Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον “δεκαπενταύγουστο” και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ!
Διαβάστε επίσης: ΜμΕ: Διά της πλαγίας αυξάνονται τα e-shops – Ο ρόλος του Instagram
Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Προοπτικές για 20 δισ. ευρώ
Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Διαβάστε επίσης: efood: Το new business, η «σφήνα» στη μικρή λιανική και η επόμενη μέρα
Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.
Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο – Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αδειάζει και το ηλεκτρονικό καλάθι – Τι κόβουν οι καταναλωτές
Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.
Ρεκόρ τζίρου τον Ιούλιο
Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year – ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.
Ένδυση και υπόδυση προηγούνται
Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων;
Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους.
Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Καθαρά κέρδη 401 εκατ. ευρώ για την Τράπεζα Κύπρου το εννιάμηνο
Η εκτίμηση της τράπεζας είναι ότι ο ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 3,7% το 2024, ξεπερνώντας τον μέσο όρο της ευρωζώνης
Ποια ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη θα ξεπουλήσουν στην Black Friday 2024
Ποια θα είναι φέτος τα καλύτερα «μαύρα» deals στα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη – Η Black Friday 2024 ορόσημο για τον κλάδο
Υποχρεωτική η ασφάλιση από φυσικές καταστροφές και για ΜμΕ
Υποχρεωτική η ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι των φυσικών καταστροφών και για εταιρείες με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ
Πώς οι τράπεζες πετυχαίνουν νέο ρεκόρ κερδοφορίας - Η ΕΚΤ, τα δάνεια και τα επενδυτικά προϊόντα
Οι τράπεζες αναμένεται να εμφανίσουν καθαρό αποτέλεσμα ρεκόρ - Ο επόμενος στόχος των τεσσάρων συστημικών ομίλων
Τα θέλω αλλά και οι φοβίες του ΣΕΒ για τις νέες τεχνολογίες - Το «debate» Παπαστεργίου-Θεοδωρόπουλου
«Δεν έχουμε την κουλτούρα να τολμήσουμε και να πειραματιστούμε με τις νέες τεχνολογίες», είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος - Παρασκευή ξεκινάει το Gigabit voucher είπε ο κ. Παπαστεργίου
Θα συγκατοικήσουν ξανά IKEA και Πλαίσιο; - Τα σχέδια Φουρλή και Γεράρδου
Τα επενδυτικά πλάνα του Βασίλη Φουρλή και του Κώστα Γεράρδου για IKEA και Πλαίσιο – Που ανοίγουν νέα καταστήματα
Νέα τροπή στο «θρίλερ» της Folli Follie – Η πρόταση «έκπληξη» και το due diligence
Τι συζητάνε τώρα οι ομολογιούχοι της Folli Follie – Η στάση της διοίκησης Σάμιου και τι γίνεται με την ανάκτηση των δεσμευμένων assets
Η νέα «βασίλισσα» του TikTok - Πώς η Garnier της L'Oreal αύξησε τις πωλήσεις της
Η Garnier ξεπέρασε τις 2,4 εκατομμύρια προβολές, επιτυγχάνοντας το 11% των μηνιαίων εσόδων της σε μία μόνο ημέρα - Οι στόχοι της καμπάνιας στο TikTok
Optima Bank: Υπέρβαση των στόχων σε καταθέσεις και πιστωτική επέκταση το 2024
Ο CEO Δ. Κυπαρίσσης υπογράμμισε ότι η Optima Bank υπερέχει σε όλους τους βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες έναντι των άλλων τραπεζών στην Ελλάδα
Νέο κατάστημα Πλαίσιο στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου
Τα καταστήματα συστεγάζονται σε έναν αναδιαμορφωμένο χώρο, απασχολώντας πάνω από τριακόσιους εργαζόμενους