Ολοκληρώνεται το «λίφτινγκ» στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος από τον Δήμο Αθηναίων, με το σημείο να είναι πλέον προσβάσιμο σε κατοίκους και επισκέπτες. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, το έργο διαπλάτυνσης που πραγματοποιήθηκε στο κάτω τμήμα του πεζοδρομίου επί της Φιλελλήνων, στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου, δημιούργησε έναν νέο κοινόχρηστο χώρο πιο ελκυστικό αλλά και μια αναζωογονημένη «πρόσοψη» για τον πεζόδρομο της Ερμού.
«Κάθε έργο που υλοποιούμε βάζει στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Απελευθερώνουμε αναγκαίο δημόσιο χώρο, ενισχύουμε τη βιωσιμότητα της πόλης και ανανεώνουμε τον απαρχαιωμένο αστικό εξοπλισμό. Η ανάπλαση της κάτω πλευράς της Πλατείας Συντάγματος δεν είναι μόνο ένα έργο αισθητικής, αλλά κι ένα έργο υποδομών που, εδώ και πολλά χρόνια, είχε ανάγκη η πόλη. Αν και σχεδιάστηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, για μια σειρά από λόγους δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Καταφέραμε, ωστόσο, να το κάνουμε πράξη και είμαστε χαρούμενοι για το αποτέλεσμα. Μετά τις παρεμβάσεις, η Πλατεία Συντάγματος ενώνεται πλέον φυσικά με την κάτω πλευρά της, δίνοντας τη δυνατότητα στους Αθηναίους και τους επισκέπτες να ευχαριστηθούν το κέντρο της πόλης», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Παρότι αρχικά το χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για ολοκλήρωση του έργου – σε 6 με 8 μήνες, υπήρξε καθυστέρηση που οφείλεται στην αναγκαστική τροποποίηση της αρχικής μελέτης, λόγω της εύρεσης αρχαιοτήτων κατά τις εκσκαφές μεταξύ Μητροπόλεως και Ερμού καθώς και εξαιτίας της ανάγκης για την υλοποίηση έργων υποδομής για δίκτυα κοινής ωφελείας που «περνούσαν» κάτω από το πεζοδρόμιο (αποχετευτικά δίκτυα και δίκτυα ηλεκτροδότησης).
Η αρχιτεκτονική μελέτη
Η επιφάνεια της αναβαθμισμένης, πλέον, κάτω πλευράς της Πλατείας Συντάγματος διευρύνθηκε και στα αρχικά 2.300 τ.μ. προστέθηκαν επιπλέον 1.300 τ.μ. νέου ζωτικού δημόσιου χώρου. Το έργο υλοποίησε την επικαιροποιημένη αρχιτεκτονική μελέτη του 1ου βραβείου του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού της ΕΑΧΑ ΑΕ (Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις), του 1999, των αρχιτεκτόνων Δημήτρη Μανίκα, Ντόρας Παπαδημητρίου και Λεωνίδα Γεωργιάδη.
Σύμφωνα με τη μελέτη ανάπλασης, προβλέφθηκε η μεγάλη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων μπροστά στην Ερμού, μία αποκλειστική λεωφορειολωρίδα και 5 στέγαστρα λεωφορείων.
Η μονιμοποίηση των λωρίδων κυκλοφορίας από 6 σε 4 έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης και τη δημιουργία ασφαλούς και ορατής διάβασης πεζών.
Φύτευση 24 νέων δέντρων που θα συνεισφέρουν στο μικροκλίμα και στη σκίαση, σύγχρονες υποδομές για την ασφαλή κίνηση των ΑμεΑ, μεγάλα καθιστικά, 50 φωτιστικά σώματα LED αλλά και νέος αστικός εξοπλισμός (κάδοι απορριμμάτων, δημόσιες κρήνες, σχάρες ομβρίων, σχάρες δέντρων κ.λπ.) περιλαμβάνονται επίσης στο έργο. Μέσα στον Αύγουστο θα έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των δύο σιντριβανιών, εκατέρωθεν της Ερμού, που θα δίνουν ανάσες δροσιάς στους περαστικούς.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας