
Η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται ήδη σε ύφεση, καθώς η κρίση του κόστους ζωής έχει καταστροφικές συνέπειες για τα εισοδήματα των νοικοκυριών. Αυτό είναι το συμπέρασμα κορυφαίας δεξαμενής σκέψης της χώρας.
Σε μια ζοφερή αξιολόγηση το Εθνικό Ινστιτούτο Οικονομικών και Κοινωνικών Ερευνών (NIESR) διαπιστώνει ότι το μέσο πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα θα μειωθεί κατά 2,5% φέτος και θα παραμείνει κατά 7% χαμηλότερο από τα προ-πανδημίας επίπεδα, έως το 2026.
Διαβάστε ακόμα: «Φρένο» στο ξέπλυμα χρήματος με το νέο κτηματολόγιο
Περίοδος στασιμοπληθωρισμού και ύφεσης
«Η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου οδεύει σε μια περίοδο στασιμοπληθωρισμού με υψηλό πληθωρισμό και ύφεση που πλήττει την οικονομία ταυτόχρονα», δήλωσε στο Bloomberg ο αναπληρωτής διευθυντής μακροοικονομικών του NIESR, Στέφεν Μίλαρντ.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος του NIESR εκτίμησε επίσης ότι ο αριθμός των νοικοκυριών που ζουν από μισθό σε μισθό σχεδόν θα διπλασιαστεί σε 7 εκατομμύρια έως το 2024, συμπεριλαμβανομένων 5,3 εκατομμυρίων χωρίς καμία δυνατότητα αποταμίευσης.
Πρόσθεσε επίσης ότι αυτοί οι άνθρωποι θα υποχρεωθούν να χρεωθούν ή να καθυστερήσουν πληρωμές, καθώς οι συνεχώς αυξανόμενοι λογαριασμοί ενέργειας «απορροφούν» το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων.
Διαβάστε ακόμα: Ο πληθωρισμός «δάγκωσε» τα βρετανικά cheeseburger
Η πολιτική διάσταση
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η ύφεση, η οποία σύμφωνα με το NIESR θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2023, αποτελεί και μια υπενθύμιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι δύο υποψήφιοι που διεκδικούν να αντικαταστήσουν τον Μπόρις Τζόνσον στο νούμερο 10 της Ντάουνινγκ Στριτ και στο γραφείο του πρωθυπουργού.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομολόγων, η βρετανική κυβέρνηση θα αναγκαστεί να ανταποκριθεί, υποδεικνύοντας ότι απαιτείται καθορισμένος στόχος αντί της προσέγγισης δημοσιονομικής διαχείρισης του παρελθόντος.
Τέλος, το Εθνικό Ινστιτούτο Οικονομικών και Κοινωνικών Ερευνών της Βρετανίας επισημαίνει ότι διευρύνεται το οικονομικό χάσμα μεταξύ Λονδίνου και της υπόλοιπης Βρετανίας. Κάτι που μεταφράζεται στην εκτίμηση ότι η πολιτική της βρετανικής κυβέρνησης για «ισοπέδωση» των λιγότερο εύπορων περιοχών υπολείπεται της πραγματικότητας.


Latest News

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα

H Volvo «λύνει το χειρόφρενο» των απολύσεων στις ΗΠΑ - Περικοπές 800 θέσεων εργασίας
Οι απολύσεις στη Volvo είναι η πιο πρόσφατη απάντηση από τη βιομηχανία αυτοκινήτων και φορτηγών που πλήττεται από τους δασμούς

Ντάλι (Fed): Στον «πάγο» τα επιτόκια για όσα χρειαστεί – Πότε βλέπει μειώσεις
Η Ντάλι της Fed εκτιμά ότι οι κίνδυνοι για τον πληθωρισμό είναι πιο αυξημένοι φέτος

Ταϊβάν: Φρένο στις ανοικτές πωλήσεις μετοχών εν μέσω δασμολογικής αβεβαιότητας
Η Επιτροπή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας της Ταϊβάν σημείωσε ότι οι περιορισμοί θα συνεχιστούν, χωρίς να αναφέρει πότε μπορεί να αρθούν.

Τα πρώτη κινεζικά αεροπλάνα COMAC πετούν στο Βιετνάμ
Η COMAC ήδη από το 2024 αύξησε τα σχέδια πωλήσεων και παραγωγής και εμπορεύεται το C919 εκτός Κίνας.