Τον 6ο μικρότερο συντελεστή φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα έχει η Αθήνα ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πόλεις Με την ηλεκτροκίνηση να κάνει άλματα και να μπαίνει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, η ελληνική πρωτεύουσα παραμένει μία από τις πόλεις της Ευρώπης που υπολείπεται σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Διαθέτει μόλις 0,1 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, γεγονός που δείχνει ότι πρέπει το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξει μεγάλη πρόοδος στον τομέα των υποδομών.
Διαβάστε επίσης: ΕΕ: Τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να είναι κλιματικά ουδέτερα από το 2035
Σύμφωνα με έρευνα της βρετανικής υπηρεσίας σύγκρισης τιμών, Uswitch, η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές. Εντύπωση κάνει η πολύ χαμηλή βαθμολογία του Παρισιού στη συγκεκριμένη έρευνα, με τους Γάλλους να υπολείπονται σημαντικά σε υποδομές, καθώς υπάρχουν μόλις 0,16 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο.
Μόλις 62 φορτιστές
Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Ο συντελεστής ανά 100.000 κατοίκους είναι μόλις 0,02, δηλαδή 88% χαμηλότερος από αυτόν της Ρώμης (0,18), ενώ τους λιγότερους δημόσιους φορτιστές στην Ευρώπη έχει η πρωτεύουσα της Βουλγαρίας με μόλις 15 σημεία φόρτισης στο σύνολό της. Το Βίλνιους της Λιθουανίας έχει μόλις 21 φορτιστές, 69% λιγότερους από τη Βαρσοβία της Πολωνίας (68), ενώ το Βουκουρέστι της Ρουμανίας έχει 121 σημεία φόρτισης.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν κάνει μεγάλα βήματα ανάπτυξης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Όσλο της Νορβηγίας που κατέχει την πρώτη θέση με 5,47 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο. Διαθέτει 2.481 σημεία φόρτισης, όταν η Κοπεγχάγη (Δανία) διαθέτει 95 φορτιστές. Με σχεδόν 4 φορτιστές (3.98) ανά 100.000 κατοίκους, η πρωτεύουσα της Νορβηγίας είναι η ευρωπαϊκή πόλη που μπορεί να υποστηρίξει καλύτερα τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Λονδίνο ακολουθεί στη λίστα, με 3,17 φορτιστές ανά χλμ² και συνολικά σχεδόν 4,991 σημεία, ενώ ακολουθούν το Άμστερνταμ με 2,24 φορτιστές και 680 σημεία, Λισσαβώνα με 2,09 φορτιστές και 1.332 σημεία φόρτισης και οι Βρυξέλες με 1,35 φορτιστές και 220 σημεία φόρτισης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης