![Κεφαλονιά: Στα τέλη του 2022 ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για το «Αργοστόλι – Πόρος»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/IMG_2362.jpeg)
Ο διαγωνισμός για το έργο «Βελτίωση του Οδικού άξονα Αργοστόλι – Πόρος» με προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2022, ενώ ήδη έχει επιτευχθεί σημαντική μελετητική ωρίμανση.
Όπως τονίζεται, για το έργο ενημερώθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Κεφαλονιά.
Όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης: «Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την Κεφαλονιά καθώς ένα αίτημα ετών της τοπικής κοινωνίας, η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης “Αργοστόλι – Πόρος” ξεκινά. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αντιληφθήκαμε από την πρώτη στιγμή ότι ο δρόμος που συνδέει το λιμάνι του νησιού με το Αργοστόλι χρειαζόταν την παρέμβασή μας προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο του και στις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης. Με ταχύτατους ρυθμούς χαρακτηρίσαμε το έργο προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, Εθνικού Επιπέδου με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το ωριμάσαμε μελετητικά και έως το τέλος του 2022 θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό, για να ξεκινήσει στη συνέχεια η κατασκευή του».
Δείτε την παρουσίαση του έργου
«Η Κεφαλονιά, οι κάτοικοι του νησιού και οι επισκέπτες της, θα έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο δρόμο. Οι μετακινήσεις θα είναι ταχύτερες, έως και 20% του σημερινού χρόνου, κυρίως, όμως, θα είναι πιο ασφαλείς. Λαμβάνουμε, επιπλέον, μέριμνα ώστε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα της οδού σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων που στο παρελθόν έχουν “πληγώσει” το νησί. Αποδεικνύουμε με έργα στους κατοίκους της Κεφαλονιάς ότι η Πολιτεία και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι δίπλα τους και προχωρά σε όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες που εξασφαλίζουν την ευημερία του τόπου», πρόσθεσε.
Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης είναι τα τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου της διαγωνιστικής διαδικασίας μέχρι την υπογραφή της σύμβασης.
Διαβάστε επίσης: Νέα σύμβαση για αναβάθμιση και επέκταση του αεροδρομίου της Χίου «Όμηρος»
Οφέλη
Η οδός διέρχεται μέσα από πληθώρα οικισμών (Τραυλιάτα, Περατάτα, Βλαχάτα, Πλατειές, Βαλεριάνο, Πάστρα, Αγία Ειρήνη, Τζανάτα) και έχει χαρακτηριστικά που μεταβάλλονται σημαντικά ανά τμήματα. Αυτό έχει ως συνέπεια, η μέση ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 50χλμ/ώρα χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσπέρασης, με συνέπεια αυξημένη επικινδυνότητα και χρόνο διαδρομής που φθάνει τη μία ώρα.
Με τη κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:
- Η αύξηση της οδικής ασφάλειας με την παροχή δυνατότητας ασφαλούς προσπέρασης σε ποσοστό άνω του 20% σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας ομαλά ισοκατανεμημένο κατά μήκος της διαδρομής, τη λήψη μέτρων πρόληψης των ατυχημάτων εντός και εκτός οικισμών και την εφαρμογή αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα σε όλο το μήκος.
- Η μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής κατά 20% περίπου λόγω των διαθέσιμων μηκών προσπέρασης 7χλμ περίπου σε κάθε κατεύθυνση κυκλοφορίας.
- Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας της οδού σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων τύπου Ιανού με την αντικατάσταση του συνόλου των οχετών και την κατασκευή τοίχων αντιστήριξης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατά μήκος της οδού προβλέπονται, μεταξύ άλλων, οι ακόλουθες εργασίες:
- Τμήματα εντός οικισμών συνολικού μήκους 14χλμ: Ήπια μέτρα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
- Τμήματα εκτός οικισμών με παρόδιες χρήσεις συνολικού μήκους 8χλμ: Βελτίωση της χάραξης και διαπλάτυνση της οδού.
- Υπεραστικά τμήματα συνολικού μήκους 15χλμ: Βελτίωση της χάραξης και πρόβλεψη 3ης λωρίδας εναλλασσόμενης προσπέρασης με αύξηση του πλάτους της οδού.
- Κατασκευή 12 ισόπεδων κόμβων στις κύριες συνδέσεις.
- Κατασκευή νέας γέφυρας στην είσοδο του Πόρου για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
- Αντικατάσταση του συνόλου των 97 υφιστάμενων οχετών της οδού με νέους.
- Αντιολιθηρή ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας σε όλο το μήκος.
- Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας.
Λιμάνι Αργοστολίου
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό για τις στοχευμένες δράσεις που υλοποιούνται στο λιμάνι του Αργοστολίου.
Οι παρεμβάσεις που γίνονται πρόκειται να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης του Αργοστολίου, να βελτιώσουν την εικόνα της περιοχής και να αναβαθμίσουν τις λιμενικές υποδομές.
Διαβάστε επίσης: Πράσινο φως για αρδευτικά έργα ύψους 61,9 εκατ. ευρώ
Ειδικότερα, υλοποιούνται εργασίες για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκλήθηκαν στο κεντρικό λιμάνι του Αργοστολίου και ταυτόχρονα αλλάζει η εικόνα συνολικά του παραλιακού μετώπου της πόλης.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
Παράλληλα, γίνεται επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού και προχωρά ο σχεδιασμός για την μετεγκατάσταση του εμπορικού κομματιού του λιμανιού από την πόλη. Το όφελος θα είναι η αποσυμφόρηση του αστικού ιστού από την κυκλοφορία μεγάλων οχημάτων και η αναβάθμιση της συνολικής εικόνας της πόλης. Επιπλέον, βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.
Υπό μελέτη βρίσκεται η κατασκευή νέου εμπορικού προβλήτα στο ανατολικό τμήμα του λιμένα, στην περιοχή του Δραπάνου, ικανοποιώντας και το σχετικό αίτημα της Δημοτικής Αρχής για τη μεταφορά του εμπορικού τμήματος του λιμένα στο Δράπανο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών