
«Ψαλιδίζουν» και τις ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά, το εισόδημα των οποίων εξανεμίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα

Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις χειρότερες επιδόσεις για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3%.
Πάντως, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά μια καλύτερη συνέχεια.
Αδειάζει το καλάθι
Η μείωση στις αγορές στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται στη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού.
Αν και οι τιμές ανέβηκαν, από 77,9 ευρώ που ήταν η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού τον Ιανουάριο εφέτος, τον Ιούνιο είχε πέσει στα 76,6 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 77,90 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Κι αυτό γιατί καταγράφεται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Από 36,5 τεμάχια τον Ιανουάριο «έπεσαν» σε 33,7 τον Ιούνιο.
Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα
Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).

Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%) και τα ζυμαρικά (+14%).
Χάθηκαν οι προσφορές
Η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group.
Όμως, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν κάτω από οποιοδήποτε είδος προωθητικής ενέργειας ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων τεμαχίων.
Αυτό δείχνει ότι λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερες χρονικές περιόδους είχαν έκπτωση, με αποτέλεσμα λιγότερες παρορμητικές αγορές.
Τα προϊόντα για κατοικίδια συνεχίζουν να πουλάνε
Προϊοντικά, μόνο τα είδη για κατοικίδια ήταν η κατηγορία που διασώθηκε ουσιαστικά κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ οριακά αυξημένη παρουσιάζεται και η κατηγορία προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Συγκεκριμένα, η αξία online αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% , ενώ 1% υψηλότερα κινήθηκε η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αντίθετα, τα κατεψυγμένα είδη και τα προϊόντα αρτοποιίας υποχώρησαν.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.


Latest News

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων