Αυξημένες ήταν οι διελεύσεις των πλοίων από τη Διώρυγα της Κορίνθου κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της, σε σύγκριση με την περίοδο πριν απ’ τη διακοπή λειτουργίας της. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση από την Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγος Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ), 100% θυγατρική του Υπεταμείου, οι διελεύσεις στην τουριστική κατηγορία, στα κρουαζιερόπλοια, στα ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής, ήταν αυξημένες κατά το διάστημα 4 Ιουλίου με 4 Αυγούστου σε ποσοστό 60%, 3% και 23%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 που η Διώρυγα ήταν σε πλήρη λειτουργία.
Οπως αναφέρει η ίδια πηγή, τα πλοία και άλλα σκάφη που έχουν πραγματοποιήσει διελεύσεις από τη Διώρυγα της Κορίνθου προέρχονται από 45 διαφορετικές χώρες με κυριότερες τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, την Εσθονία, τη Νορβηγία, την Ισπανία και τη Νέα Ζηλανδία. Σε αυτό το διάστημα, από την επαναλειτουργία της Διώρυγας, έχουν γίνει πάνω από 1.743 διελεύσεις πλωτών, εκ των οποίων 160 διελεύσεις εμπορικής κατηγορίας όπως φορτηγών πλοίων, δεξαμενόπλοιων και ρυμουλκών και 1.583 διελεύσεις τουριστικής κατηγορίας, δηλαδή κρουαζιερόπλοιων, επαγγελματικών σκαφών αναψυχής και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.
Οπως αναφέρεται, σε πλήρη λειτουργία έχει τεθεί από τις αρχές Ιουλίου η ΑΕΔΙΚ, 100% θυγατρική του Υπερταμείου που διαχειρίζεται τη Διώρυγα της Κορίνθου, φέρνοντας οφέλη στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία. Μέσα στον πρώτο μήνα (4/07-04/08), στο πλαίσιο της πρώτης φάσης επαναλειτουργίας της, η Διώρυγα της Κορίνθου αποδεικνύει τον σημαντικό της ρόλο για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, «καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα».
Η ΑΔΙΚ υπενθυμίζει ότι το φθινόπωρο, που θα ολοκληρωθεί η θερινή περίοδος και η διέλευση των πλοίων θα είναι πολύ περιορισμένη, η Διώρυγα θα διακόψει τη λειτουργία της για διάστημα λίγων μηνών, με στόχο να ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του έργου.
Η ιστορία της Διώρυγας
Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων στον ιστότοπό της η ΑΕΔΙΚ, το 1830 ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας αποφασίζει να προχωρήσει το έργο το οποίο ήταν στα σχέδια για πολλά χρόνια και το σχέδιο της διάνοιξης του Ισθμού ήρθε ξανά στο προσκήνιο. Ο Ιωάννης Καποδίστριας αναθέτει τη μελέτη στον γάλλο μηχανικό Βιρλέ ντ’ Οστ, ο οποίος εκτίμησε ότι για να ολοκληρωθεί το έργο χρειαζόταν περίπου 40 εκατομμύρια χρυσά φράγκα. Το ποσό αυτό ήταν πάρα πολύ μεγάλο για το νεοσύστατο ελληνικό κράτος αλλά οι διαδικασίες είχαν δρομολογηθεί.
Το 1869 λειτουργεί η διώρυγα του Σουέζ και η εξέλιξη αυτή κινητοποιεί και την ελληνική κυβέρνηση που αποφασίζει ότι πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της. Την ίδια χρονιά η κυβέρνηση Ζαΐμη αποφασίζει και ψηφίζει τον νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού» και ουσιαστικά λαμβάνονται ευνοϊκές αποφάσεις για τη σύσταση εταιρειών για να αναλάβουν το έργο. Το 1882 συστάθηκε η «Διεθνής Εταιρεία της Θαλάσσιας Διώρυγας της Κορίνθου» από τον ούγγρο στρατηγό Στέφανο Τυρ, στον οποίο το ελληνικό Δημόσιο ένα χρόνο νωρίτερα είχε κατακυρώσει το έργο με το προνόμιο εκμετάλλευσής του για 99 χρόνια.
Η έναρξη των εργασιών έγινε στις 23 Απριλίου 1882. Για την υλοποίηση του έργου συνεργάστηκαν αρχιτέκτονες και μηχανικοί απ’ όλη την Ευρώπη και χρησιμοποιήθηκαν πρωτότυπα εκρηκτικά μηχανήματα, δυναμίτιδα και άλλες εκρηκτικές ύλες, από τα εργοστάσια της οικογένειας Νόμπελ στην Ιταλία και τη Γερμανία. Ομως το έργο και πάλι σταματάει μετά από περίπου οκτώ χρόνια, λόγω χρεοκοπίας του Τυρ. Το 1890 η προσπάθεια συνεχίσθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Εργοληψιών και συμμετοχή του Ανδρέα Συγγρού. Τελικά η Διώρυγα ανοίχθηκε το 1893 μετά από εργασίες 11 ετών. Στις 25/7/1893 έγιναν τα εγκαίνια της Διώρυγας.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα