
Ολοκληρώνεται το «λίφτινγκ» στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος από τον Δήμο Αθηναίων, με το σημείο να είναι πλέον προσβάσιμο σε κατοίκους και επισκέπτες. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, το έργο διαπλάτυνσης που πραγματοποιήθηκε στο κάτω τμήμα του πεζοδρομίου επί της Φιλελλήνων, στο πλαίσιο του Μεγάλου Περιπάτου, δημιούργησε έναν νέο κοινόχρηστο χώρο πιο ελκυστικό αλλά και μια αναζωογονημένη «πρόσοψη» για τον πεζόδρομο της Ερμού.
«Κάθε έργο που υλοποιούμε βάζει στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Απελευθερώνουμε αναγκαίο δημόσιο χώρο, ενισχύουμε τη βιωσιμότητα της πόλης και ανανεώνουμε τον απαρχαιωμένο αστικό εξοπλισμό. Η ανάπλαση της κάτω πλευράς της Πλατείας Συντάγματος δεν είναι μόνο ένα έργο αισθητικής, αλλά κι ένα έργο υποδομών που, εδώ και πολλά χρόνια, είχε ανάγκη η πόλη. Αν και σχεδιάστηκε πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, για μια σειρά από λόγους δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Καταφέραμε, ωστόσο, να το κάνουμε πράξη και είμαστε χαρούμενοι για το αποτέλεσμα. Μετά τις παρεμβάσεις, η Πλατεία Συντάγματος ενώνεται πλέον φυσικά με την κάτω πλευρά της, δίνοντας τη δυνατότητα στους Αθηναίους και τους επισκέπτες να ευχαριστηθούν το κέντρο της πόλης», σημειώνει στα «ΝΕΑ» ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Παρότι αρχικά το χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για ολοκλήρωση του έργου – σε 6 με 8 μήνες, υπήρξε καθυστέρηση που οφείλεται στην αναγκαστική τροποποίηση της αρχικής μελέτης, λόγω της εύρεσης αρχαιοτήτων κατά τις εκσκαφές μεταξύ Μητροπόλεως και Ερμού καθώς και εξαιτίας της ανάγκης για την υλοποίηση έργων υποδομής για δίκτυα κοινής ωφελείας που «περνούσαν» κάτω από το πεζοδρόμιο (αποχετευτικά δίκτυα και δίκτυα ηλεκτροδότησης).
Η αρχιτεκτονική μελέτη
Η επιφάνεια της αναβαθμισμένης, πλέον, κάτω πλευράς της Πλατείας Συντάγματος διευρύνθηκε και στα αρχικά 2.300 τ.μ. προστέθηκαν επιπλέον 1.300 τ.μ. νέου ζωτικού δημόσιου χώρου. Το έργο υλοποίησε την επικαιροποιημένη αρχιτεκτονική μελέτη του 1ου βραβείου του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού της ΕΑΧΑ ΑΕ (Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις), του 1999, των αρχιτεκτόνων Δημήτρη Μανίκα, Ντόρας Παπαδημητρίου και Λεωνίδα Γεωργιάδη.
Σύμφωνα με τη μελέτη ανάπλασης, προβλέφθηκε η μεγάλη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων μπροστά στην Ερμού, μία αποκλειστική λεωφορειολωρίδα και 5 στέγαστρα λεωφορείων.
Η μονιμοποίηση των λωρίδων κυκλοφορίας από 6 σε 4 έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των επιπέδων ρύπανσης και τη δημιουργία ασφαλούς και ορατής διάβασης πεζών.
Φύτευση 24 νέων δέντρων που θα συνεισφέρουν στο μικροκλίμα και στη σκίαση, σύγχρονες υποδομές για την ασφαλή κίνηση των ΑμεΑ, μεγάλα καθιστικά, 50 φωτιστικά σώματα LED αλλά και νέος αστικός εξοπλισμός (κάδοι απορριμμάτων, δημόσιες κρήνες, σχάρες ομβρίων, σχάρες δέντρων κ.λπ.) περιλαμβάνονται επίσης στο έργο. Μέσα στον Αύγουστο θα έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των δύο σιντριβανιών, εκατέρωθεν της Ερμού, που θα δίνουν ανάσες δροσιάς στους περαστικούς.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»


Latest News

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη