«Ψαλιδίζουν» και τις ηλεκτρονικές αγορές από τα σούπερ μάρκετ τα νοικοκυριά, το εισόδημα των οποίων εξανεμίζεται λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Παρότι καταγράφεται μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ έπεσε στα 134 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα, σημειώνοντας πτώση 5%, συγκρινόμενη με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στα 141 εκατ. ευρώ από 56,3 εκατ. ευρώ το 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Αγορές με το σταγονόμετρο σε καύσιμα, τρόφιμα και ρούχα
Ο Απρίλιος ήταν ο μήνας με τις χειρότερες επιδόσεις για τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, καθώς σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 24,3%.
Πάντως, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά μια καλύτερη συνέχεια.
Αδειάζει το καλάθι
Η μείωση στις αγορές στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ αποτυπώνεται στη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού.
Αν και οι τιμές ανέβηκαν, από 77,9 ευρώ που ήταν η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού τον Ιανουάριο εφέτος, τον Ιούνιο είχε πέσει στα 76,6 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα 77,90 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Κι αυτό γιατί καταγράφεται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Από 36,5 τεμάχια τον Ιανουάριο «έπεσαν» σε 33,7 τον Ιούνιο.
Ποια είδη διαγράφονται από τη λίστα
Ο υψηλός πληθωρισμός, πέρα από την αρνητική του επίδραση στη συνολική κατανάλωση, επηρεάζει και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε ορισμένα είδη που δεν θωρούνται «βασικά», όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%) και τα ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%).
Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα σε τρόφιμα με χαμηλότερο κόστος, όπως τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (+14%) και τα ζυμαρικά (+14%).
Χάθηκαν οι προσφορές
Η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%, σύμφωνα με την έρευνα της Convert Group.
Όμως, το ποσοστό των προϊόντων που πουλήθηκαν κάτω από οποιοδήποτε είδος προωθητικής ενέργειας ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων τεμαχίων.
Αυτό δείχνει ότι λιγότερα προϊόντα ή για μικρότερες χρονικές περιόδους είχαν έκπτωση, με αποτέλεσμα λιγότερες παρορμητικές αγορές.
Τα προϊόντα για κατοικίδια συνεχίζουν να πουλάνε
Προϊοντικά, μόνο τα είδη για κατοικίδια ήταν η κατηγορία που διασώθηκε ουσιαστικά κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ οριακά αυξημένη παρουσιάζεται και η κατηγορία προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Συγκεκριμένα, η αξία online αγορών στα προϊόντα για κατοικίδια αυξήθηκε κατά 14% , ενώ 1% υψηλότερα κινήθηκε η κατηγορία των προϊόντων περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Αντίθετα, τα κατεψυγμένα είδη και τα προϊόντα αρτοποιίας υποχώρησαν.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.
Latest News
Πώς αλλάζει το voucher τη μάχη στην οπτική ίνα – Τι αναμένει η αγορά
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν τη συγκεκριμένη κρατική επιδότηση νέων συνδέσεων, το Gigabit voucher, σημαντικό εργαλείο που θα επιτρέψει στην αγορά να κινηθεί πιο επιθετικά
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών