«Πάρτι» προσφορών γίνεται στο ψηφιακό κανάλι των φαρμακείων, καθώς τέσσερα στα πέντε προϊόντα που πωλήθηκαν μέσω των online φαρμακείων κατά το πρώτου εξάμηνο του 2022 ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας – προσφοράς, με το μέσο ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται σε 39,5%.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αδειάζει και το ηλεκτρονικό καλάθι – Τι κόβουν οι καταναλωτές
Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν να μειωθεί η αξία του μέσου «καλαθιού» κατά 2,10 ευρώ ή κατά 5%, στα 42,80 ευρώ σε σύγκριση με το πρώτου εξάμηνο του 2021, ποσό που είναι χαμηλότερο και από το εκείνο του πρώτου εξαμήνου του 2020 (43,36 ευρώ).
Ως συνέπεια των εκπτώσεων και των προσφορών ήταν να αυξηθούν οι παραγγελίες κατά 21%, καθώς και ο αριθμός των προϊόντων ανά παραγγελία κατά 9%, φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας της eRetail Audit.
Στα 134 εκατ. ευρώ οι online πωλήσεις
Συνολικά η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στα online φαρμακεία κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 9% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 αγγίζοντας τα 134 εκατ. με ΦΠΑ.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Οι πρωταγωνιστές
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021: +64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +40% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +8% σε διάφορα προϊόντα και +1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.
Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Ακολούθως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου μειώθηκε κατά 2,10 ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενο έτους στα 42,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ.
Το παράδοξο με τα προϊόντα ομορφιάς
Παρότι το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος σε ότι αφορά τη συμβολή τους στη συνολική ανάπτυξη (κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες).
Τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες συνέβαλαν στη συνολική ανάπτυξη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και στον συνολικό τζίρο κατά 26%, τα βρεφικά και παιδικά είδη συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 15%, τα προϊόντα υγείας συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 14% και στη συνολική ανάπτυξη κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες.
Latest News
Υποψήφιος για την Προεδρία της ΚΕΕΕ θα είναι ο Γιάννης Μπρατάκος
Ο Γιάννης Μπρατάκος επεσήμανε επίσης πως στόχος του είναι να ενδυναμώσει τον ρόλο του θεσμού σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο
Η άγνωστη σχέση του Πούτιν με την Τσάνταλης και τα «ασημικά»
Τίτλοι τέλους μετά από 135 χρόνια για την Τσάνταλης – Πώς έφτασε στην πτώχευση - Ποιοι ενδιαφέρονται για τα «ασημικά» της ιστορικής οινοποιίας
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων