
Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Μητρόπουλος έχει συνηθίσει εδώ και δεκαετίες να γράφει με τον δικό του τρόπο – με λιτά σκίτσα και πολύ χιούμορ – στις σελίδες των «ΝΕΩΝ» και όχι οι σελίδες των «ΝΕΩΝ» να γράφουν για τον ίδιο. Γι’ αυτό και ξαφνιάστηκε όταν με άκουσε στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής να του ζητώ πληροφορίες για το Σπίτι του Σκίτσου, τον εκθεσιακό χώρο στον Φαλατάδο της Τήνου, μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, στο οποίο εδώ και 13 χρόνια συνεκθέτει επιλεγμένες γελοιογραφίες του μαζί με τον επίσης σκιτσογράφο αδελφό του, Βασίλη, γνωστό διεθνώς ως BAS.
Ολα ξεκίνησαν ένα καλοκαίρι στον γραφικό Φαλατάδο όταν ο γλύπτης Πραξιτέλης Τζανουλίνος έριξε την ιδέα στα δύο διάσημα αδέλφια που είχαν περάσει τα παιδικά τους καλοκαίρια στο χωριό, τόπο καταγωγής της μητέρας τους, να διοργανώσουν μια έκθεση με γελοιογραφίες τους στο παλαιό κοινοτικό κατάστημα του χωριού, οίκημα παραδοσιακής τηνιακής αρχιτεκτονικής, που είχε εγκαταλειφθεί στο μεταξύ ελέω του σχεδίου «Καποδίστριας».
Η έκθεση, πράγματι, στήθηκε με τη συγκατάνευση του Δήμου και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, οπότε οι άνθρωποι του χωριού που είχαν διαπιστώσει πως η κίνηση στον τόπο τους είχε αυξηθεί από τους επισκέπτες που ήθελαν να δουν συγκεντρωμένη τη δουλειά των δύο δημιουργών, αναρωτήθηκαν «γιατί να την κλείσετε;». Και κάπως έτσι γεννήθηκε το Σπίτι του Σκίτσου, με μια μόνιμη έκθεση, χωρίς εισιτήριο εισόδου και ανοιχτό από το πρωί ως το βράδυ, χωρίς φύλακα, καθώς τα κλειδιά κρατάει η κυρία Μαρίνα που έχει τη γειτονική ταβέρνα.
Η επιλογή των σκίτσων
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 100 σκίτσα των δύο αδελφών έχουν καταλάβει τους τοίχους του περίπου 100 τ.μ. εκθεσιακού χώρου. Σκίτσα με σχόλια του Κώστα Μητρόπουλου που κατά κύριο λόγο έχουν δημοσιευτεί στα «ΝΕΑ» και στο «Βήμα» και χωρίς λόγια του BAS δημοσιευμένα επί μακρόν σε διεθνή έντυπα όπως η «Frankfurter Allgemeine Zeitung», το «TIM», η «Washington Post», τα οποία καταπιάνονται κατά βάση με διαχρονικά – από τις σχέσεις των δύο φύλων έως το φαινόμενο της υπερβολικής ανοικοδόμησης των πόλεων – και πολιτικά θέματα, χωρίς να λείπουν κι εκείνα που σχολιάζουν τα τρέχοντα γεγονότα, όπως επί παραδείγματι η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
«Τα σκίτσα που αφορούν την επικαιρότητα ξεπερνιούνται πάρα πολύ γρήγορα. Υπάρχουν επισκέπτες που βλέπουν τον Σαμαρά ή τον Σημίτη σε μια γελοιογραφία και τους κοιτάζουν έκπληκτοι. Σχεδόν δεν τους αναγνωρίζουν. Για τον λόγο αυτόν έχουμε επιλέξει με προσοχή ένα-ένα με τον Βασίλη κατά 80% σκίτσα με θέματα γελαστικά και διαχρονικά. Θα έλεγα ότι είναι ο αφρός ανάμεσα σε χιλιάδες που έχουμε φτιάξει».
Γιατί 100; «Α έτσι μου αρέσει να λέω. Μπορεί να είναι και λίγο περισσότερα ή λίγο λιγότερα. Ξέρετε, κάθε χρόνο έχουμε και ορισμένες απώλειες. Σε κάποιους επισκέπτες μπορεί να αρέσει πολύ ένα σκίτσο, το ξεκρεμάνε, το βάζουν μέσα στην τσάντα τους ή κάτω από την μπλούζα τους και το «εξαφανίζουν», αλλά δεν πειράζει. Το αντικαθιστούμε. Για να μπαίνουν στον πειρασμό να το πάρουν μάλλον το ήθελαν πολύ» λέει ο Κώστας Μητρόπουλος με το χιούμορ που τον διακρίνει.
Η έκπληξη των ξένων
Οσοι φτάνουν ως το Σπίτι του Σκίτσου κάθε χρόνο – και είναι πολλοί όπως λέει ο κ. Μητρόπουλος που το επισκέπτεται τακτικά – περνάνε καλά. «Οι Ελληνες μας ξέρουν ως ονόματα και πάνω-κάτω είναι προετοιμασμένοι για το τι θα δουν. Οι ξένοι είναι αθώοι. Πολλές φορές αποφασίζει να μπει μέσα ένα ή δύο άτομα από μια παρέα, παρακινημένα από μια μεγάλη φιγούρα που υπάρχει στην είσοδο και μετά από λίγο βγαίνουν και φωνάζουν και τους υπόλοιπους».
Το Σπίτι του Σκίτσου αποτελεί ένα από τα δέκα μουσεία γελοιογραφίας που λειτουργούν σε ολόκληρο τον κόσμο εκ των οποίων δύο στην άλλη ακτή του Ατλαντικού και τα υπόλοιπα στην Ευρώπη, ενώ οι δύο δημιουργοί του το χαρακτηρίζουν ως το «πιο αστείο και το πιο μικρό μουσείο της Ελλάδας, πιθανότατα και της Ευρώπης».


Latest News

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

Ο Μούσα και ένα «χρυσό» deal: «Υπογράφει συμβόλαιο για τρία χρόνια με 10.000.000»
Δημοσίευμα από το εξωτερικό κάνει λόγο για αποχώρηση του Μούσα από τη Ρεάλ Μαδρίτης και υπογραφή πλουσιοπάροχου συμβολαίου με τη Dubai BC

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματα της Formula 1
Η Formula 1 της Liberty Media αναζητά 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το ταχέως αναπτυσσόμενο άθλημα

Οι Beatles ζωντανεύουν στην μεγάλη οθόνη
Η επερχόμενη βιογραφική ταινία για τους Beatles αναζωπυρώνει τον ενθουσιασμό και επιβεβαιώνει τη διαχρονική τους γοητεία

Ούτε τον βασικό μισθό ο Κάρολ!
Από τα χρυσά συμβόλαια της Premier League στον βασικό μισθό της Γαλλίας: Η απίθανη πορεία του Άντι Κάρολ