
«Ψαλιδίζουν» και τις ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά, το εισόδημα των οποίων εξανεμίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα

Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις χειρότερες επιδόσεις για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3%.
Πάντως, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά μια καλύτερη συνέχεια.
Αδειάζει το καλάθι
Η μείωση στις αγορές στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται στη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού.
Αν και οι τιμές ανέβηκαν, από 77,9 ευρώ που ήταν η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού τον Ιανουάριο εφέτος, τον Ιούνιο είχε πέσει στα 76,6 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 77,90 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Κι αυτό γιατί καταγράφεται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Από 36,5 τεμάχια τον Ιανουάριο «έπεσαν» σε 33,7 τον Ιούνιο.
Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα
Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).

Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%) και τα ζυμαρικά (+14%).
Χάθηκαν οι προσφορές
Η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group.
Όμως, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν κάτω από οποιοδήποτε είδος προωθητικής ενέργειας ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων τεμαχίων.
Αυτό δείχνει ότι λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερες χρονικές περιόδους είχαν έκπτωση, με αποτέλεσμα λιγότερες παρορμητικές αγορές.
Τα προϊόντα για κατοικίδια συνεχίζουν να πουλάνε
Προϊοντικά, μόνο τα είδη για κατοικίδια ήταν η κατηγορία που διασώθηκε ουσιαστικά κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ οριακά αυξημένη παρουσιάζεται και η κατηγορία προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Συγκεκριμένα, η αξία online αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% , ενώ 1% υψηλότερα κινήθηκε η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αντίθετα, τα κατεψυγμένα είδη και τα προϊόντα αρτοποιίας υποχώρησαν.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.


Latest News

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου

Τράπεζα Πειραιώς: Ξεκινά η συγχώνευση με την Πειραιώς Financial Holdings
Με την ολοκλήρωση της Συγχώνευσης, η Τράπεζα θα διατηρήσει την άδεια που κατέχει ως πιστωτικό ίδρυμα

Νέο μέλος εκλέχθηκε στο ΔΣ της Τράπεζας Πειραιώς
O Jeremy John Masding αντικαθιστά τον παραιτηθέντα Σολομώντα Μπεράχα

Aegean: Ακυρώσεις και αλλαγές πτήσεων στις 28 Φεβρουαρίου λόγω της απεργίας
Επαναπρογραμματισμός των πτήσεων της Aegean λόγω απεργίας - Αναλυτικά οι πίνακες των πτήσεων

Μικρή αύξηση στα κέρδη του δ' 3μηνου του ΟΤΕ περιμένει η ΑΧΙΑ
Για το τρίμηνο, η ΑΧΙΑ αναμένει ότι ο όμιλος θα παρουσιάσει έσοδα 919,1 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα κατά 1,2% σε ετήσια βάση

ΑΧΙΑ: Στα 9,10 ευρώ η τιμή στόχος για τον ΔΑΑ - Tι περιμένει στα αποτελέσματα του 2024
Η σύσταση της AXIA για τη μετοχή είναι για αγορά, με τιμή στόχο στα 9,10 ευρώ

ΑΧΙΑ για Metlen: Οι 4 πιθανές κατευθύνσεις για το στόχο των 2 δισ. στα EBITDA
Η ΑΧΙΑ διατηρεί τη σύσταση για αγορά στη μετοχή και την τιμή στόχο στα 48,60 ευρώ - Ο Ευάγγελος Μυτιληναίος προανήγγειλε δύο εταιρικές ενέργειες

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Alpha – Όσα έγιναν στο πρώτο Culture Day
Με τη συμμετοχή χιλιάδων εργαζομένων του Ομίλου στην Ελλάδα και το εξωτερικό, παρουσιάστηκαν ο νέος εταιρικός σκοπός και οι αξίες της Alpha Bank

Στα €493,8 εκατ. το χαρτοφυλάκιο της Premia Properties - Οι επενδύσεις του 2024
Ακίνητα και συμμετοχές, αυξημένες κατά 64%, για την Premia Properties το 2024 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά