
«Ο ορισμός μου για την ύφεση είναι ένας ολιστικός ορισμός. Ξεπερνά πολύ τα δύο τρίμηνα αρνητικού ΑΕΠ», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος της Allianz και πρώην διευθύνων σύμβουλος της PIMCO, Μοχάμεντ Ελ-Εριάν, υπογραμμίζοντας ότι ο κίνδυνος ύφεσης «γίνεται όλο και μεγαλύτερος».
«Η αγορά εργασίας είναι πολύ ισχυρή. Οι καταναλωτικές δαπάνες είναι πολύ ισχυρές. Οι ισολογισμοί των επιχειρήσεων είναι πολύ ισχυροί. Απλώς δεν είμαστε σε ύφεση. Είναι υψηλός ο κίνδυνος ύφεσης; Ναι, είναι ψηλά και ανεβαίνει», είπε χαρακτηριστικά ο βετεράνος οικονομολόγος στην εκπομπή «Influencers with Andy Serwer» της Yahoo Finance.
Τόνισε μάλιστα ότι, η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ συσφίγγει τη νομισματική πολιτική σε μια επιβραδυνόμενη οικονομία. Η πρόσφατη πρόβλεψη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου δείχνει ότι όλοι οι κύριοι τομείς της παγκόσμιας οικονομίας επιβραδύνονται, χαρακτηρίζοντας τις συνθήκες «ζοφερές και αβέβαιες».
Και υποστήριξε ότι για να αποτραπεί η ύφεση των ΗΠΑ, πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα τέσσερα μέτρα.
Το θηρίο του πληθωρισμού
«Πρώτα και κύρια, πρέπει να θέσουμε υπό το θηρίο του πληθωρισμού», είπε ο λ – Εριάν: «Πρόκειται για μια Fed που πρέπει να δράσει όχι μόνο για να συσφίξει τη νομισματική της πολιτική, αλλά και να ανακτήσει την αξιοπιστία της», είπε.
Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση πρέπει «να στοχεύσει περισσότερο τη δημοσιονομική πολιτική για να προστατεύσει τα πιο ευάλωτα τμήματα της κοινωνίας μας. Αυτό έχει τεράστιες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές συνέπειες».
Πρότεινε «μεταρρυθμίσεις υπέρ της ανάπτυξης, υπέρ της παραγωγικότητας που πρέπει να γίνουν, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της συμμετοχής του εργατικού δυναμικού», προκειμένου να βελτιωθούν οι αλυσίδες εφοδιασμού.
«Τέλος, ας μην ξεχνάμε την οικονομική σταθερότητα. Ας μην ξεχνάμε πώς ο κίνδυνος όχι μόνο έχει μεταμορφωθεί και μεταναστεύσει από τις τράπεζες σε μη τράπεζες, αλλά και οι μη τράπεζες ενθαρρύνθηκαν, από χρόνια μηδενικών επιτοκίων και μαζικών και προβλέψιμων εγχύσεων ρευστότητας, να αναλάβουν», υποστήριξε.
«Έτσι, ο μη τραπεζικός τομέας εξακολουθεί να είναι οφσάιντ. Και πρέπει να παρακολουθούμε τον κίνδυνο χρηματοπιστωτικής σταθερότητας γιατί θα μπορούσε να επανέλθει και να βλάψει την οικονομία», πρόσθεσε.


Latest News

Το Brexit, οι δασμοί των ΗΠΑ και η αναπόφευκτη σύγκριση
Οι υποστηρικτές του Brexit προέβαλαν το εγχείρημα ως «μαγική λύση» που θα αντιμετώπιζε τα προβλήματα της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας

Νέα άνοδος για το Bitcoin - Κέρδη 3% απο τις αρχές Απριλίου
Με άλμα περίπου 3% το Bitcoin ξεπέρασε τα 87.600 δολάρια το πρωί της Δευτέρας στη Σιγκαπούρη- Η άνοδος εξάλειψε το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών που είχε υποστεί από τις 2 Απριλίου

Η Ford σταματά τις αποστολές οχημάτων στην Κίνα λόγω δασμών
Η Ford ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις αποστολές των F-150 Raptor, Mustang και των SUV Bronco που κατασκευάζονται στο Μίσιγκαν προς την Κίνα

Στην αντεπίθεση περνά η Κίνα - Ποιους απειλεί με αντίποινα
Η Κίνα αντιτίθεται σθεναρά σε οποιοδήποτε απειλήσει τα συμφέροντα της χώρας

Βουτιά στην παγκόσμια εμπιστοσύνη - Τι δείχνει ο δείκτης FT Tiger
Το σοκ των δασμών και η διολίσθηση της αγοράς είναι μεταξύ των αυξανόμενων απειλών για την ανάπτυξη

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz