και συμφώνου συμβίωσης, όταν δεν υπάρχει διαθήκη