
«Πάρτι» προσφορών γίνεται στο ψηφιακό κανάλι των φαρμακείων, καθώς τέσσερα στα πέντε προϊόντα που πωλήθηκαν μέσω των online φαρμακείων κατά το πρώτου εξάμηνο του 2022 ήταν υπό καθεστώς προωθητικής ενέργειας – προσφοράς, με το μέσο ποσοστό έκπτωσης να διαμορφώνεται σε 39,5%.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αδειάζει και το ηλεκτρονικό καλάθι – Τι κόβουν οι καταναλωτές
Αποτέλεσμα του παραπάνω ήταν να μειωθεί η αξία του μέσου «καλαθιού» κατά 2,10 ευρώ ή κατά 5%, στα 42,80 ευρώ σε σύγκριση με το πρώτου εξάμηνο του 2021, ποσό που είναι χαμηλότερο και από το εκείνο του πρώτου εξαμήνου του 2020 (43,36 ευρώ).

Ως συνέπεια των εκπτώσεων και των προσφορών ήταν να αυξηθούν οι παραγγελίες κατά 21%, καθώς και ο αριθμός των προϊόντων ανά παραγγελία κατά 9%, φτάνοντας στα 4,8 τεμάχια με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group μέσω της καινοτόμου πλατφόρμας της eRetail Audit.
Στα 134 εκατ. ευρώ οι online πωλήσεις
Συνολικά η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στα online φαρμακεία κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 9% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 αγγίζοντας τα 134 εκατ. με ΦΠΑ.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 97 online φαρμακεία και το Skroutz marketplace, τα οποία δημιουργούν το 70% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Οι πρωταγωνιστές
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το πρώτο εξάμηνο του 2022 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021: +64% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες αλλά και τα τεστ αντιγόνου να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +40% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +13% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +8% σε διάφορα προϊόντα και +1% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας.

Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Ακολούθως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του εξαμήνου μειώθηκε κατά 2,10 ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενο έτους στα 42,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ.
Το παράδοξο με τα προϊόντα ομορφιάς
Παρότι το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (43%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος σε ότι αφορά τη συμβολή τους στη συνολική ανάπτυξη (κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες).
Τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες συνέβαλαν στη συνολική ανάπτυξη κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και στον συνολικό τζίρο κατά 26%, τα βρεφικά και παιδικά είδη συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 15%, τα προϊόντα υγείας συμμετέχουν στον συνολικό τζίρο κατά 14% και στη συνολική ανάπτυξη κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες.


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025