
Οι αλυσίδες φαστ φουντ είναι πλέον αντιμέτωπες με αύξηση του κόστους παρασκευής σε μπέργκερ, πίτσες και τάκος, καθώς ο πληθωρισμός συμπιέζει τους προϋπολογισμούς τους και γι’ αυτόν τον λόγο σχεδιάζουν να προβούν σε αυξήσεις τιμών, προσφέροντας ωστόσο μικρότερες μερίδες. Επιπλέον επιχειρούν να δελεάσουν περισσότερους πελάτες τους να εγγραφούν σε προγράμματα επιβράβευσης, με τις εταιρείες του κλάδου να αναθεωρούν τις στρατηγικές τους, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNBC.
Επικαλούμενη το αυξανόμενο κόστος, η Domino’s Pizza στις ΗΠΑ, αύξησε την τιμή για την προσφορά της, Mix & Match, από 5,99 σε 6,99 δολάρια. Η Burger King αφαίρεσε το μπέργκερ Whopper από το οικονομικού μενού και περιόρισε τις κοτομπουκιές από δέκα σε οκτώ τεμάχια. Για πρώτη φορά, η πλατφόρμα Yelp που έχει ως πελάτες, μεταξύ άλλων, και εστιατόρια, επισημαίνει ότι οι πελάτες κάνουν λόγο για «συρρίκνωση» στις κριτικές των εστιατορίων τους, και πιο συχνά σε μέρη που σερβίρουν προσιτές προσφορές όπως χοτ ντογκ, χάμπουργκερ και πίτσες.
Διαβάστε επίσης: McDonald’s: Αυξάνει την τιμή του cheeseburger μετά από 14 χρόνια στη Βρετανία
Τροποποιούν τα μενού
«Έχουμε δει εταιρείες να τροποποιούν τα μενού τους», δήλωσε ο Michael Schaefer, παγκόσμιος επικεφαλής για τρόφιμα και ποτά στην εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor International. «Βλέπουμε λιγότερα είδη συνολικά, περιορισμένες αυξήσεις τιμών, και μικρότερα τεμάχια».
Οι αλλαγές σηματοδοτούν το τελευταίο κεφάλαιο στη συνεχή εξέλιξη των παραδοσιακών προσφορών που κάνουν πολλές αλυσίδες φαστ φουντ. Οι ειδικοί λένε ότι ο κλάδος προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από τέτοιες προσφορές που περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους.
Και καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κόστος σε πρώτες ύλες και εργατικά, η ανάγκη για επανεξέταση της επιχειρηματικής στρατηγικής τους γίνεται όλο και πιο επιτακτική.
Διαβάστε επίσης: Χωρίς τηγανητές πατάτες τα ρωσικά «McDonald’s»
Εξατομικευμένες προσφορές
Παρόλο που ανεβάζουν αθόρυβα τις τιμές ή αλλάζουν κάποια στοιχεία στα μενού τους, οι ειδικοί λένε ότι οι εταιρείες φαστ φουντ εστιάζουν όλο και περισσότερο σε στρατηγικές που σχετίζονται με εφαρμογές για κινητά και προγράμματα επιβράβευσης, που θα τους επέτρεπαν να προσφέρουν εξατομικευμένες προσφορές, ενώ έτσι μπορούν να κερδίζουν περισσότερα χρήματα από κάθε πελάτη.
Στα McDonald’s, για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να λάβουν μια δωρεάν παραγγελία πατάτες και 1.500 πόντους μπόνους για να κατεβάσουν την εφαρμογή της αλυσίδας και να εγγραφούν στο πρόγραμμα επιβράβευσης.
Μεταξύ των αλυσίδων που προσφέρουν προγράμματα επιβράβευσης είναι οι Chipotle, Chik-fil-A, Dunkin’ Donuts, Papa Johns, Wendy’s και Burger King, που επιτρέπουν στα μέλη τους να κερδίζουν «πόντους» με αγορές που μπορούν να εξαργυρωθούν με κάποιο προϊόν από το μενού τους.
Οι εξατομικευμένες προσφορές μπορούν να είναι κερδοφόρες δίνοντας στους πελάτες εκπτώσεις στα είδη που πραγματικά θέλουν, ενώ επιτρέπουν επίσης τις εταιρείες να διατηρούν περιθώρια κέρδους, δήλωσε ο Francois Acerra, διευθυντής έρευνας και ανάλυσης καταναλωτών για την Revenue Management Solutions, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων εστιατορίου.
«Οι εταιρείες μπορούν να πουν «α, αυτό οφείλεται στον πληθωρισμό», αλλά νομίζω ότι τελικά προσπαθούν να απομακρυνθούν από αυτά τα χαμηλότερα επίπεδα τιμών εδώ και αρκετό καιρό», πρόσθεσε ο F. Acerra.


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα